نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: آیا خرید هواپیماهای پهن پیکر که فقط 3 درصد مردم با آن سروکار دارند اولویت دارد یا اشتغال و بیکاری جوانان؟

به گزارش مشرق،‌ زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (2 آبان ماه 95) در نطق میان دستور خود اظهار داشت: 37 سال از عمر جمهوری اسلامی می‌گذرد. دوران آزمون و خطا تمام شده است. این مردم چه زمانی باید طعم شیرینی‌های انقلاب را بچشند؟

وی افزود: درست است که استکبار جهانی همواره دردسرهای زیادی برای کشور ما ایجاد کرده اما آیا حق داریم ضعف‌ها و سوءاستفاده‌ها و مقوله‌های مشابه دیگر که موجب نارضایتی دیگر شده است را به گردن دیگران بگذاریم؟ این مردم از کمبودها و مشکلات طبیعی نگران نیستند، حتی سختی‌های شعب ابی طالب را هم تحمل می‌کنند و می‌بینید که فرزندانشان را برای حفظ انقلاب در آن سوی مرزهای کشور می‌فرستند؛ نگرانی مردمان نجیب ما از گرانی، رکود و مفاسد اخلاقی نیست این ها معلولند، علت کجاست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای شده که واجب است دردی از مردم دوا کرده و گرهی از مشکلاتشان بگشاییم. اول باید از خودمان و مجلس شروع کنیم، آیا مجلس واقعا قوانین جامع و کاملی در راستای رفع مشکلات تنظیم کرده بر اجرای آن نظارت کافی داشته است. اگر چنین است ریشه مفاسد اقتصادی کجاست؟ عوامل مفاسد باید شناسایی  و به مردم معرفی شده و در انظار ملت خوار و خفیف و ذلیل شوند.

سعیدی همچنین لازمه وجود اقتصاد مقاومتی را عزم ملی عنوان کرد و تاکید کرد: جلودار آن باید قوه مجریه باشد. ایران علاوه بر نعمت‌های خدادادی نعمت‌های دیگری هم دارد. اگر نفت ما را نخرند ظرفیت‌های دیگری هم داریم که اگر به آنها تکیه کنیم نیازی به بیگانگان نخواهیم داشت.

وی بزرگترین ظرفیت این کشور را جوانان و گفت: من از سوی جوانان فریاد می‌زنم: «بیکاری بیکاری بیکاری؛ فکری برای اشتغال اشتغال اشتغال.» در نهایت که این گونه نمی‌شود بماند. جوانان ما چگونه زندگی کنند چگونه نشاط اسلامی برای آنها می‌طلبیم؟ در اقتصاد مقاومتی اولویت با راه اندازی کارگاه‌ها و صنایع کوچک و کارخانجات تعطیل شده و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است؟ آیا خرید هواپیماهای پهن پیکر که فقط 3 درصد مردم با آن سروکار دارند اولویت دارد یا اشتغال و بیکاری جوانان؟ و این شدنی نیست و این گونه نمی‌توان پیشرفت نسخه خودکفای در صنعت موشک سازی بهترین الگو برای خودکفایی در صنعت های دیگر است. به شرطی که تفکر «ما می‌توانیم» حاکم شود.

نماینده مردم مبارکه ادامه داد: ژاپنی ها پس از جنگ جهانی دوم از خود تحریمی استفاده کردند و گفتند یا می‌میریم یا به خودکفایی می‌رسیم؛‌ وقتی ژاپنی‌ها زیر بار ذلت نرفتند ما چرا که مولایمان حسین بن علی است؟ لذا از دولت می‌خواهم تیم اقتصادی‌اش را تقویت کند از بیگانه قطع امید کرده و نگاهش به مردم باشد. از گذشته عبرت گرفته و در سال پایانی مذاق مردم را شیرین کند. همچنین مبارزه با قاچاق کالا مواد مخدر را جدی گرفته و بدهکاران کلان بانکی را که معلوم است وام‌های بانکی را در امور غیر تولیدی مصرف کرده‌اند،‌ بازخواست کند.

وی در بخش پایانی نطق خود به بحران خشکسالی و آب استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: ما اجازه نمی‌دهیم که کریدور شمال جنوب افتتاح و به دنبال آن تکمیل هزینه و تخصیص اعتبار شود، ما با جان مردم مبارکه بازی نمی‌کنیم.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عماد ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    بیهوده سخن چو در توان زد آن خشت بود که پر توان زد ....... جنابعالی که خودتون در مرکز قانونگذاری کشور هستید بفرمایید چکار کردید بعد به حلاجی پنبه بقیه مقامات بپردازید.
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    چرا اولویت نبود ؟ باز در ایام حج می خواهی پول بریزی در جیب عربستان ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس