برخی فرماندهان جهادی هم گرفتار زندگی های میلیاردی شدند و بعضی حیثیت سنگرساز بی سنگری خود را به پست و مقامی و پول و پله ای و یا عضویت در هیات مدیره ای فروختند و دیگر آبرویی ندارند که برای کسی خرج کنند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - حاج مختار لچیانی نام شناخته شده ای برای بچه های مهندسی جنگ جهاد تهران است.
 
همه بچه های مهندسی جنگ جهاد یا همون سنگرسازان بی سنگر مظلومند اما مظلومیت بچه های مهندسی جنگ جهاد تهران دو برابر است. شاید بعضی تعجب کنند که تهرانی های پایتخت نشین بیش تر از همه توی چشم هستند. اما اینطور نیست. تهرون مرکز و پایتخت کشوره و مدیران و کارگزارانش از همه جای ایرون هستند غیر تهران.
 
حاج مختار مرد روزهای سخت بود و سیاسی بازی و سیاه بازی نمی دونست که به خدم و حشمی برسه. فقط می دونست که باید مقابل دشمن جانپناه ساخت و با او مقابله کرد.
مختار به نیروهاش یاد داده بود که خاکریز باید بلند و پرجون بالا برود تا با یک گلوله توپ مستقیم نشکافد. و خودش هم برای تشویق راننده های لودر و بلدوزرهاش زیر بارانی از آتیش بالا و پایین می رفت و برای سلامتی شون صلوات می فرستاد.
 
مختار سرما و گرما نمی شناخت... او فقط وظیفه اش رو می شناخت و بس.
حاج مختار، یل جبهه، قلندر مهندسی رزمی، همسنگر شهید ملاآقایی، سرو همیشه سرپای جبهه این روزها از پا افتاده.
 
اون که برای همه جانپناه می ساخت امروز کنج خونه افتاده اما هنوز جانش پناه بچه های مهندسی جنگ تهران است. چند وقت پیش توفیق زیارتش نصیبم شد. آدم مقابلش احساس حقارت می کنه. با همه مشقات روزمره زندگی و ناتوانی های جسمی یک لحظه زبانش از شکرالهی غافل نمیشه.
 
مسوولین جهاد! این سردار را می شناسید؟ 
مختار به خاطر صدمات شیمیایی به حنجره اش از چاله خرخره اش نفس می کشه و با فشار دادن دستگاه روی این نقطه کلامی از او به گوش می رسه اما ذاکر و شاکر خداست.
 
همه این مملکت به مختار و امثال او بدهکارند اما او خودش رو طلبکار نمی دونه... میگه ما برای خدا رفتیم و از کسی طلبی نداریم.
 
این ابرمرد دوست داشتنی رو شیر زنی حمایت می کنه که روی مصیبت ها و سختی ها رو کم کرده.
 
مختار و مختارها نیاز به ترحم ما ندارند.
 
چند وقت پیش مدیری در جهاد کشاورزی استان تهران به همسر یکی از یاران حاج مختار توهینی کرد و این همسر صبور که توقع از گل کمتر شنیدن از بچه های جهاد رو نداشت شوکه شده بود و لز این بی مهری را با اصحاب رسانه درد و دل کرد و باورش این بود که هنوز هستند سنگر سازان بی سنگر که سنگری برایش شوند و مرد قهرمان جبهه اش آسیبی نبیند. اما چه شد؟ به جای حمایت و ملاطفت با این شیرزن، او را دروغگو خواندند. شک ندارم که اگر حاج مختار سرپا بود قلم توهین کننده را می شکست و دهان توهین کننده را خرد می کرد.
 
اما صدافسوس که مختار در بستر است و فرماندهانی که روزی کتف به کتف با مختار میدان نبرد را هدایت می کردند اسیر چرب و شیرین دنیا شده اند و دست و حنجره شان از کار افتاده.
راستی «فاین تذهبون؟»
 
کجای دنیا حتی دنیای کفر اینگونه با حافظان ناموس و کشورشان رفتار می کنند؟
نمایندگان شهر ما تهران سرنوشت جاسوسان و خائنین به این مملکت برایشان اولویت دارد نه احقاق حق از دست رفته این شیرزنان و مردان قهرمان بی نشان خانه شان.
 
برخی فرماندهان جهادی هم گرفتار زندگی های میلیاردی شدند و بعضی حیثیت سنگرساز بی سنگری خود را به پست و مقامی و پول و پله ای و یا عضویت در هیات مدیره ای فروختند و دیگر آبرویی ندارند که برای کسی خرج کنند.
 
و در آخر وصیتی از یار سفرکرده و حامی رزمندگان مظلوم، امام عزیز که بر زمین ماند: «به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.»
 
فراموشی همین است که صدایی شنیده نمی شود و برخی مدیران متخلف آبروی نهاد انقلابی جهاد سازندگی که ثمره خون هزاران شهید و ایثارگر است را به پای نفسانیات خویش می ریزند و صدای قهقهه مستانه شان به گوش وزیر و وکیل مردم نمی رسد.
*جعفر طهماسبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 11
  • يك جانباز ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    جاناسخن اززبان ماميگويي تازه اگرم بروند وازش سري بزنندباكلي خدم وهشم ودوربين ميرون تابتونن بموقع ازش بهره برداري كنند يامثلا ضميمه گزارش كارشان بكنندوبازم پول همون چندكيلوميوه وشيريني ازجيب اون عزيزميره نه جانم خانه پايه ويران است تواين مملكت تنها كسى كه واقعا دلسوز اين ملت وبخصوص اين قشراست فقط امام خامنه اي است وبقيه فقط بفكرميزوصندلى ورياستشون هستن گذشت آنزمانى كه آنسان گذشت
  • علي ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خداوند متعال عاقبت همه مارا ختم بخير كنه واين كساني را كه باعث ظلم وستم به رزمندگان وايثارگران هستند را سرنگون كنه
  • مخلوق خدا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    کافیست خدا وکیل باشد کفی بلاالله وکیلا
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خیر نمی شناسند وقتی فرمانده بسیج وزارتخانه از شیلات است نه ساختار بسیج و سپاه و هیچ اشرافی به این حوزه ندارد و یا در طی این دو سال هیچ تحرکی در باب شناخت جهاد سازندگی نکرده است چه انتظاری دارید حیف از جهاد قدیم حیف.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خدا نگذره از خیانت کنندگان به یادگاران جنگ و جهاد
  • حسین ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    مطالب بالا را خواندم وبسیار متاثر شدم ،از این بی مهری ها بسیار زیاد شده از خداوند عاقبت بخیری را برای همه خواهانم و در پایان کلام نظر شما را به فطعه شعری جلب می کنم : زندگی صحنه زیبای هنرمندی ماست هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود صحنه پیوسته بجاست ای خوش آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
  • عظیمی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خدایی باید مقابل همسران این ایثارگران به خاک افتاد و باید خورد کرد دهان کسانی را که به این فرشته ها جسارتی کنند
  • علی ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    متاسفانه تعداد زیادی از این عزیزان ،این یادگاران جبهه و جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شدند تا آنجا که همسنگران این عزیزان هم که مقام و منصبی بدست آوردند دوستان و همسنگران خود را فراموش وبه دل خوش شدند به مقام و منصب و جایگاه مادی ، مظلومترین قشر ایثارگران هستند و مظلوم ترین ایثارگران جانبازان زیر بیست و پنج درصد که کوچکترین مزایا و تسهیلاتی به این عزیزان ندادن متاسفم برای دولت برای قانون گذاران که تبعیض بزرگی را با گذاشتن درصد جانبازی بین عزیزان قائل شدند .
  • تقی ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    برای شادی روح مطهر شهدا و شفای عاجل جانبازان صلوات.
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    این دلاور مردان وشیر زنان پیش خدا آبرو دارند وخدا حافظ آنها خواهد بود و دهان وقلم نجسی وبی غیرتی که به اینها توهین کند خداوند قادر جبار خرد خواهد کرد خاک پای همه رزمندگان صدیق اسلام
  • غریبه ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    اقای رییس جمهور چرا همیشه با جانبازهایی دیدار میکنن که وضع زندگیشون در سطح عالی جامعه هستش کاش یه بار هم ....
  • پريسا ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    نه برادران من ، اين ايراني چون ديگر به درد نميخورد كسي او را نميشناسد ، به نفع شان است كه او و أمثال او را نشناسند ، ما آنقدر مرگ بر امريكا ، مرك بر امريكا ميكنيم ولي بسياري از رفتارهاي مان دقيقا مانند امريكا است از جمله رها كردن و اهميت ندادن انها به سربازان اسيب از جنگ ها است و ما نديده گرفتن و رها كردن جانبازان خودمان با اين تفاوت كه سرباز امريكايي شغلش اينكار است و براي اينكار حقوق خوب هم ميگيرد ولي جانبازان ما از سر شرف و فداكاري و وطن دوستي و ايمان خودشان بدون هيچ حقوقي به اين روز افتاده كه به اين معني است كه كار ما به مراتب از امريكاييها بدتر و غير انساني تر است حالا از شعار عدل علي ميگذريم كه ان انرا هزاران بار دردناكتر و غير قابل قبول تر ميكند ، وافعا ادم حيران مي ماند كه چه بگويد،
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    الان نمایندگان محترم تهرانی خصوصا لیست BBCنمی خواهند بیانیه ای برای این جانباز عزیزبنویسند؟شایدبراشون آب و نونی نداره.
  • بنده خدا ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    این که شما می فرمائید درست ولی وظیفه ما چی میشه؟ایا ما مقابل این عزیزان وظیفه ای نداریم؟ایا اینها برای ارامش ما نرفتند؟خدا یک مقداری از کارهاش سپرده دست ماها که اشرف مخلوقاتش هستیم.دولت که هیچ اصلا نگاهی به این افرادنداره ما که می تونیم حتی با یک ملاقات ساده یا یک کمک مادی ومعنوی قدر دادن این دلاور مردان باشیم.هرچند این دلاوران نیازی به کمک ما ندارنداین ما هستیم که به شفاعت این شیرمردان محتاجیم.
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خدا گفته از مظلوم دفاع کنید نگفته من از مظلوم دفاع می کنم.جبار بودن خدا سر جاش ما چیکار کردیم در برابر ظلمی که به این مظلومان شده؟فقط هیجانی یک حرفی زدیم و تمام.کجا اومدیم شدیم یار ویاور این شیرمردان؟چقدر به خانواده های شهدا و جانبازان تهمت زدیم؟خیلیها میگن خانواده های شهدا و جانبازان وضعشون خوبه مشکل مالی ندارن ما هم میگیم پدران مارو به مابرگردونید تمام پولهای که دادندبرای شما.این سردار نمونه کوچکی از بی مهری مسئولین و برخی از مردم هستش.من فرزند شهید میگفتم پدر نداشتن خیلی سخته ولی وقتی رفتم آسایشگاه جانبازان تازه اونجا متوجه شدم داشتن پدری که جوانیشو برای این کشور داده والان روتخت افتاده وقادربه هیچ حرکتی نیست چقدرسخته.خیلی سخته داشتن پدری که تمام وجود ادم باشه و ادم ببینه که مثل شمع اب میشه ولی صداش در نمیادبا اینکه این همه بی مهری در حقش میشه ولی باز میگه راضیم به رضای خدا.وقتی حاج مختار وامثال حاج مختار جونشون گذاشتندکف دستشون تا با زدن خاکریز جان بسیجیانی که الان شدن مسئول حفظ کنه حالا این مسئولین فعلی هم باید جواب اونهمه خوبی یک جوری بدن.فقط میشه گفت شرمنده شهدا ،جانبازان هستیم اون چیزی که اونها می خواستند نشدیم.شرمند ام....
  • بنده خدا ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خدایا به تو پناه میبرم از اینکه مدیون این عزیزان شوم
  • بنده خدا ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خدایا به تو پناه میبرم از اینکه مدیون این عزیزان شوم
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام خدا بر همه مجاهدان راه حق...
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    در مهر ماه سال جاری پدر و مادر سردار زشید اسلام سید مرتضی حسینی (معاون لشکر 28 روح ا... و فرمانده عملیات این لشکر در عملیات کربلای پنج ؛ که خود نیز در این عملیات آسمانی شد) مرحوم شدند و حتی یک دژبان نیز از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی شرکت نکردند چه رسد به مسئولین و ادارات و بنیاد شهید و ... ؛ لشکر زوح ا... متشکل از تیپ 72 موسی ابن جعفر و تیپ قوامین و داوطلبان غیر موظف زاندمری و شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی و داوطلبانه واحدهای احتیاط (مشابه پایگاه بسیج که در مساجد مستقر بود) بود - از طرفی رزمندگان بسیجی عملیاتی و خط شکن(گروه چمران؛ جهاد؛ بسیج؛ کمیته؛ و..) و گردانی فراموش شده اند و اینها انتظاری هم ندارند و دور افتاده به دست کسانی که در پشت جبهه بشین برپا میدادند و درست صبح عملیات و بعد از دفع پاتکها پیدایشان میشد جهت تکمیل خاطرات و عکس گرفتن ؛ و از طرف دیگر هم کسانی برای رزمندگان تصمیم می گیرند که ایام دفاع مقدس ؛ پیام میدادند « بچه ها بیائید جمع شویم؛ شما بروید به جبهه» ؛ و جبهه اینها هم اگر میرفتند در شهر اهواز بعهمراه کولر گازی و ...
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    مطمئنا همین طوره اما وظیفه ی ماست که برای کسی که روزی سردار این مملکت بوده و جان بازی کرده هر چه میتونیم کمکی داشته باشیم دولت که ول معطله
  • مجروح شیمیایی ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    مشرق از همه شان بد تری ول کن بس است
  • مهدی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    این دلاوران در اسمان نزد بهشتیان اشنا هستند اما نزد زمینیان؟ انها نمیبازند اما زمینیان...
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    درود بر سنگرسازان بی سنگر که بعد از اتمام جنگ نیز هنوز بی سنگر هستند. امان از مسئولین بی فکر.
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    چکار باید کرد؟
  • فیضی ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    حاج مختار سرداری بود که دشمن در بلند گوهای خود از اسم ایشان وحشت داشت ....حال امثال مختار ها ققنوسی زیر خاکسترن بترسن مسُولان که فقط به فکر زر و برق زندگی خودشون هستن که ققنوس ها از زیر خاکستر بر خیزد
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    به اون خانم محترم گفته بودن برو گدایی کن. آدم از غصه دق کنه سزاواره
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    بعد از جنگ با برنامه از پیش تعیین شده خواص دنیا طلب جهادسازندگی که مظهر مدیریت جهادی و انقلابی بود را به بهانه کوچک کردن دولت وصرفه جویی در هزینه با وزارت کشاورزی ادغام و به مرور زمان تفکر جهادی را از بین برده اند.این یک نمونه از نفوذ است
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    متاسفانه حیلی از این عزیزان شجاع بی ادعا کنج خونه و آسایشگاهها افتادن بدون حمایت موقع پست ومقام سوژه خوبی واسه عکس گرفتن و تبلیغات واسه برخی از رجالند بنیاد جانبازان هم که... خون و جون و عضو رو یکی دیگه داده یکی دیگه به نام اونا استفاده که نه سوء استفاده اقتصادی و سیاسی میکنه
  • کارمند ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    روزی را به خاطر می آورم همسر جانباز سورانی در اتاق ایثارگران اشک می ریخت و کسی نبود از او حمایت کند... اشک این همسر جانباز یک روز دامن مسئولین بی ادب را خواهد گرفت... آنروز خیلی دیر نیست...
  • قشقاوی ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    اللهم احعل عواقب امورنا خیرا این عزیزان و بویژه همسرانشان که صبورانه همراهی می کنند جایگاهی بس والا نزد خداوند سبحان دارند. اما وای بر ما اگر جلوه های دنیا چشمان مارا بسته باشد و از این سنگرسازان بی سنگر و یادگاران شهدا غافل شویم که این غفلت گناهی نابخشودنیست.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    مسئولین فیش های نجومی را بهتر می شناسند تا یاران را
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    نماینده تهران: 100 نفر از استفاده کنندگان از بورسیه های دولت قبل، آقازاده ها و نمایندگان مجلس بوده اند!
  • قشقاوی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    اللهم احعل عواقب امورنا خیرا این عزیزان و بویژه همسرانشان که صبورانه همراهی می کنند جایگاهی بس والا نزد خداوند سبحان دارند. اما وای بر ما اگر جلوه های دنیا چشمان مارا بسته باشد و از این سنگرسازان بی سنگر و یادگاران شهدا غافل شویم که این غفلت گناهی نابخشودنیست.
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    خدا این بزرگواران که حق بزرگی برگردنما دارند شفای عاجل بدهد.
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    بسم رب الشهداء والصدیقین با درود به ارواح طیبه امام راحل عظیم الشان و شهیدان والامقام و عرض تواضع و شرمندگی در قبال جانبازان که شهیدان زنده اند. و چه دقیق پیش بینی کرده بود شهید باکری ، گروه بندی رزمندگان ، پس از خاتمه جنگ تحمیلی را. خدایا شرمنده ایم شرمنده ایم شرمنده به دادمان برس
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    تقصیر ماست که بخاطر اینها رفتیم دفاع از مملکت حالا به ریشمان می خندند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس