رضا نوروزی، مهاجم صنعت نفت آبادان در کل ادوار لیگ تا کنون 9 بار دروازه استقلال و یک بار دروازه پرسپولیس را گشوده است و حالا باید منتظر ماند و دید با توجه به اینکه طلسم گل نزدن‌‌های او مقابل سرخپوشان شکسته است آیا می‌تواند بازهم به تیم محبوب خود گل بزند یا نه.

سرویس ورزش مشرق - پرسپولیس تهران در هفته دهم مسابقات لیگ برتر فردا از ساعت 16 و 40 دقیقه مقابل صنعت نفت آبادان قرار خواهد گرفت. صدرنشین فعلی لیگ باید در ورزشگاه آزادی تهران مقابل تیمی صف آرایی کند که شاید شناخته شده‌ترین بازیکن آن مهاجم بدشانس و اسبق خودش باشد که روزی با پیراهن پرسپولیس به میدان می‌رفت.
 

 
رضا نوروزی که در بدو ورودش به پرسپولیس با بدشانسی مصدوم شد و از ترکیب این تیم دور ماند، پس از چند بار عوض کردن تیم به برزیلی‌های جنوب پیوسته و حالا در هفته دهم لیگ برتر باید (در صورت حضور در ترکیب) مقابل تیم اسبقش به میدان برود. تیمی که او بارها اعلام کرده عاشق آن است و چه در این تیم باشد و چه نباشد طرفدار آن خواهد بود.
 
نوروزی چند روز قبل از رویارویی با تیم محبوبش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود: «بازی بسیار سختی با بهترین تیم ایران در پیش خواهیم داشت، ولی مطمئناً برای گرفتن امتیاز به ورزشگاه آزادی پا می‌گذاریم. دوست دارم به پرسپولیس گل بزنم، اما اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً خوشحالی نخواهم کرد

نوروزی اینطور ادامه می‌دهد: «پرسپولیس همیشه در قلب من است و با تمام وجود این تیم را دوست دارم. من به آرزوهایم در این تیم نرسیدم و خیلی بدشانس بودم که مصدوم شدم.»
 
 
 
به هر حال با توجه به صحبت‌های مطرح شده توسط رضا نوروزی کارنامه این مهاجم را در تقابل با استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار دادیم و جالب اینکه مهاجم صنعت نفت هرچه قدر مقابل استقلال خوب و گلزن نشان داده به همین اندازه در تقابل با تیم سابقش هیچ گاه موفق نبوده است.

کارنامه رضا نوروزی در سال‌های حضور در لیگ برتر:

لیگ هفتم: در ترکیب برق شیراز در 10 مسابقه‌ای که به میدان رفت تنها 2 گل به ثمر رساند که هیچ کدام از این دو گل مقابل استقلال و پرسپولیس نبود.

لیگ هشتم: نوروزی در این فصل همراه با استیل آذین در لیگ یک بازی کرد.

لیگ نهم: در استیل آذین در 27 بازی 6 گل به ثمر رساند اما مقابل سرخابی‌های پایتخت موفق به گلزنی نشد.

لیگ دهم: همراه با فولاد خوزستان با زدن 24 گل در 29 دیداری که به میدان رفت عنوان آقای گلی مسابقات را کسب کرد. وی در فولاد در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال گلزنی کرد. نوروزی در بازی رفت مقابل استقلال با زدن دو گل باعث پیروزی 2 بر یک خوزستانی‌ها شد و در بازی برگشت نیز در جریان مسابقه‌ای که 4 بر یک شد موفق شد یکی از گل‌های فولاد را بزند. این بازیکن در این فصل هم مقابل پرسپولیس گلی به ثمر نرساند.

لیگ یازدهم: نوروزی در یازدهمین دوره برگزاری لیگ برتر همراه با فولاد 2 بار دروازه آبی‌های تهرانی را گشود. این بازیکن در هر دو بازی رفت و برگشت که با نتایج 2 بر یک و 4 بر یک فولاد بازنده از میدان خارج شد توانست تک گل تیمش را بزند.
 
پرسپولیس، محبوب سرشناس‌ترین نفتی/ قاتل استقلال خون سرخ را هم می‌ریزد؟ 

مهاجم فعلی آبادانی‌ها در این دوره از لیگ در 28 بازی 10 گل به ثمر رساند اما هیچ کدام از این 10 گل در 59 دقیقه‌ای که نوروزی مقابل پرسپولیس قرار گرفت به ثمر نرسید.

لیگ دوازدهم: رضا نوروزی در دوازدهمین دوره لیگ اما راه نفت تهران را در پیش گرفت و در 9 دیداری که برای این تیم به میدان رفت فقط 2 گل زد. یکی از این دو گل بازهم مقابل استقلال به ثمر رسید تا نفتی‌ها یک امتیاز از آبی‌پوشان پایتخت بگیرند. نوروزی در این فصل تنها 10 دقیقه مقابل تیم محبوبش به میدان رفت و موفق به گلزنی هم نشد.

لیگ سیزدهم: این مهاجم در این دوره از لیگ هم مثل فصل قبل در جمع زردپوشان تهرانی بود و در 26 بازی 11 بار دروازه حریفان را گشود. در این دوره هم نوروزی یک گل به استقلال زد تا نفت با نتیجه یک بر صفر یکی از دیدارهای فصلش مقابل استقلال را پیروز از میدان خارج شود. در لیگ سیزدهم نوروزی در یک بازی به طور کامل مقابل پرسپولیس به میدان رفت و بازهم موفق به گلزنی نشد.
 
 

لیگ چهاردهم: رضا نوروزی در این فصل سرانجام به تیم محبوبش رسید اما خیلی زود مصدومیتی شدید گریبانش را گرفت. این مهاجم در زمان حضورش در جمع سرخپوشان تهران تنها در 4 بازی به میدان رفت و موفق شد یک گل به ملوان بزند تا به نوعی قاتل آبی‌ها این فصل نتواند زهرش را به استقلال بریزد.

لیگ پانزدهم: نوروزی پس از یک فصل کابوس‌وار از پرسپولیس جدا شد و به سایپا پیوست. این بازیکن در سایپا هم موفق ظاهر نشد و در 11 بازی تنها یک گل به ثمر رساند و در نهایت از جمع نارنجی پوشان جدا و به دیگر تیم خودروساز یعنی پیکان در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور پیوست.
پرسپولیس، محبوب سرشناس‌ترین نفتی/ قاتل استقلال خون سرخ را هم می‌ریزد؟ 

جالب اینکه تنها گل رضا نوروزی به پرسپولیس در همین فصل به ثمر رسید و به نوعی طلسم گل نزدن‌های این بازیکن به سرخپوشان شکست. سایپا این بازی را دو بر یک از پرسپولیس برد.
 
فیلم گلزنی رضا نوروزی به پرسپولیس را در زیر ببینید:
 
{$sepehr_media_1827922_400_300}
 
لیگ شانزدهم: رضا نوروزی این فصل در صنعت نفت آبادان در 2 بازی به طور ثابت و در 4 بازی به عنوان یار تعویضی به میدان رفته و توانسته 2 گل هم بزند. این مهاجم در این فصل هم زهرش را به استقلال ریخت و با گلزنی در بازی رفت در تهران موجبات شکست شاگردان منصوریان را رقم زد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم با توجه به اینکه طلسم گلزنی نوروزی به پرسپولیس هم شکسته است آیا این بازیکن می‌تواند بازهم قفل دروازه تیم محبوبش را بشکند یا نه.
 
گفتنی است؛ نوروزی گل پنجم استیل آذین را هم در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در سال 89 به استقلال زد که این دیدار با نتیجه 5 بر 4 به سود استیل‌آذین به اتمام رسید و آبی‌پوشان از صعود بازماندند.
 
 پرسپولیس، محبوب سرشناس‌ترین نفتی/ قاتل استقلال خون سرخ را هم می‌ریزد؟
 
در مجموع رضا نوروزی تا به امروز 10 بار مقابل سرخابی‌های پایتخت موفق به گلزنی شده که از این تعداد گل، تنها یکی از آنها درون دروازه پرسپولیس کاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    جالبه عناوین مطالبتون به روحیه جناح راست افراطی ایران می خوره "قاتل استقلال خون پرسپولیس را هم می‌ریزد؟"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس