کد خبر 652987
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: با توجه سوابق ارزشمند، تعهد اخلاقی و مسئولیت پذیری ایشان فکر می‌کنم انتخاب او گزینه مناسبی برای تیم ملی بود.

به گزارش مشرق، بیژن مقانلو در خصوص اضافه شدن نصرآزادانی به کادرفنی تیم ملی تکواندو اظهار داشت: با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفت و دیدگاه‌هایی که برای آینده تیم ملی وجود دارد از میان گزینه‌های موجود فعلا و در این زمان به علیرضا نصرآزادانی رسیدیم .

وی ادامه داد: با توجه سوابق ارزشمند، تعهد اخلاقی و مسئولیت پذیری ایشان فکر می‌کنم انتخاب او گزینه مناسبی برای تیم ملی بود. خانواده تکواندو به خوبی از خصوصیات اخلاقی و موجه بودن ایشان شناخت دارند و در این مقطع از وجود ایشان استفاده خواهیم کرد تا در سنوات آینده در صورت وجود زمان و امکان از دیگر عزیزانمان استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو عنوان کرد: تیم ملی در شرایط خوب و نرمال درحال آماده‌سازی است و کارها به خوبی در حال انجام شدن است. من فکر می‌کنم همیشه باید منطقی بود و یک مقدار شرایط در گذشته به گونه‌ای بود که همه فکر می‌کردند مدال را برای تیم ملی کنار گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: همه کشورها در حال تلاش و سرمایه‌گذاری هستند تا بهترین نتیجه و سکو را کسب کنند و تیم ایران نیز از این شرایط متثنی نیست. اگر در دو سال گذشته منهای رقابت‌های المپیک افتخارات و مدال‌های خوشرنگی را کسب کردیم به خاطر همبستگی و انسجام مجموعه خانواده تکواندو بود اما طوری توقعات به وجود آمده بود که همیشه مدال برای بچه‌های ما کنار گذاشته شده است.

مقانلو با تاکید بر زمان کم برای آماده‌سازی تیم ملی تکواندو برای رقابت‌های فینال گرندپری و جام‌جهانی گفت: زمان برای آماده‌سازی کامل برای رقابت‌های پیش رو کم است اما انشاالله در این زمان کم بتوانیم یک تیم خوب را آماده کنیم تا در مسابقات گرندپری و جام‌جهانی افتخارآفرینی کنیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی از ورزشکاران تیم ملی تکواندو عنوان کرد: دکتر طباطبایی و نوروزی صحبت‌های لازم را در این خصوص انجام دادند و این ورزشکار داروی بتامتازون را استفاده کرده است که خاصیت درمانی دارد.

وی ادامه داد: اگر فدراسیون جهانی تکواندو روی این قضیه بحث می‌کند به دلیل عدم اظهار از سوی او بوده است. من مصاحبه‌هایی این قهرمان را که مطالعه کردم دلیل مصرف این دارو را بیماری و عدم اطلاع رسانی او دانستم. عدم اظهار باعث این مشکل برای او شده است اما متاسفانه اطلاع رسانی در این خصوص از سوی جراید بد بود و از مصرف داروی نیروزا توسط او صحبت کردند که قشنگ نبود.

مقانلو تصریح کرد: من فکر می‌کنم این قهرمانان ما برای ورزش کشور بسیار ارزشمند هستند و اگر اشتباهی سهوی از سوی آنها اتفاق افتاد درصدد احیای آنها باشیم اما من دیدم ما به سمت ویرانی یک قهرمان رفتیم. طوری در خصوص او صحبت و از مصرف داروی نیروزا توسط او صحبت شد که اصلا زیبنده نبود . ما در آینده نیز قصد استفاده از این قهرمانان را داریم و داروی مصرفی او نیز جنبه درمانی داشته است و امیدوارم با توجه به مستندات شامل بخشودگی شود تا مجددا به مجموعه تکواندوی ایران اضافه شود.

وی افزود: برخی از حضور او در تیم ملی گله می‌کنند و این در حالی است که او توسط فدراسیون جهانی تکواندو به مسابقات فینال گرندپری دعوت شد . من به عنوان سرمربی تیم ملی موظف هستم وقتی او برای حضور در یک رویداد دعوت شده است او را به تیم ملی دعوت کنم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که مسابقات جام‌جهانی و فینال گرندپری بعد از ناکامی در المپیک می‌تواند سکوی بازگشت تکواندو ایران به دوران موفقیت باشد، گفت: اگر یک بازنگری منطقی به مدال‌های طلای کسب شده ما در سالیان اخیر داشته باشید متوجه می‌شوید بیشتر این مدال‌ها توسط فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی کسب شده است .

وی ادامه داد: تعدد مدال‌های ما در سالیان اخیر توسط این دو قهرمان ما بوده است و در این مسابقات این عزیزان به دلیل تغییر وزن نمی‌توانند همراه ما باشند. با توجه به حضور نیروهایی مانند آرمین هادی‌پور، ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، مسعود حجی‌زواره و سجاد مردانی که در فینال گرندپریکس هستند و با توجه به زمان کم امیدوارم ما بتوانیم این قهرمانان خود را مجددا بازیابی کنیم .

مقانلو خاطر نشان کرد: حاشیه به ما خیلی لطمه می‌زند و تنها بحث جسمی برای موفقیت کافی نیست و چه بسا که همین حاشیه‌هایی که آرام آرام از سال 2015 شروع شد و  وارد تیم ما شد باعث شد انسجام ما کمرنگ شود و ما در المپیک ناکام شویم. انشاالله که این حاشیه‌ها ادامه پیدا نخواهد کرد تا این بچه‌ها با آسودگی خاطر به کار خود ادامه بدهند. ما تحملمان زیاد است اما بازیکنان ما جوان هستند و امیدوارم دیگر این حاشیه ها روی کار ما اثر نگذارد و در مسابقات پیش رو نتایج نرمال معمول خود را بگیریم و تکواندو به موفقیت بازگردد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس