کد خبر 652455
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که واشنگتن در تماس نزدیک با آنکارا درخصوص عملیات آزادسازی شهر الرقه سوریه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، «برت مک گورک» نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، روز یکشنبه اعلام کرد، ایالات متحده در تماسی «بسیار نزدیک» با همپیمان ترکیه‌ای خود درباره نبرد الرقه است.

مک گورک طی کنفرانسی خبری در «امان» گفت: «ما از نیروهای دموکراتیک سوریه، که عملیات در الرقه را آغاز کردند، حمایت می‌‌کنیم... ما در تماس بسیار نزدیک با متحدان ترکیه‌ای خود هستیم و به همین دلیل است که رئیس ستاد مشترک ما امروز در آنکاراست.»

نیروهای دموکراتیک سوریه، روز یکشنبه اعلام کردند که عملیاتی را برای بازپس‌گیری شهر الرقه در سوریه، پایتخت خودخوانده داعش آغاز کرده‌اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه، که از پشتیبانی آمریکا برخوردارند، عملیات بازپس گیری الرقه را «خشم فرات» نامیده‌اند.

عملیات این نیروها که شامل گروه‌های مسلح کرد و عرب سوریه است، در زمانی آغاز شده که عملیات نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری شهر موصل از اشغال داعش در جریان است.

عملیات برای باز پس‌گیری الرقه در شرایطی آغاز شده است که پیشتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفته بود که در مکالمه تلفنی اخیرش با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، به او گفته است که نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت آنکارا، در ادامه عملیات خود در شمال سوریه، به سوی الرقه پیشروی خواهند کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
    0 0
    خوب زدن تو پوز ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس