کد خبر 650611
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

ژاپن قصد دارد با استفاه از قطار مگلو جدیدِ خود که سال گذشته رکورد سرعت قطار‌ها را شکست و با سرعتی برابر با 602 تا 603 کیلومتر در ساعت حرکت کرد، اعتبار راه‌آهن این کشور را احیا کند.

به گزارش مشرق، ژاپن قصد دارد با استفاه از قطار مگلو جدیدِ خود که سال گذشته رکورد سرعت قطار‌ها را شکست و با سرعتی برابر با 602 تا 603 کیلومتر در ساعت حرکت کرد، اعتبار راه‌آهن این کشور را احیا کند.

قطارهای مگلو یا ماگلو، قطارهایی هستند که به طور شناور در هوا و با فاصلۀ کمی از ریل، حرکت می‎‌کنند. این قطارها در واقع برای حرکت خود از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می‌‎کنند، بنابراین می‌توانند با سرعت‌هایی نزدیک به هواپیما حرکت کنند.

براساس گزارش شبکۀ خبری سی‌ان‌ان امریکا در سال 1964 میلادی که ژاپن میزبان مسابقات المپیک تابستانی بود، افتتاح خط راه‌آهن سریع‌السیر شینکانسن که رکوردار سرعت قطارها در دنیا شد، راه‌آهن این کشور را با توجهات بین‌المللی مواجه کرد.

توکیو، پایتخت ژاپن، در سال 2020 بار دیگر میزبان مسابقات المپیک تابستانی خواهد بود و به نظر می‌رسد قطار جدید این کشور بار دیگر اعتبار راه‌آهن این کشور را افزایش خواهد داد.

 قطاری که از هواپیما زودتر می‌رسد!
این قطار مگلو سال گذشته در نزدیکی کوه فوجی رکورد شکست و 374 مایل (حدود 602 کیلومتر) در ساعت حرکت کرد. این قطار یک هفته پیش از این رکوردشکنی 366 مایل (حدود 589 کیلومتر) در ساعت حرکت کرده‌بود که این سرعت خود رکورد جدیدی بود.

در حال حاضر قطارهای مگلو با سرعت‌های پایین‌تری در شهرهای شانگهای و چانگشای چین و اینچئونِ کرۀ جنوبی در حال فعالیت هستند.

قرار است خط مگلو چو شینکانسن، توکیو را به شهر جنوبیِ ناگویا متصل کند و سفر در این خط تنها 40 دقیقه به طول بیانجامد.

با توجه به فاصلۀ حدود 256 کیلومتری میان این 2 شهر و با درنظر گرفتن زمانی که برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه تلف می‌شود، استفاده از این قطار از سفر با هواپیما سریع‌تر و به‌صرفه‎تر خواهد بود.

 قطاری که از هواپیما زودتر می‌رسد!
ژاپن همچنین طرح‌هایی برای گسترش خط مگلو چو شینکانسن تا شهر اوساکا دارد.

این قطار با 16 واگن قادر به انتقال یکهزار مسافر است.

پروژۀ قطارهای مگلو ژاپن از سال 1997 در حال اجرای آزمایشات مختلف است. ژاپنی‌ها در طی سال‎ها به سرعتی برابر یا 550 کیلومتر رسیده‌بودند، اما اعلام کردند تا زمانی که به امنیت کامل در سفر این‌گونه قطار‌های فوق‌سریع دست‌نیابند، به آزمایش ادامه خواهند
 
منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جعفر ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 1
    قطار پردیس ایران هم 160 کیلومتر بر ساعت سرعت داره
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    آفرین بر ژاپنی ها. با اینکه سالها پیش به سرعت 550 کیلومتر بر ساعت رسیدن ولی هنوز در حال آزمایش هستن چون " برای جان آدم ها ارزش قائلند "
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    ایران احتیاج شدیدی به قطارهای سریع السیر داره .
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    سرعت چقدر واسه اونها اهمیت داره، چون زمان براشون مهمه، زیرا وقت کمی دارند، به دلیل کار زیاد. چون ما کار زیادی عملا نداریم، پیاده هم بریم مشکلی نیست.
  • رضا ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    آفرین به ژاپنی ها
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    خیر. اینکارها فقط باعث افزایش استرس و بیماری بین انسانها خواهد شد. اسلام آنقدر بر حرکت آهسته و اجتناب از تغییرات ناگهانی اصرار دارد که می گوید سفر که رهبری قدری از آب منزل قبلی را با منزلی که به آن می رسیدی مخلوط کن و با هم بخور و ناگهان آب منزل جدید را نخور که بدنت عادت ندارد. انسانهای قدیم قطار و طیاره نداشتند اما در عوض سرطان و میگرن و بیماریهای قلبی هم نداشتند. جالب اینکه انگلیسی ها که خود قطار را اختراع کردند هیچ علاقه ای به توسعه قطارهای پر سرعت ندارند. روزی میتران رییس جمهور اسبق فرانسه با تبختر به جان میجر نخست وزیر انگلیس گفت ما قطار TGV را ساخته ایم که سیصد کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و اصلا مسافران نمی فهمند چی شد که به مقصد رسیدند! جان میجر پاسخ داد اما ما انگلیسی ها سرعت کمتر را ترجیح می دهیم تا در حین مسافرت با قطار مناظر زیبای اطراف را تماشا کنیم.
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 1
    تا آنجایی که حافظه و مطالعات بنده یاری می کند؛ قطارهای سریع السیر بالای 200 کیلومتر برای ایران بدلیل محدود بودن حجم سفرهای روزانه دایمی بین دو نقطه خاص و فاصله نقاط جمیعنی و... توجیه اقتصادی ندارد (منبع گزارش توجیه اقتصادی گروه مهندسین مشاور .. ژاپن در خصوص اجرای شینکاسنبین تهران و.. - ایام دولت سازندگی) ؛ ولی خوب دولت ایران کاری به صرفه اقتصادی ندارد و فقط پز دادن و ساختن نقاط برجسته و دهان پرکن در سابقه و عملکرد هست - لذا هدر دادن منابع محدود نتیجه تلاش مدیران بخشی نگر و جناحی هست طبیعی است برای اینگونه مدیران باقی ماندن نام خود مهمتر از مصالح ملی و آینده کشور می باشد - یادمان باشد دولت برای هر سفر مسافر با قطار و هواپیما دارد متحمل هزینه سنگین و غیر عقلایی میشود
  • ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    1 0
    حرف الکی نزنید.برجام بهتر از قطاره. شما نمی فهمید.
  • fanoos62 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    خداوکیلی دمت گرم...
  • فاطمه ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    چند روز دیگه ژاپن با قطار میره مریخ بعد ما توی دعوای اصلاح طلب و اصول گرا و اختلاس گرها موندیم و داریم دست و پا می زنیم مردم بدبخت هم واسه یه لقمه نون از صبح تا شب سگ دو می زنن.............................
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    بنده قطار کی تی اکس کره جنوبی بین دو شهر دجون-پوسان سوار شدم و سرعت 290 کیلومتر در ساعت را روی نمایشگر سالن نشان می داد
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    دمت گرم خخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس