نام درمانگاه تامین اجتماعی هفت تپه به نام شهید احمد حیاری، نخستین شهید مدافع حرم شوش ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق از اهواز، در مراسمی درمانگاه تامين اجتماعي هفت تپه از توابع شوش دانیال(ع) به نام شهيد مدافع حرم احمد حياري نامگذاری شد.

در این مراسم که در محل سينماي هفت تپه برگزارشد، فرماندار شهرستان شوش، مديريت درمان تامين اجتماعي استان خوزستان، رئیس بنياد شهيد و امور ايثارگران شوش و کارکنان درمانگاه شهید احمد حیاری حضور داشتند.

شهید احمد حیاری فرزند فریِّح در تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ در روستای مالک اشتر هفت‎تپه شهرستان شوش دانیال در یک خانواده پرجمعیت دیده به جهان گشود.

در سال تحصیلی 82-81  دوران پیش دانشگاهی را در پیش دانشگاهی حضرت امیرالمومنین (ع) شوش دانیال سپری کرد و در تاریخ ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۸۳ به خدمت سربازی رفت و ۱۸ ماه خدمت خود را طی کرد.

در پنجمین روز از مهرماه سال ۱۳۸۴ به استخدام سپاه درآمد و به دانشگاه امام حسین (ع) تهران رفت و پس از طی کردن مدارج افسری در سپاه شوش مشغول خدمت شد.

هنگامی که در دانشگاه امام حسین (ع) مشغول تحصیل بود در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ در شهرستان شمیرانات تهران کمربند زرد در رشته تکواندو دریافت کرد و در تاریخ سوم آذر ماه سال ۱۳۸۶ نیز کمربند سبز خود را در همین رشته از هیئت تکواندو استان اصفهان گرفت.

احمد که حالا جوانی برومند شده بود و لباس پاسداری به تن داشت در تاریخ ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ عقد می‌کند و پس از ازدواج خداوند در تاریخ ۵ تیرماه سال ۱۳۹۱ یک دختر آنها می دهد که نامش را فاطمه می‌گذارند تا شیرینی زندگی‌شان دو چندان شود.

دختر دوم شهید حیاری نیز در حالی به دنیا می‌آید که پدرش در بهشت میهمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و دیگر شهیدان است.

در سال ۱۳۹۰ در دانشگاه پیام نور واحد پیام نور شوش تحصیلات دانشگاهی خود را آغار کرد و قبل از شهادت ترم‌های پایانی تحصیلات خود برای گرفتن مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی را می‌گذراند.

به علت شایستگی‌هایی که در زمان حضور در سپاه شوش از خود نشان داد در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۲ به پیشنهاد فرمانده تیپ پیاده حضرت مهدی (عج) اندیمشک فرمانده گردان امام حسین (ع) بسیج شهرستان شوش شد و تا زمان شهادت در این سمت خدمت می‌کرد.

شهید حیاری در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ به سوریه اعزام شد و در روز چهارشنبه چهارم شهریور ماه یعنی چند روز بعد از حضور در این کشور به شهادت می‌رسد و به آرزوی همیشگی خود دست می‌یابد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از انتقال به تهران در عصر روز جمعه ششم شهریور ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خوزستان منتقل می‌شود و مورد استقبال مردم و مسئولان قرار می‌گیرد.

پیکر شهید حیاری در راه انتقال به شوش دانیال در شهرها و روستاهای طول مسیر از جمله الهایی، شهر الوان (عبدالخان)، سید عباس و شاوور مورد استقبال قرار گرفت.

مردم شوش که از ساعات اولیه صبح روز یکشنبه هشتم شهریور ماه سال ۱۳۹۴ و سالروز شهادت دو یار باوفای انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر خود را به حرم حضرت دانیال (ع) رسانده‌اند در یک مراسم باشکوه ۶ کیلومتری پیکر شهید را تشییع کردند.

پس از برگزاری مراسم تشییع که با حضور حدود ده‌ها هزار نفر و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد پیکر شهید حیاری در گلزار شهدای شوش آرام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس