معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر توانمندي بالاي صنايع دفاعي كشور در توليد مهمات مورد نياز نيروهاي مسلح،گفت: در رزمايش آتي نيروي هوايي ارتش برخي بمب هاي هوشمند توليدي در كشور آزمايش مي شوند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير عزيز نصيرزاده معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش روز دوشنبه درگفت و گو با ايرنا افزود: در صورت شرايط مناسب، رزمايش 'فداييان حريم ولايت' نيمه دوم شهريورماه با اقتدار برگزار مي شود.

وي اظهارداشت: در اين رزمايش برخي مهمات توليد شده توسط صنايع دفاعي كشور در ابعاد جنگ الكترونيك و ضد رادار به كار گرفته مي شود.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش خاطرنشان كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران ازجمله نيروي هوايي ارتش با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامي و محدوديت ها و تحريم هاي اعمال شده از سوي غرب بالاخص در بخش هاي دفاعي امروز توانمندتر از گذشته براي تامين نيازهاي دفاعي خود از جمله مهمات مورد نياز اين نيرو به واردات مهمات از هيچ كشوري نياز ندارد.
 
امير سرتيپ نصيرزاده گفت: در صورتي كه نيروي هوايي به مهمات و تجهيزات خارجي وابسته بود، به طور يقين اين نيرو تاكنون زمين گير شده بود اما هم اينك شاهديم نيروي هوايي ارتش در كمال اقتدار و آمادگي دفاعي بسر مي برد و حافظ حريم هوايي كشور است.

** در جهت هوشمندسازي مهمات مورد نياز نيروي هوايي حركت كرده ايم

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر اين كه هم اكنون تمامي مهمات مورد نياز نيروهاي مسلح و به ويژه نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در صنايع دفاعي داخل كشور توليد و تامين مي شود، اظهار داشت: نيروي هوايي ارتش همچنين درجهت هوشمندسازي مهمات مورد نياز اين نيرو اقدامات موثري را انجام داده است.
امير سرتيپ نصيرزاده يادآور شد: بمب قاصد به عنوان نوعي بمب هوشمند و نقطه زن در اين راستا توليد شده است و به طور مرتب نيز تحقيقات و پژوهش‌ها در حال انجام است كه اميدواريم در زمينه مهمات هوشمند به طور كامل به خودكفايي برسيم.

وي خاطرنشان كرد: هم اينك از گلوله سلاح‌هاي انفرادي گرفته تا موشك هاي پيشرفته هوا به هوا و بمب هاي هوشمند در داخل كشور و توسط متخصصان متعهد ايراني در صنايع دفاعي كشور توليد مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس