با رای نمایندگان مجلس شرایط مجازات تولید و حمل سلاح سرد مشخص شد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 12 آبان) قوه قانونگذاری در جریان بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی، شرایط مجازات تولید و حمل سلاح سرد را مشخص کردند.

وکلای ملت در این مصوبه خود تبصره‌های زیر به عنوان تبصره‌های یک و دو به ماده 617 قانون مجازات اسلامی الحاق کردند. همچنین در تبصره یک طرح ابلاغ دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساتور قداره و پنجه‌بوکس جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌شود. واردات، تولید و عرضه سلاح‌های مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد، این سلاحها به نفع دولت ضبط و یا معدوم می‌شود.

در تبصره دو این طرح نیز تاکید شده تولید، عرضه و یا حمل ادوات موضوع تبصره یک در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

همچنین نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آئین‌نامه‌ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با بپیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی جمهویر اسلامی ایران تهیه میشود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
 
در جریان بررسی این طرح فیلمی از ضرب و جرح که با سلاح سرد در کشور اتفاق افتاده است در صحن علنی مجلس پخش شد و عباسعلی محمدیان نیز نکاتی را درباره این فیلم به نمایندگان توضیح داد.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    خب چیه بالاخره مجازاتش؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس