مراسم تشییع پیکر منصور پورحیدری با حضور پرشور هواداران، همبازیان سابق، شاگردان پیشکسوت فقید باشگاه استقلال و جمعی از مسئولین دولتی در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع مرحوم منصور پورحیدری پیشکسوت نامدار باشگاه استقلال امروز از ساعت ۹ صبح و با حضور بیش از ۴ هزار نفر از علاقه مندان به پورحیدری در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد و این پیشکسوت برای آخرین بار در این ورزشگاه دور افتخار زد.
 

 
جابجایی محل برگزاری مراسم تشییع پیکر زنده یاد منصور پورحیدری که نوعی سردرگمی را برای علاقمندان به استقلال و دوستداران آن مرحوم بوجود آورده بود با بارانی که از شب گذشته در تهران باریدن گرفت توأم شد تا خیلی از آنهایی که می خواستند برای حضور در مراسم خداحافظی با منصور پورحیدری به ورزشگاه پیر شیرودی بیایند از این تصمیم خود پشیمان شده و جمعیتی کمتر از آنچه انتظار می رفت به محل برگزاری مراسم رفتند.
 
 
 
 طبق معمول از اولین نفرات حاضر در این مراسم بهرام افشارزاده مدیر وقت شناس ورزشی و سرپرست سابق باشگاه استقلال بود که پیش از همه حتی مسئولان باشگاه استقلال در محل حاضر شد. ساعت کم کم به 9 زمان آغاز مراسم نزدیک می شد و دوستان قدیمی و هم تیمی های پورحیدری یکی یکی به شیرودی می رسیدند.
 

 
 *محمدرضا احمدی گزارشگر شبکه سه مجری برنامه بود که با در دست داشتن شعری در وصف آن زنده یاد با مسئولان باشگاه حرف زد و خود را آماده اغاز مراسم می کرد.
 
*رأس ساعت 9 علی پورحیدری پسر آن مرحوم به همراه مادرش به ورزشگاه شیرودی رسید و در محل استقرار اعضای خانواده نشستند.
 
*باد نسبتا شدیدی که در محوطه باز زمین چمن می وزید بنر بزرگی که از بالای جایگاه ویژه آویزان شده بود را به هوا برد و طرفداران استقلال را که بخش اصلی سکوهای جایگاه را اشغال کرده بودند بر آن داشت تا بنر را با دست نگه دارند.
 
*محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال خیلی کوتاه به محل تشییع آمد و پس از دیدار با خانواده پورحیدری به اتفاق همراهانش ورزشگاه را ترک کرد.
 
 

*نکته حائز اهمیت در این مراسم دوپاره شدن مدیران فعلی و اسبق باشگاه استقلال در محوطه چمن بود که هر یک در بخشی زمین ایستاده بودند و سمت هم نمی رفتند.
 
*فتح اله زاده، اولیایی، امیری، ساعدی، منزوی و تعدادی از پیشکسوتان باشگاه که ظاهرا روابط حسنه ای با مسئولان فعلی استقلال نداشتند در نزدیکی پیست تارتان و اعضای فعلی هیأت مدیره باشگاه هم در میانه های زمین حضور داشتند و جدا از هم به حضار خیرمقدم می گفتند.
 
 
 
*قبل از آغاز مراسم تشییع سه بار نظم برنامه به هم ریخت. یکبار در هنگام ورود فرهاد مجیدی که با هجوم عماسان و خبرنگاران همراه شد. بار دوم با وردو احمد رضا عابدزاده که اتفاقات مشابه رخ داد و بار سوم هم زمان ورود علی کریمی.

*تا پیش از خروج پیکر آن مرحوم نظم نسبتا خوبی در محدوده زمین برقرار بود اما با ورود تابوت حامل پیکر آن زنده یاد بی نظمی ها شروع شد و با ورود تعدادی از تماشاگرانی که روی سکوها بودند به پیست دور زمین اتفاقات بعدی هم یکی یکی رقم خوردند.
 
*خدا..حا..فظ ...منصور پورحیدری***خدا..حا..فظ***علی یه پورحیدری ...تسلیت، تسلیت...***منصورخان بلند شو...اس اسی بیقراره.... از جمله شعار های سوزناک و متأثر کننده ای بود که مردم برای وداع با پورحیدری از روی سکوها سر می دادند.
 
*هر چه از زمان مراسم بیشتر سپری می شد بی نظمی ها در محل برگزاری مراسم شدت می گرفت. تا آنجا که برای خواندن نماز میت نه پیکر مرحوم مشخص بود نه سمت و سویی که نمازگزاران بدانند کجا بادی بایستند.
 
*محسن حاجیلو مجری و گزارشگر طنز سیما هم که در این مراسم حضور داشت با دیدن بی نظمی ها پشت میکروفن رفت و با داد و فریاد بر سر مردم آنها را به رعایت نظم تشویق می کرد ولی این اقدام هم مؤثر نیفتاد.
 
*طرفداران بازیکنان و افراد مشهور حاضر در مراسم در گرفتن عکس سلفی بیش از اندازه زیاده روی می کردند تا آنجا که بیشتر از اینکه در مراسم حضار با یکدیگر دیدار و گفتوپگو کنند دستها و موبایل های روی هوا به چشم می خورد.
 
  
 
*با خواندن نماز میت کم کم مراسم به پایان خود نزدیک تر می شد که برانکو ایوانکویچ سرمربی پرسپولیس هم به محل مراسم رسید تا بی نظمی ها شدت بیشتری بگیرد. اما با توجه به خروج پیکر زنده یاد پورحیدری از زمین و انتقال آن به آمبولانس ارام آرام همه از محدوده زمین خارج شده و مردم از ورزشگاه خارج شدند.  
 
 آخرین وداع پورحیدری در شیرودی انجام شد

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم با حضور در ورزشگاه شهید شیرودی در مراسم تشییع پیکر مرحوم پورحیدری حاضر شد.

مهدی تاج، علی پروین، محسن مهرعلیزاده، سعید فائقی، روزبه چشمی، جعفر کاشانی، محمد پنجعلی، بختیار رحمانی، آرش افشین، آرش برهانی، علیرضا منصوریان، فرهاد مجیدی، علی کریمی، رضا افتخاری، شاهرخ شهنازی،محمد مایلی کهن، حسین کلانی، شاه حسینی رئیس اسبق کمیته انضباطی، بهرام افشارزاده، جلال طالبی، محمد دادکان، علی اکبر طاهری، حسین فرکی، اعضای کانون هواداران پرسپولیس، امین منوچهری، مهدی هاشمی نسب، صمد مرفاوی، هاشم بیک زاده، ساکت الهامی، محمدرضا کشوری‌فرد، مهدی رحمتی، وحید طالب‌لو، هادی عقیلی، علیرضا نیکبخت واحدی، میلاد میداوودی ، هادی شکوری، فرشاد پیوس، ایمان مبعلی، ستار همدانی، رضا حسن زاده،مناف هاشمی، امیر قلعه نویی، برانکو، محمود خوردبین، مرتضی فنونی زاده، امید ابراهیمی، خسرو حیدری، امیدوار رضایی، علی فتح الله زاده، مسعود معینی، محمد مومنی، محمد نوازی، محمود کلهر، امیر عرب معاون اسبق باشگاه استقلال، محمد حسین قریب، مهدی فنونی زاده، پایان رافت و ... از دیگر چهره های سرشناس حاضر در وداع با پدر استقلال بودند.
 
فیلم اقامه نماز میت بر پیکر مرحوم منصور پورحیدری را در زیر ببینید:
 
{$sepehr_media_1842288_400_300}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    از جمله شعارهای متاثر کننده: منصورخان بلند شو...اس اسی بیقراره واقعا اشک ادم رو در میاره مخصوصا کلمه ی اس اسی خدایا شکرت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس