کد خبر 650123
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه امسال رکورد اسقاط تاکسی زده می‌شود، گفت: ‌پیش‌بینی امسال ستاد این است که به اسقاط همان ۳۵۰ هزار خودرو برسیم‌.

به گزارش مشرق، مهدی نیکدار ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه ماده 17 آئین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث خودروهای فرسوده اظهار داشت: عرضه خودرو بدون کیفیت یک معضل در کشور است که باید ساز و کاری برای تهیه خودروی با کیفیت و حداقل برخوردار از استاندارد یورو4 در کشور ایجاد شود.

وی افزود: خوشبختانه نوع سوخت به‌سمت یورو5 و تولید وسایل نقلیه به‌سمت وسایل برخوردار از استاندارد یورو4 درحال حرکت است، علاوه بر این باید به‌دنبال تشویق صاحبان خودروهای فرسوده و ایجاد انگیزه آنها برای تعویض خودروهایشان باشیم که اگر این اتفاق نیفتد، لازم است که پلیس قانون منع خودرو را اعمال کند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: به منظور تشویق صاحبان خودروها برای تعویض خودروی فرسوده خود تمهیداتی از جمله اجرای طرح کلید به کلید قبل از فرایند اسقاط اندیشیده شده که درحال اجراست، به‌گونه‌ای که فرد متقاضی دیگر منتظر تحویل خودروی جدید خود بعد از انجام عملیات اسقاط نمی‌ماند و با تحویل کلید خودروی جدید به‌محض تحویل کلید خودروی قبلی می‌تواند مابقی فرایند را با در اختیار داشتن خودروی جدید دنبال کند.

نیکدار بیان کرد: امکان کاهش سود تسهیلات پرداختی به منظور تعویض خودروهای اسقاطی با توجه به ارائه تسهیلات با سود 16 درصد از سوی لیزینگ، وجود دارد و با توجه به شرایط کشور امکان حرکت به سمت این کاهش سود وجود دارد.

وی ادامه داد: برنامه ستاد از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و آلاینده است، به همین منظور هر استانی برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد و از بین آنها برنامه جامع انتخاب می‌شود، برش یک‌ساله‌ای از پارسال شروع شده که به نوسازی خودروهای فرسوده پرداخته است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور عنوان کرد: قبل از این بحث نوسازی 90 هزار تاکسی را سازمان مدیریت اجرایی کرد که به مراحل خوبی رسیده و حدود 30 هزار تاکسی تحویل شده و مابقی آن تا پایان سال تحویل می‌شود.

نیکدار افزود: تلاش هر استان در موفقیت آن در زمینه اجرای طرح اسقاط موثر است و استان تهران موفق‌ترین استان در بحث اسقاط خودرو بوده است، استان مرکزی در بحث تاکسی‌های اسقاطی از استان‌های کم‌فرسوده‌دارتر است و بیشتر وسایل تجاری و باری آن فرسوده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی امسال ستاد این است که به اسقاط همان 350 هزار خودرو برسیم، امسال رکورد اسقاط تاکسی زده می‌شود، بحث مینی‌بوس‌ها را با توجه به تولید نامناسب این وسیله در سطح کشور باید مورد توجه قرار دهیم.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور بیان کرد: یکی از وظایف ستاد همین از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است که با توجه به اهمیت بحث آلودگی، کار فراتر از مسئولیت ستاد رفته است به‌گونه‌ای که کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حفاظت محیط زیست و غیره تشکیل شده و به برنامه‌ریزی‌های کلان پرداخته است.
 
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    راهکارش اجباره . چیزی به نام خودروی کلاسیک یعنی آلودگی و بیماری برای مردم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس