کد خبر 652744
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

یک مقام مسئول بابیان اینکه هم اکنون روزانه ۳میلیون و۷۰هزار بشکه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود، گفت:تولید نفت در این منطقه تا پایان امسال روزانه حدود ۵۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، بیژن عالی پور امروز در نشستی خبری با بیان اینکه بیش از به سرانجام رسیدن برجام حجم صادرات نفت خام ایران حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز بوده است، گفت: در حال حاضر حجم صادرات روزانه نفت ایران به بیش از ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تاکید بر اینکه هم اکنون ۸۳ درصد از کل نفت و ۱۵ درصد از کل گاز کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی ظرفیت تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب ۳ میلیون و ۶۰ تا ۳ میلیون ۷۰ هزار بشکه در روز است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تا پایان امسال تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب بین ۴۰ تا ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد، اظهارداشت: علاوه بر افزایش تولید نفت در حوزه مناطق نفت‌خیز جنوب با بهره برداری از طرح توسعه برخی از میادین حوزه غرب کارون همچون آزادگان جنوبی، آزادگان شمالی، یاران، یادآوران و دارخوین هم آغاز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از طرح های افزایش ظرفیت فرآورش نفت نمکی بیان کرد: هم اکنون مجتمع ۲۲۰ هزار بشکه‌ای نمک زدایی متمرکز اهواز به عنوان بزرگترین طرح نمک‌زدایی نفت خاورمیانه آماده بهره برداری شده است.

عالی پور همچنین با اشاره به بهره برداری از مجتمع نمک‌زدایی نفت میدان نفت سفید با ظرفیت ۴۵ هزار بشکه در روز تاکید کرد: ۲ پروژه دیگر شامل مجتمع نمک زدایی ۱۱۰ هزار بشکه ای گچساران ۳ و مجتمع ۵۵ هزار بشکه ای نمک زدایی میدان بیدی حکیمیه راه اندازی شده اند.

وی با اشاره به تعریف ۴۱ پروژه به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان برای جمع آوری گازهای همراه نفت در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب اظهارداشت: در کنار جمع آوری گازهای همراه نفت، افزایش ضریب بازیافت از میادین و مخازن موجود نفتی از دیگر برنامه های توسعه ای در سطح مناطق نفت‌خیز جنوب است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس