پرافتخارترین تکواندوکار سبک‌وزن ایران در مسابقات جهانی گفت: تکواندو هم مثل وزارت ورزش و جوانان پس از نزدیک به 20 سال نیاز به یک خون تازه دارد.

به گزارش مشرق، بهزاد خداداد در مورد تغییرات اخیری که در راس وزارت ورزش و جوانان رخ داده است، گفت: به هر حال دولت احساس کرد که در وزارت ورزش و جوانان نیاز به یک تغییر است و همین دلیل حالا شاهد هستیم که یک نفر به عنوان وزیر ورزش برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. به هر حال تکواندو نیز دیگر پس از نزدیک به 20 سال نیاز به یک خون تازه دارد. حالا هر کسی که به عنوان وزیر ورزش قرار است انتخاب شود باید به این موضوع دقت کند که اگر می‌خواهم از این رشته پرمدال و افتخارآفرین در بازی‌های آسیایی اندونزی و المپیک 2020 توکیو خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کند نیاز به تغییرات اساسی در فدراسیون تکواندو است.

وی در ادامه افزود: در فدراسیون تکواندو تغییرات اساسی و تزریق یک خون جدید نیاز مبرم این رشته است. پس از ناکامی که در رشته مدال‌آوری مثل تکواندو در المپیک رخ داد افرادی که در راس فدراسیون تکواندو هستند تمام تقصیرات را بر گردن کادر فنی انداختند. اینکه سیستم مدیریت تکواندو ضعیف است بر هیچ کسی پوشیده نیست اما وزیری که قرار است در راس وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد بایستی در این خانواده بزرگ تغییرات ایجاد کند. اولویت وزیر ورزش بایستی تغییرات در رشته‌های المپیکی باشد.

خداداد در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: به نظرم برکناری مدیر بدنساز تیم ملی کار بسیار آماتوری بود و مسئولان فدراسیون خواستند با افکار عمومی بازی کنند. کادر فنی تیم ملی اسامی 15 نفر را به اردوی تیم ملی دعوت کرده که بازیکنان ما از لحاظ سنی شاید تا دو سه سال آینده به مقطعی برسند که نتوانند در رویدادهای مهم حضور داشته باشند. همه جای دنیا روی بازیکنان 18 ساله سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما فدراسیون تکواندو نفراتی را به اردوی تیم ملی دعوت کرده که بین آنها بازیکنانی هستند که طی دو سال آینده می‌توانند در تیم ملی پیشکسوتان بازی کنند. با این تصمیمات مسئولان فدراسیون تکواندو روز به روز شرایط بدتری پیدا می‌کند و در واقع در باتلاق گرفتار می‌شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: در هر رشته‌ای مدال‌آوران المپیک و جهانی ویترین آن فدراسیون هستند. وقتی که همه آنها همزمان با هم انتقاد می‌کنند نشان می‌دهد که شرایط آن فدراسیون بحرانی است چراکه آنها استخوان‌خرد کرده آن رشته هستند و اگر انتقادی می‌کنند قطعا شرایط بحرانی آن فدراسیون را می‌بینند و انتقاد می‌کنند. امیدوارم هر کسی که در راس وزارت ورزش و جوانان حضور پیدا کرد بتواند تکواندو را از این منجلاب نجات دهد.

قهرمان چندین دوره مسابقات جهانی در پایان صحبت‌های خود، گفت: مسئولان فدراسیون در تلاش هستند و خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا همین کادری که در فدراسیون فعالیت می‌کند همچنان باقی بماند. با این روند فقط پول بیت‌المال برباد می‌رود. همانطور که شاهد بودیم برای تیم ملی تکواندو 4 سال سرمایه‌های گزافی هزینه شد و ما در المپیک در بخش مردان هر سه نماینده کشورمان به صورت باور نکردنی از دور مسابقات حذف شدند. در پایان هم مسئولان فدراسیون تمام بار ناکامی را از روی شانه‌های خود برداشتند و بر دوش کادر فنی گذاشتند که این کار اصلا منصفانه نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس