معاون وزیر اقتصاد و برنامه ریزی سعودی هشدار داد که دستگاه مالیه این کشور به زودی تحت فشار شدیدی قرار خواهد گرفت، مگر این که اقدامات ریاضتی در دستور کار قرار گیرد.

سرویس جهان مشرق - به گزارش وبسایت سعودی «العربیه»، بسیاری از سعودی ها از اظهارات دو عضو کابینه این کشور خشمگین شده اند.

این دو عضو کابینه در یک برنامه تلویزیونی این کشور اعتراف کردند که کارمندان دولتی سعودی روزی کم تر از 1 ساعت کار می کنند و اگر اقدامات ریاضتی در پیش گرفته نشود، عربستان ظرف سه یا چهار سال «ورشکست» می شود.

در جریان برنامه تلویزیونی «ساعت 8 با شوی داوود»، وزیر خدمات مدنی عربستان، «خالد العرج»، اعلام کرد که کارمندان دولت کم تر از یک ساعت در روز کار می کنند.

همچنین، معاون وزیر اقتصاد و برنامه ریزی، «محمد التویجری»، در همان برنامه هشدار داد که دستگاه مالیه کشور به زودی تحت فشار شدیدی قرار خواهد گرفت، مگر این که اقدامات ریاضتی در دستور کار قرار گیرد:

" اگر قیمت های نفت به نزول ادامه دهد و دولت سعودی نتواند اقدامی در زمینه ریاضت اقتصادی انجام دهد، ورشکستگی در کشور ظرف 3 یا 4 سال آینده ناگزیر است."

 خشم سعودی ها از اتهام «تنبلی»
خالد العرج

با این حال، بعدا التویجری در حضور بعدیش در آن برنامه، توضیح داد که کاربرد واژه «ورشکستگی» یک نوع «سوء داوری» از جانب او بود: " من به عموم اعلام می کنم، شاید در کاربرد چنان اصطلاح زمختی دچار لغزش زبانی شدم."

خشم سعودی ها از اتهام «تنبلی» 
محمد التویجری

اما این هم نتوانست از سیل انتقادات نسبت به او در شبکه های اجتماعی، به خاطر بیان این حقیقت، کم کند.

کاربران سعودی با هشتگ‌های مختلف از جمله هشتگ «ساعتی با العرج»(کنایه به نام آن برنامه تلویزیونی) در توئیتر، به شدت این دو وزیر را نواختند. حتی یک شهروند سعودی اظهارات آن دو را ارتکاب «جرم» علیه کارمندان دولتی این کشور دانست.

«عبدالله سکّر»، معاون منابع انسانی یک شرکت خصوصی در عربستان، در گفتگو با نشریه «سعودی گَزتا» گفت: " هیچ شاخص کلیدی عملکرد(KPI)  برای اندازه گیری عملکرد فردی، برای تعیین دقیق بهره وری فردی وجود ندارد."

«عبدالله الغمدی»، یک مشاور حقوقی شناخته شده در عربستان هم گفت: " یک ساعت کار در روز اغراق است و توهین به کارمندان محسوب می شود."

با این حال، الغمدی اذعان کرد که بهره وری در ادارات دولتی سعودی بسیار پایین است:

" این واقعیت را کسی نمی تواند انکار کند. در عوض تاختن به وزیر بابت اظهارات نامناسب و بی موقعش، چرا تلاش نمی کنیم راه حلی پیدا کنیم که به درد اقتصاد ما بخورد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    بهره وری در ایران هم دقیقا همین اندازه است.
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    نه که کارمندای ما 24 ساعته دارن عرق می ریزن. انقلاب شد ولی ساختارهای بوروکراتیک مزخرف هیچ دست نخورد و همین شد مایه فساد. حالا هر دولتی از هرجناحی میخواد بیاد با این همه تبصره و ماده به جای قانون فقط بیقانونی و فساد اداری داریم که اونم به فساد اقتصادی و اخلاقی منجر میشه.
  • بهنام ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    مگه این حروم لقمه ها کار هم میکنن؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 0
    مثل برخی از ما و همکاران که به جای کار فکر در رفتن و عدم کار کردن هستند بعد هم میگیم نون حلال . در تمامی سازمانها و نهاد ها کارمندان سه دسته هستند کسانی که کار و وظیفه شان را انجام می دهند که خوش به حالشان عد های هم اصلا فقط قیافه مبارکشان را برای یکی دو ساعتی نشان می دهند و کار و وظیفه شان را بر روی دوش دسته سوم که علاوه بر وظایف خودشان مجبورند جور دسته دوم هم بکشند با این عده در تمام ادارات مثل نوکر و برده رفتار و سوئ استفاده می کنند چرا که عد های بی سر و زبان و ماخوذ به کم رویی هستند
  • جواد ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    ایرانی ها در روز 20 دقیقه کار میکنند اصلا هم خشمگین نیستن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس