یک تشکل دانشجویی نیجریه‌ای مقیم خارج از کشور از دولت خود درخواست کرد تا مجوز سفر به ایران برای جوانان نیجریه صادر نشود.

به گزارش مشرق،‌ یک تشکل دانشنجویی نیجریه‌ای مقیم قبرس از دولت نیجریه درخواست کرده تا سفر دانشجویان این کشور به ایران برای ادامه تحصیل متوقف شود و در کمال تعجب دلیل آن‌را نیز مبدل شدن این افراد به افراطگرایان اسلامی بیان کرده است.

به نوشته وبگاه «برکینگ تایمز» این دانشجویان در دانشگاه خود در نیکوزیا، پایتخت قبرس علیه موج تروریسم و افراط گرای تظاهرات کرده و گفتند که نیجریه در آینده و در صورت صدور مجوز سفر جوانان خود به کشورهایی که در‌ آنجا این افراد مبدل به افراط گرایان می شوند با خطر امنیتی مواجه می شود.

«جرمی اوماداچی» سرپرست دانشجویان معترض مدعی شد که جوان نیجریه‌ایی با سفر به ایران تحت پوشش تحصیل کردن، به کشورهای دیگر چون یمن و سومالی می‌روند.

این دانشجویان به مقام‌های دولت نیجریه و وزارت خارجه این کشور هشدار دادند که «الزکزاکی» (از روحانیون شیعه برجسته این کشور) تهدید واقعی است.

سرپرست دانشجویان معترض ادعا کرد: «جوانان نیجریه‌ای با سفر به ایران افراطگرا می‌شوند. شواهدی نیز وجود دارد که ایران آن‌ها را آموزش نظامی می‌دهد!

وی گفت که دولت نیجریه و دیگر سران آفریقایی باید هر چه از دستشان برمی‌آید اجرا کنند تا مانع  شوند تا ایران از طریق جنبش اسلامی نیجریه (IMN) بحران خاورمیانه را به آفریقا انتقال دهد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    لیاقت این عقب مانده ها سفر به مهد وحوش وهابی است
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    لیاقت این عقب مانده ها سفر به مهد وحوش وهابی است
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    چقدر از خربستان گرفتند؟؟؟
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    جنایت سازمان یافته و دولتی نیجریه، فراموش نشدنی و قابل پیگیری در همه ی دادگاه های بین المللیست ... مشتی وحشی به انسان های بی دفاع حمله کردند. این دست بیل رو بگیر روتو کم کن فقط
  • ناشناس ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    بسیار بدیهی است،که افراطی و وحشی کسانی هستند که عزاداری شیعیان نیجریه را به خاک وخون می کشند، در حالی که شیعیان مظلوم نیجریه کاملاً بی دفاع بودند و با آرامش در حال برگزاری عزاداری بودند، یا حمله ای که قبلاً انجام شده بود و منجر به دستگیری شیخ زکزاکی شد، و طی این حمله تعداد زیادی از شیعیان نیجریه به شهادت رسیدند ، آیا این به اصطلاح دانشجویان، در اظهارنظر عجیب وغریب خود این موارد را هم مدنظر قرار می دهند؟!!!! قطعاً خیر، بلکه تعمداً خود را به نفهمی می زنند.
  • علی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    دولت باید هرچه بیشتر از جنبس اسلامی نیجریه حمایت بکنه چون وقتی جنبش به مرحله باروری برسه نتیجه ی خوبی برای محور مقاومت در افریقا خواهد داشت
  • حسین ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    یحتمل منظورشون از افراطی کسانی هستند که با اون شیکائو (شبیه میمون) بوکوحرام مخالفند !!
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    نتایج برجام و تنش زدایی است....
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    0 0
    اینها مترسکهایی بیش نیستند این حرفهای گنده تر از دهانشان از تلقینات عامدانه صهیونیستهاست و عربستان است که این باصطلاح دانشجویان را مجبور کرده برای در اوردن مخارج عیاشی شان دست بدامن پولهای کثیف سعودیها و صهیونیستها بشوند. خاک بر سر نفهم شان که برای پشیزی وجدان فروشی میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس