کد خبر 650950
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

ماجرای درآمدزایی از این دنیای مجازی تا جایی پیش می‌رود که بسیاری از خدمات مجاز و غیر مجاز نیز در همین شبکه‌های اجتماعی ارائه داده می‌شوند. مانند خدمات غیرمجاز نصب ماهواره، فروش لوازم آن و همچنین اعلام فرکانس‌ها، برطرف‌کردن اختلال‌ها، معرفی فیلترشکن‌ها و...

به گزارش مشرق، شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام برای ما اگر سرگرم‌کننده است برای یکسری اقشار مانند یک بیزینس عمل می‌کند و درآمدهای زیادی نیز به دست می‌آورند. از فروش اینترنتی محصولات و معرفی آنها از طریق گروه‌ها و کانال‌های تلگرام و صفحات اینستاگرام بگیرید تا هزینه‌هایی که بابت تبلیغات در این شبکه‌های مجازی پربازدید می‌گیرند. ماجرای درآمدزایی از این دنیای مجازی تا جایی پیش می‌رود که بسیاری از خدمات مجاز و غیر مجاز نیز در همین شبکه‌های اجتماعی ارائه داده می‌شوند.
 
مانند خدمات غیرمجاز نصب ماهواره، فروش لوازم آن و همچنین اعلام فرکانس‌ها، برطرف‌کردن اختلال‌ها، معرفی فیلترشکن‌ها و... حتی با گذاشتن شماره‌های تماس به سادگی می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد و سفارش محصول و خدمات داد.
 
نصابان ماهواره هم به تلگرام آمدند
چه آنهایی که تجهیزات ماهواره را به‌صورت قاچاق وارد می‌کنند، چه آنهایی که می‌فروشند و چه آنهایی که نصب می‌کنند درآمدهایی از این راه به‌دست می‌آورند که موجب شده برخی از افراد به‌سمت چنین شغل‌های کاذبی بروند. چنین اشخاصی به‌صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند و به گفته خودشان از طریق گفت‌وگوهای محاوره‌ای مشتری‌هایشان را به‌دست می‌آورند. پیشرفت تکنولوژی این سال‌ها نیز به کمک این افراد آمده تا بیشتر از هر زمان دیگری مشتریان را به سمت خود جلب کنند.
 
کاری که تلگرام و اینستاگرام برای آنها سهل کرده و دیگر می‌توانند با راه‌اندازی یک صفحه یا یک گروه یا یک کانال اعلام موجودیت کرده و با ارائه خدماتی که می‌دهند مشتریان خاص خود را داشته باشند و به تعداد آنها نیز هر روز بیفزایند.
 
کار نصاب‌ها غیرقانونی است با شبکه‌های اجتماعی به دردسر می‌افتیم

کانال‌های نصب ماهواره، معرفی فرکانس‌های جدید، معرفی نرم‌افزارهای جدید، فروش لوازم ماهواره، اعلام ورود لوازم جدید، مشاوره و... از جمله فعالیت‌هایی است که این روزها به‌ویژه در کانال‌های تلگرامی باب شده است.
 
در همین زمینه  با یک نفر که کارش نصب ماهواره است به گفت‌و‌گو پرداختیم و سوالی را با این فرد مطرح کردیم که آیا در جریان شکل‌گیری چنین کانال‌هایی هست یا خیر؟
 
او در پاسخ به این سؤال گفت: «شنیده‌ام که یکسری کانال‌های تلگرامی در زمینه نصب و فروش و مشاوره ماهواره وجود دارند اما من به سمت آنها هم نمی‌روم چون مشتریان خودم را دارم و نیاز نیست که بخواهم این کارها را بکنم. مشتری بخواهد خودش ما را پیدا می‌کند.»
 
به عقیده او با این کار نصاب‌های ماهواره و کسانی که وسایل ماهواره را به فروش می‌رسانند لو می‌روند: «کار خرید و فروش و نصب ماهواره غیرقانونی است و اگر یک ال‌ان‌بی از من بگیرند 10 برابر قیمت آن را باید جریمه پرداخت کنم.
 
این کاری که در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود باعث خواهد شد لو برویم. از کجا معلوم کسی که به من زنگ می‌زند و می‌گوید برایش ماهواره نصب کنم مأمور نباشد. این کارها دردسرش زیاد است و فقط باید با کسانی که آشنا هستند کار کرد.» این نصاب ماهواره در ادامه گفت: «کسانی که این کانال‌های تلگرامی را راه‌اندازی کرده‌اند یا دلشان دردسر می‌خواهد یا خیلی خیالشان راحت است که به‌دست مامورها نمی‌افتند. چون با این کارشان راحت شناسایی می‌شوند. هر چه باشد کاری که ما می‌کنیم کاملاً غیرقانونی است. من بابت نصبی که شاید نهایت به 50 هزارتومان برسد خودم را به دردسر نمی‌اندازم.»
 
عضو کانال باشید تخفیف هم می‌دهیم

کانال‌های تلگرامی که اکنون تبلیغ نصب و فروش وسایل ماهواره را می‌کنند بیش از هزار نفر عضو دارند. برای آنکه ببینیم تا چه حد می‌توان با ادمین های این کانال‌ها ارتباط برقرار کرد به عنوان مشتری به آدرسشان پیغام فرستادیم.
 
چند ساعت بعد از آنکه پیغام فرستاده شد ادمین پاسخگو بود و به شکل کامل درباره قیمت‌ها و نحوه نصب و زمانی که می‌تواند برای ارائه خدمات بیاید نوشت. حتی از مدل‌های مختلف دستگاه‌ها، دیش‌ها، ریسور و... نیز نمونه کار فرستاد. در نهایت نیز گفت در صورتی که عضو کانال باشیم با قیمت عمده حساب خواهدکرد!
 
بیکارم و چاره دیگری ندارم

با یکی دیگر از کانال‌هایی که در زمینه نصب ماهواره فعالیت می‌کرد نیز ارتباط برقرار کردیم. این کانال هم نزدیک به هزار عضو داشت و در کنار نشانی تلگرامی که برای ارتباط با مخاطب‌هایش گذاشته بود شماره تلفنی هم برای تماس داشت.
 
با او تماس گرفتیم و خودمان را به عنوان خبرنگار معرفی کردیم و از او پرسیدیم با توجه به اینکه فعالیتش غیرقانونی است چرا در فضای مجازی به این فعالیت غیرقانونی می‌پردازد و گفت: «بیکار هستم و کاری که در‌حال‌حاضر می‌توانم انجام بدهم همین است. چاره دیگری هم ندارم برای همین یک سال می‌شود این کانال را راه‌اندازی کردم تا میزان مشتری‌هایم را افزایش دهم.»
 
از مشتریانش سؤال می‌کنیم می‌گوید: «راه‌اندازی چندان روی میزان مشتری‌ها تأثیر نداشته اما وقتی می‌بیند کانالی دارم و در آن دستگاه‌ها و وسایل را با قیمت‌هایش معرفی می‌کنم و مشاوره هم انجام می‌دهم بیشتر اعتماد می‌کنند و سفارش می‌دهند.» از دردسرش که سؤال می‌کنیم می‌گوید: «به هر حال به همه نمی‌شود اعتماد کرد.
 
تا به حال شده طرف مأمور بوده و زنگ می‌زند. من بارها دستگیر شده‌ام و حتی الان دادگاهی هستم. اما چاره چیست؟ بیکارم و کار دیگری هم بلد نیستم، با 30 سال سن دزدی کنم؟»
 
منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    12 4
    خوب این بنده خدا راست میگه منم مهندس این کشورم، دیگه باید چکار کنم، برم دزدی!؟ منم نصب این تجهیزات رو بلدم، حتی فراتر از این رو هم میدونم، این ها برام بیشتر شبیه بازی با اسباب بازی هاست، حتی میتونم ابزارهای مربوط به سنجش رو هم بسازم. میگی چکار کنم، از خدا بترسم یا از جیب خالی خودم. والا روم سیاه؛ ولی چند وقته تو این فکرم که یک سرور VPN راه بندازم. دیگه دارم دیوونه میشم، از این وضعیت خسته شدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس