کد خبر 651003
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

مدیر رادیو ایران از میان‌برنامه «صفحه من» که اتفاقی مدرن در ساختار و فرمت کلاسیک برنامه‌های رادیویی است و از جزئیات راه‌اندازی رادیو تصویری سخن گفت.

به گزارش مشرق، بهنام احمدپور مبارکه درباره برنامه «یک، دو صدا» و استقبال مخاطبان رادیو از این مسابقه تست گویندگی بیان کرد: این برنامه در حال حاضر مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفته است و چندی پیش که مرحله انتخاب تعدادی از شرکت کننده ها انجام شد ۵۰۰ نفر در استودیو حضور داشتند.

وی ادامه داد: هر دو یا سه ماه یک بار یک تست گرفته می شود و البته این تست با یک انتخاب اولیه انجام می شود چون بعضی از این افراد هم از شهرستان به تهران می آیند. 

احمدپور درباره اینکه چرا نفرات برتر این مسابقه جذب رادیو نمی شوند، اظهار کرد: با توجه به بحث کوچک سازی و چابک سازی هایی که در رادیو و تلویزیون مطرح شد امکان جذب نیروهای جدید وجود ندارد. اگر بخواهیم نیروهای جدید را جذب کنیم به نوعی تعهدی را برای سازمان ایجاد کرده ایم که شاید نتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

امکان جذب نیروی جدید وجود ندارد

مدیر رادیو ایران اضافه کرد: اگر به خاطر داشته باشید ما پیش از این در جشنواره «جوانه» که در رادیو جوان برگزار می کردیم پنج نفر اول را هر سال به عنوان برنامه ساز جذب می کردیم و آن زمان سازمان این امکان را برای ما فراهم کرده بود ولی اکنون این امکان برای ما فراهم نیست. با این حال اگر یک نفر مثل مهران دوستی با آن کیفیت صدا و توانمندی ها پیدا شود من خودم حتما او را به رادیو خواهم آورد.

وی درباره اینکه بعد از ماه صفر چه برنامه های جدیدی در شبکه پخش می شود، توضیح دهد: فکر می کنم پیش از این هم اعلام کرده بودم که ما امسال بنا داریم بیشتر خود را اصلاح کنیم چراکه در یک سال و نیم گذشته سعی کردیم همه تغییرات لازم را بوجود بیاوریم و امسال سال اصلاح برنامه ها بود تا اینکه بخواهیم برنامه جدیدی را روی آنتن ببریم.

«صفحه من» اتفاقی جدید در فضای پخش سنتی رادیو

احمدپور عنوان کرد: برنامه جدید ما فعلا فقط «صفحه من» است که شاید برای مخاطب چندان ملموس نباشد ولی برای ما که در رسانه کار می کنیم یک اتفاق بزرگ بود زیرا فضای پخش سنتی رادیویی را تغییر داد مخصوصا در رادیو ایران که بیشتر از این فرم کلاسیک بهره می گرفت حالا با ساختاری مدرن و مبتنی بر شبکه اجتماعی و فضای مجازی پیش می رود.

وی درباره «صفحه من» که به صورت میان‌برنامه در رادیو ایران پخش می شود، اظهار کرد: این برنامه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روی آنتن می رود و گوینده به طور مداوم با مخاطب در ارتباط است. فرمت کلاسیک ما در میان برنامه ها پیش از این به این شکل بود که متنی در اختیار گوینده ها قرار می گرفت و آنها با پایان برنامه ها از آب و هوا و موضوعاتی این چنینی سخن می گفتند و بعد برنامه بعدی را هم معرفی می‌کردند اما هر برنامه از یک آرم برخوردار است و نیازی به معرفی ندارد. بنابراین ما در تلاشیم که از این فضا خارج شویم و در این میان‌برنامه گوینده با مخاطبان ارتباط برقرار می کند و چالش ها و سوالات وی می پردازد. با این رویکرد حتی مخاطب ما تولید محتوا می کند و مشکلات یا مسایل خود را مطرح می کند.

امکان جذب گوینده برای «قصه ظهر جمعه» نیست

احمدپور در ادامه درباره «قصه ظهر جمعه» نیز که به صورت آرشیوی پخش می شود، یادآور شد: آخرین گوینده این برنامه امیرحسین مدرس بود و ما هنوز نتوانسته ایم گوینده خوبی را برای برنامه جذب کنیم. همانطور که گفته شد ما امکان جذب نفر جدید نداریم و نیروهای فعلی هم نمی توانند کاری را که مورد انتظار ماست ارایه دهند لذا پیگیر آن نبودیم. ضمن اینکه مجموعه بزرگی از آرشیوهای این برنامه وجود دارد و سال های سال این برنامه با صدای محمدرضا سرشار پخش شد.

حدود یک دوم بودجه شبکه ایران برای تصویری شدن

وی درباره اینکه رادیو تصویری ایران که قرار است بعد از ماه صفر راه اندازی شود و اینکه چند درصد از بودجه های این شبکه را به خود اختصاص می دهد، گفت: حدود یک دوم بودجه شبکه به این کار اختصاص پیدا می کند.

وی درباره این هزینه و ضرورت آن عنوان کرد: این هزینه نتیجه و خروجی بسیار بیشتری دارد چون رادیو تصویری ایران در کنار شبکه های تلویزیونی قرار می گیرد و همچنین امکان داشتن تصویر برای مخاطب از دیدن تصویر سیاه جذاب تر است و برد بیشتری را در بر خواهد داشت.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    رادیو تصویری!؟ تقصیر نداری جادوی تصویر او هم دوست داری دیده شی. خوب برو تلویزیون کار کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس