نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: درست است که اربعین مراسم عزاداری امام حسین (ع) است اما به نوعی این روز اعلام پیروزی نهضت حسینی بود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محسن‌ حیدری اظهار داشت: اربعین حسینی یکی از نقاط عطف نهضت عاشورا است. در واقع پیروزی امام حسین (ع) در روز اربعین تحقق عینی و عملی پیدا کرد و برای همه مردم آن زمان و تاریخ مشخص شد که امام حسین(ع) به اهدافی که می‌خواستند رسید و رژیم منصوب به بنی امیه  رسوا شد.

وی افزود: رسوایی حکومت بنی‌امیه به جایی رسید که یزید که تظاهر به وفاداری و وابستگی به سیدالشهدا کرد و همان یزیدی که مست غرور بود و افتخار می‌کرد که توانسته امام حسین (ع) را به شهادت برساند کارش به نقطه‌ای رسید که برای حضرت ابا عبدالله حسین (ع) مراسم عزاداری برپاکرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یزید به دلیل خطبه‌های آتشین و دندان‌شکن امام سجاد (ع)، حضرت زینب (س) و بیانات به جای اهل بیت (ع) مجبور شد با عزت و احترام اصحاب امام حسین (ع) را به مدینه برگرداند.

وی افزود:  درست است که اربعین مراسم عزاداری امام حسین (ع) است اما به نوعی این روز اعلام پیروزی نهضت حسینی بود و از آن تاریخ اربعین مورد عنایت ائمه اطهار قرار گرفت و شیعیان نیز هرسال با پای پیاده به زیارت حضرت اباعبدالله حسین (ع) می‌رفتند که در سال‌های اخیر این مطلب به مانور بزرگ جهانی شیعه تبدیل شد.

آیت‌الله حیدری عنوان کرد:در هیچ کجای عالم جمعیتی با این تعداد  پیدا نشده و نخواهد شد که  بدون دخالت تشکیلات حکومتی مردم صدها کیلومتر را با پای پیاده به زیارت حضرت ابا عبدالله بروند و در یک محیطی بسیار  معنوی، آرام ، الهی و نورانی در کنار هم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه مردم با اهداف ایمانی که دارند به صورت خودجوش در این راه فعالیت‌می‌کنند، بیان کرد: در موسم حج عربستان با کلی تشکیلات و بودجه حکومتی توانایی اداره یک مراسم 3 میلیون نفری را ندارد اما اربعین حسینی با 7 برابر جمعیت نسبت به مراسم حج بدون دخالت تشکیلات حکومتی در حال اداره است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: حقایق اربعین باید در دنیا افشا شود زیرا دنیا لب  به سکوت زده و حقایق را منتشر نمی‌کند و در برابر این کتمان باید کاری انجام شود و همین عملکرد شما به عنوان یک خبرگزاری انقلابی و بسیجی که به پوشش رویدادهای اربعین می‌پردازد کاری بسیار قابل قبولی است و باید بر این تلاش خود بیافزایند.

وی با بیان اینکه ایران نقطه اتحاد و اتکای دل‌های مومنان است، گفت: زائران اربعین حسینی کشور ایران را به دلیل عزت، احترام، محبت و اعتقادی که به اهل بیت (ع) دارد را به عنوان کشور ترانزیت برای رسیدن به مراسم اربعین حسینی انتخاب می‌کنند و این نشان می‌دهد که ایران در برگزاری مراسم اربعین جایگاه ویژه‌ای دارد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به اقدامات مقامات کشوری و استانی در زمینه ساماندهی وضعیت مراسم اربعین، افزود: الحمدالله مقامات کشوری  و استانی در حال تلاش هستند و از تجارب سالهای گذشته برای ساماندهی بهتر این مراسم استفاده می‌کنند و امیدواریم که امسال یک اربعین روان  و بدون مشکلات داشته باشیم.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس