یک کارشناس مسائل رسانه گفت: رسانه‌های دشمن بر اثربخشی سیاست‌های کلی انتخابات به خوبی واقف هستند و می‌دانند سیاست‌های کلی انتخابات می‌تواند به استحکام نظام کمک کند.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های کلی انتخابات را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.

در بند 9 سیاست‌های کلان انتخابات آمده است: «تعیین چارچوب‌ها و قواعد لازم برای فعالیت قانونمند و مسؤولانه احزاب و تشکل‌های سیاسی و اشخاص حقیقی در عرصه انتخابات مبتنی بر اصول و مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران به نحوی که رقابت‌های انتخاباتی منجر به افزایش مشارکت آگاهانه، اعتماد، ثبات و اقتدار نظام شود.»

فعالان حزبی و سیاسی در گفت‌و‌گوهایی به بررسی سیاست‌های کلان انتخاباتی و نقش و جایگاه احزاب در انتخابات پرداختند.

مهدی فضائلی کارشناس ارشد رسانه و مسائل سیاسی درباره سیاست‌های کلی انتخابات اظهار داشت: ما چند سال پیش هر ساله در کشور شاهد یک انتخابات بودیم که تجدید نظر در مورد انتخابات مستمر در کشور صورت گرفت و اصلاحاتی نیز در قانون انتخابات که دارای اشکالات و خلا بود انجام شد.

وی افزود: مجموعه آسیب شناسی قانون انتخابات ایجاب می‌کرد که سیاست‌های کلان نظام مورد بازنگری قرار گیرد بنابراین وظیفه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد و پس از کارهای کارشناسی مجمع نظرش را به صورت مشورتی خدمت مقام معظم رهبری ارسال کرد و معظم له سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ فرمود.

این کارشناس مسائل رسانه معتقد است که سیاست‌های کلی انتخابات ناظر به تجربیات گذشته نظام در حوزه انتخابات بوده و با توجه به مطالعات گسترده، اشکالات،‌ آسیب‌ها و خلا‌های شناسایی شده ابلاغ صورت گرفته است.

فضائلی خاطرنشان کرد: عالی‌ترین سطوح کشور این سیاست‌ها را مورد کارشناسی قرار دادند و می‌تواند یک چارچوب قوی برای بهینه کردن انتخابات در کشور ایجاد کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در سیاست‌های کلی انتخابات موارد و اصول مختلفی مطرح شده است که وظایفی را برعهده دستگاه‌ها گذاشته و طبیعتا دستگاه‌ها باید این وظایف را در بازه زمانی مناسب تسریع بخشند.

وی مهمترین نقش رسانه‌ها درباره ابلاغیه سیاست‌های کلی انتخابات را تبیینی دانست و اظهار داشت: بر روی همه بندهای این سیاست‌ها باید کار تبیینی صورت بگیرد چرا که شاید برای برخی از مردم لازم باشد که توضیح داده شود این بندها به چه دلیل بوده است.

فضائلی همچنین به هجمه رسانه‌های دشمن به سیاست‌های کلی انتخابات اشاره و یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها در بخش تبیین را توضیح و شفاف کردن حساسیت دشمن در مورد سیاست‌های کلی انتخابات برای مردم عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان از هر فرصتی برای تخریب نظام و زیر سوال بردن آن دریغ نمی‌کنند گفت: آنها می‌دانند در کشوری چون جمهوری اسلامی، مردم سالاری به عنوان یک حکم غیرقابل انفکاک از نظام است بنابراین اگر این حکم در چارچوب‌های مستحکم تری تعریف شود و اثربخشی خود را نشان دهد به بقا و استحکام بیشتر نظام کمک می‌کند.

این کارشناس مسائل رسانه معتقد است که رسانه‌های دشمن بر اثربخشی سیاست‌های کلی انتخابات به خوبی واقف هستند و فضاسازی‌ها و  حمله به سیاست‌های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری به همین دلیل است چرا که می‌دانند سیاست‌های کلی انتخابات می‌تواند به استحکام نظام کمک کند.

فضائلی ادامه داد: دشمنان به دنبال بهانه جویی هستند و با هر بهانه‌ای می‌خواهند نیششان را به نظام وارد و زهرشان را به افکار عمومی مردم ایران تزریق کنند.

وی در پایان تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه در این ماجرا کارویژه‌‌ای را در عملیات روانی به صورت مستمر برای خود تعریف کرده‌اند و بنا دارند در حوزه عملیات روانی سیاست‌های کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد را زیر سوال ببرند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس