کد خبر 649352
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به نظر می‌رسد که انتخابات آمریکا در فضای سیاست ایران به واسطه شکل گرفتن دوگانه انقلابی‌گری‌-‌غرب‌گرایی تأثیر‌گذار خواهد بود. پیروزی هیلاری کلینتون می‌تواند به تقویت اندیشه غرب‌گرایی در سیاست ایران منجر شود و به این اندیشه فضای تنفس بدهد.

 به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد که انتخابات آمریکا در فضای سیاست ایران به واسطه شکل گرفتن دوگانه انقلابی‌گری‌-‌غرب‌گرایی تأثیر‌گذار خواهد بود. پیروزی هیلاری کلینتون می‌تواند به تقویت اندیشه غرب‌گرایی در سیاست ایران منجر شود و به این اندیشه فضای تنفس بدهد.

چرا که اساس تئوری دموکرات‌ها بر قدرت هوشمند ژوزف نای استوار شده و این تئوری بر تعامل نهادهای غیر دولتی آمریکایی با جامعه مدنی ایران بنا شده است. از همین زاویه، خوش‌بینی غرب‌گرایان ایرانی به آمریکا با سرکار آمدن هیلاری تداوم خواهد داشت. در‌عین‌حال خوش‌بینی به غرب در حوزه اجرای برجام هم با ادامه قدرت دموکرات‌ها از جانب دولت ایران، ادامه خواهد یافت.

البته در این میان نباید فراموش کرد که هیلاری، جمهوری‌خواه‌ترین دموکرات است و نوع ارتباط او با اسرائیل و عربستان ممکن است خوش‌بینی غرب‌گرایان ایرانی را دچار چالش کند.

از این بابت است که انتخابات آمریکا می‌تواند برای جریان غرب‌گرا باخت-‌باخت باشد و خشنودی این جریان از پیروزی هیلاری حباب روی آب است و به‌نظر دوام زیادی نخواهد داشت.

درباره ترامپ هم که وضعیت معلوم است و اساساً جریان غرب‌گرا به‌شدت از پیروزی او هراس دارد. از همین‌رو انتخابات آمریکا فرصتی برای جریان انقلابی است که بی‌اعتمادی ایرانیان به آمریکا را به جریان عمومی تبدیل کند و به واسطه عملکرد رییس‌جمهور آینده آمریکا، به جامعه این پیام را مخابره کند که حل مشکلات ایران از دل خوش‌بینی به آمریکا نمی‌گذرد. آینده برای جریان انقلابی روشن است.
 
منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس