کد خبر 647597
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تغییر شاخص کوتاه قدی از ۲۶ به ۷ درصد خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد میدری در همایش رفاه اجتماعی با شاره به اینکه  در سال ۱۹۹۰، ۵ درصد کودکان ایران دچار سوء تغذیه بودند که در سال ۲۰۱۴ به سه درصد رسیده است، گفت: پیشرفت‌های خوبی در شاخص‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته داشته‌ایم. بر اساس گزارشات بین المللی ایران در زمینه توسعه انسانی نیز رشد خوبی داشته ایم و موفق شدیم خود را از لحاظ توسعه انسانی از ردیف متوسط به عالی برسانیم و شاخص خود را به ۰.۷۴۰ افزایش دهیم.
 
وی با اشاره شاخص کوتاه قدی و مرگ ومیر در ایران، افزود: شاخص کوتاه قدی از ۲۶ به ۷ درصد رسیده است. در شاخص مرگ و میر کودکان کمتر از ۵ سال نیز از ۵ به ۱.۷ درصد رسیده و قابل قبول است.
 
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه میانگین سنوات تحصیلی در ایران از ۴ به ۸ سال رسیده است، گفت: درآمد ناخالص ملی ما نیز بر اساس قدرت خرید بین المللی ۵۲ درصد افزایش یافته است.
 
وی به آمار ایدز در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۰۰، ۲۴۰۰ مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند که امروز این تعداد به ۳۱ هزار نفر رسیده است اما باز هم وضعیت ما نسبت به جوامع دیگر بهتر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    ایرانی های لی لی پوتی
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    مگر قد انسان معیار استاندارد و مشخصی دارد؟ کدام نژاد معیار بوده؟ این نوع تحلیلهای شما از ریشه ایراد دارد. چون استاد روش تحقیق ندارید. در اروپا عمدتا افراد قد بلند اند و در هند و کره و چین قد کوتاه. چرا نگفتند اروپایی ها مازاد ارتفاع دارند و از سوی تغذیه و نور کم است و معیار سنجش قدهای کوتاه کره ای ها است؟ این تحلیلها که کسی متوجه نمیشود عمدتا ترجمه و و نظر اساتید خارجی بر اساس جامعه اماری کشور خود که امریکای شمالی یا اروپای مرکزی است می باشد. نباید ارتفاع قد را با خوراک و تغذیه به نظرم ارتباط دهید. چرا نگفتند معیار رنگ پوست ایرانی ها تغییر کرده یا نه؟ در این صورت بر اساس کدام نژاد معیار رنگ پوست سنجش میشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس