بازیکنان ایرانی که تا کنون در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته‌اند، دروازه تیم‌های مشهور قاره سبز را گشوده‌اند.

به گزارش مشرق، گل سردار آزمون به اتلتیکومادرید اولین گل ایرانی‌ها در لیگ قهرمانان نبوده و بدون شک آخرینش هم نخواهد بود. پس از علی کریمی که در سال 2005 توانست با لباس بایرن مونیخ دروازه راپیدوین اتریش را باز کند، هیچ بازیکن ایرانی دیگری نتوانسته بود در مرحله گروهی یا مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند.
 
سعید عزت‌اللهی در پلی‌آف انتخابی این مسابقات مقابل اندرلخت و سردار آزمون هم مقابل اندرلخت و آژاکس در همین مرحله گلزنی کردند، اما گلزنی در مرحله گروهی و مراحل حذفی کاملاً متفاوت با پلی‌آف است.

سردار آزمون حالا پس از 11 سال موفق شد به‌عنوان یک بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند؛ آن هم اتلتیکومادریدی که فصل گذشته فینالیست لیگ قهرمانان بود و 14 بازی پیاپی در این مسابقات در خانه گل نخورده بود، اما مهاجم ایرانی روستوف این کار را انجام داد. گلی که سردار آزمون زد، باعث شد نگاهی به تمام گلزنان ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بیندازیم.

علی دایی اولین بازیکنی بود که موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. در سال 1999 دایی با پیراهن هرتابرلین آلمان دو بار مقابل چلسی انگلیس و یک بار مقابل میلان ایتالیا موفق به گلزنی شد.
 
ایرانیانی که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کردند +فیلم 
 
یک سال بعد مهدی مهدوی‌کیا بود که در بازی تاریخ هامبورگ مقابل یوونتوس گلزنی کرد. دیداری که با نتیجه تساوی 4 - 4 خاتمه یافت و هافبک ایرانی هامبورگ ستاره بازی بود، چون مهدوی‌کیا علاوه بر گلی که زد یک پاس گل داد و یک پنالتی هم برای تیمش گرفت.

در سال 2005 علی کریمی در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد گلزنی کند. در بازی خارج از خانه بایرن مونیخ مقابل راپیدوین اتریش که هافبک ایرانی باواریایی‌ها موفق شد گل دوم تیمش را روی ارسال شواین اشتایگر با ضربه قیچی به ثمر برساند.

حالا 11 سال از آخرین گل یک بازیکن ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا گذشته و سردار آزمون موفق شد این بار در ویسنته کالدرون دروازه اتلتیکومادرید را باز کند. در زیر می‌توانید تصاویر و فیلم گل‌های گلزنان ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را ببینید:
 
{$sepehr_media_1837607_400_300}
 
{$sepehr_media_1837608_400_300}
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس