کد خبر 646338
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

«باب دیلن» از دید بسیاری، تأثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا بوده است. برخی ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده که از جمله آنها می‌توان به اجرای «از فراز برج دیدبانی» توسط «جیمی هندریکس» اشاره کرد.

به گزارش مشرق، انتخاب باب دیلن به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 آنقدر عجیب بود که بعد از اعلام این خبر از سوی آکادمی، موجی از اظهارنظرهای متفاوت را در پی داشت. برخی رسانه‌ها با تمسخر این انتخاب آکادمی نوبل را بشدت مورد انتقاد قرار دادند اما آکادمی که گویا منتظر شنیدن این انتقادات نیز بود، از انتخاب عجیب خود دفاع کرد.
 
این روزها و در حالی که آکادمی نوبل هنوز با موج انتقادات و اعتراضات روبه‌رو است، باب دیلن به تماس‌های آکادمی پاسخی نمی‌دهد تا جایی که عضو آکادمی نوبل با «متکبرانه و زشت» خواندن رفتار باب دیلن نسبت به این رویکرد وی در قبال نوبل انتقاد کرده است. برخی رفتار باب دیلن را به «تحقیر بی‌سابقه نوبل» تعبیر کرده‌اند. 
 
دیلن از زمانی که نامش به عنوان برنده نوبل ادبیات از سوی آکادمی اعلام شده، در این‌باره هیچ اظهارنظری نداشته و سکوت کرده است. دیلن در حالی که در روز اعلام نامش به عنوان برنده نوبل ادبیات در لاس‌وگاس کنسرت داشت، بدون اشاره به این اتفاق برنامه خود را به پایان رساند.
 
برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند باب دیلن عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات را از سایت خود حذف کرده است. به دلیل این مواجهه باب دیلن و پاسخ ندادن به تماس‌های آکادمی نوبل یک عضو این آکادمی از رفتار «متکبرانه و زشت» وی انتقاد کرده است.
 
پر واتسبرگ، نویسنده سوئدی به تلویزیون دولتی سوئد گفته است: رفتار دیلن زشت است.  در حالی که برندگان جایزه نوبل دهم دسامبر باید در مراسم ضیافت پادشاه سوئد حضور یابند و برای حاضران سخنرانی کنند، دیلن پاسخی درباره حضور و شرکت در این مراسم به مسؤولان نوبل نداده است.  انتخاب باب دیلن به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 که موجی از انتقادات را در پی داشت، از همان لحظه اعلام از سوی آکادمی نوبل حاشیه‌هایی را به همراه داشت به طوری که دبیر دائمی آکادمی سوئدی نوبل در مراسم انتخاب «باب دیلن» ترانه‌سرای معروف آمریکایی به عنوان برنده نوبل ادبیات 2016 به صراحت گفت: «امیدواریم آکادمی برای این انتخاب مورد انتقاد قرار نگیرد». کمیته نوبل برای نخستین‌بار جایزه خود رابه یک ترانه‌سرا اختصاص داده است و با عنوان «بیان شاعرانه نو» تلاش کرده به انتخاب یک چهره موسیقی برای نوبل ادبیات پاسخ دهد. «دیلن» در 5 دهه اخیر در موسیقی آمریکا به‌عنوان پدیده مطرح بوده است.
 
«باب دیلن» از دید بسیاری، تأثیرگذارترین چهره در تاریخ موسیقی آمریکا بوده است. برخی ترانه‌های او توسط بسیاری از خوانندگان مشهور دوباره‌خوانی شده که از جمله آنها می‌توان به اجرای «از فراز برج دیدبانی» توسط «جیمی هندریکس» اشاره کرد.
 
منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مانترا ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    تقصیر ان ادمهای نادانی است که جایزه را به این شخص داده اند در حالی که با معیارهای خودشان هم میتوانستند افراد لایق تری را پیدا کنند حالا توهینهای این بابا را تحویل بگیرند خلایق هرچه لایق
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    بارک الله به باب دیلن بالاخره یک آدم باشرف پیدا شد که جلوی معیارهای نامشخص آکادمی سوئد بایستد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس