کد خبر 65054
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲

یکی از دراویش کوار به سایت رسمی دروایش گفته است مردمی که در این تجمع شرکت کرده اند "ساده دل" بوده و گول بسیج را خورده اند: نیروهای منتسب به بسیج برای اینکه جمع خود را پرشمارتر جلوه بدهند مردم ساده دل روستاهای اطراف را نیز برای تظاهرات به سمت خود کشیدند!

به گزارش مشرق به نقل از جهان، در شرایطی که تیراندازی دروایش نعمت اللهی گنابادی به سمت مردم معترض "کوار" حدود ۳۰ زخمی بر جای گذاشته، سایت رسمی این فرقه در ادعایی جالب نوشته است، این مردم "ساده دل" کوار و بسیجیان بودند که علیه آنان آشوب و تیراندازی کرده اند.

در پی ضرب و شتم یکی از طلاب این شهر و توهین به مقدسات اسلامی از سوی دراویش گنابادی، عده‌ای از مردم شهرستان کوار روز جمعه اقدام به راهپیمایی کردند.

کوار در فاصله ۴۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دراویش هم ابتدا تلاش می کنند مانع از تجمع مردم شوند اما پس از ناکامی دست به سلاح سرد می برند و در نهایت با توسل به اسلحه گرم ده ها نفر از آنان را زخمی می کنند.

در همین حال سایت رسمی دروایش نعمت اللهی گنابادی در این باره مدعی شده است: یکی از دراویش کوار در پاسخ به این سوال که این درگیری از کی و به چه دلیل آغاز شده است، به خبرنگار ما گفت: بانی این حرکت غیرقانونی، تندروی های یک طلبه جوان بود که با پخش اعلامیه و سی دی به تهییج و ترغیب نیروهای بسیج برای درگیری با دراویش پرداخته و با تظاهرات و شعارهای موهنی همچون مرگ بر درویش آمریکایی به آتش این اقدام دامن زد.

طلبه مورد اشاره به درویش گنابادی حجت الاسلام شهبازی است. به گفته یکی از طلاب کوار، این روحانی اواسط ماه رمضان بود به عنوان مبلغ به یکی از روستاهای کوار رفته و در مورد فرق و مذاهب مختلف به مردم راهنمایی داده است. شهبازی برای آشنایی بیشتر مردم این روستا با مذاهب سی دی را در اختیار آنها می‌گذارد.

پس از این است که تعدادی از دراویش گنابادی که از فعالیت حجت الاسلام شهبازی ناراحتند او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و زمینه اعتراض مردم این منطقه را فراهم می کنند.

یکی از دراویش کوار به سایت رسمی دروایش گفته است مردمی که در این تجمع شرکت کرده اند "ساده دل" بوده و گول بسیج را خورده اند: نیروهای منتسب به بسیج برای اینکه جمع خود را پرشمارتر جلوه بدهند مردم ساده دل روستاهای اطراف را نیز برای تظاهرات به سمت خود کشیدند!

این سایت همچنین بدون اشاره به تیراندازی دروایش به مردم، مدعی شده است که در جریان درگیری، تظاهرات کنندگان به سوی دروایش "گاز اشک آور" و "گلوله" شلیک کرده اند!

در ادامه گزارش سایت دراویش عنوان شده است که "در جریان این حادثه از هر دو طرف عده ای مجروح و زخمی شدند."

این سایت که سندی برای اثبات ادعای تیراندازی مردم به سوی دروایش ارائه نداده، هیچ توضیحی هم ارائه نکرد که اگر دورایش دست به سلاح نبرده اند چه کسی مردم کوار را زخمی کرده است.

گفتنی است، نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی، در انتخابات سال ۸۸ از مهدی كروبی حمایت و طرفدارانش را به حمایت از وی دعوت كرده بود.

به نوشته روزنامه رسالت او سال گذشته هم در راستای تحریک و تقویت جریان فتنه علیه نظام، طی جلسه ای با نهضت آزادی و ملی مذهبی ها، وعده كمك مالی و حمایت از این جریان را داده بود.

نورعلی تابنده از نیروهای ملی - مذهبی است.

فرقه دراویش گنابادی بویژه در سال های اخیر با اقدامات افراطی به سوژه خبرساز رسانه های بیگانه و ابزار جوسازی محافل غربی علیه ایران تبدیل شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    1 1
    خیلی جالبه دراویش باید ثابت کنن تیراندازی نکردن!!! قدیما برعکس بود اینا باید ثابت میکردن که دراویش تیراندازی کردن...میگن همه چی برعکس شده
  • بیست ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    2 0
    ارزش جواب دادن نداره
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    1 1
    راست گفته دیگه. بسیجی ها آدم های ساده ای هستند. نمی دونن دارن چیکار می کنن.
  • حقیقت ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    40 1
    من خودم کواری هستم و به شخصه وحشی گری دراویش رو علیه مردم که غالبا زن و پسر بچه های کم سسن و سال بودن رو دیدم دیدم چطور مردم را با سنگ و شیشه و اسلحه ضرب و شتم کردن ،دیدم که چطور از قبل خود را آماده کرده بودن دیدم که در حالی که حتی وحشی های مثل آمریکایی ها هم از ضرب و شتم زنان و کودکان اکراه دارند اینها با قساوت قلب مردم را با سنگ و چوب و شیشه و گلوله ضرب و شتم کردند.مردم در ابتدا فرار کردند ولی بلافاصله برگشتند و در آخر دراویش پا به فرار گزاشتن.بچه 13 ساله دیدم که بدنش پر شده بود از ساچمه اسلحه شکاری دراویش ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس