کد خبر 646334
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه تنش‌ها بین بغداد و آنکارا درباره عملیات آزادسازی موصل، اعلام کرد دولت آنکارا آماده اتخاذ تدابیری مناسب در عراق است.

 به گزارش مشرق، به نقل از «رویترز»، «بن‌علی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه، روز شنبه عنوان داشت که ترکیه آماده «اتخاذ تدابیری» در عراق است؛ چرا که به تعهدهای واشنگتن و بعداد درباره عدم مشارکت جنگجویان کُرد و «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در عملیات موصل، اعتمادی ندارد.

ییلدریم در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود ترکیه در برابر وضعیت عراق، که دارای مرزهایی به طول 350 کیلومتری با این کشور است، دست بسته نمی‌نشیند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: «ترکیه هرگز نمی‌تواند در قبال کشتارها، موج احتمالی آوارگان و درگیری‌ها در مرزها دست‌بسته بنشیند، ضرورت دارد به سرعت وارد عمل شود.»

وی در ادامه گفت: «ما تمامی مقدمات لازم برای تدابیرمان را آماده کرده‌ایم؛ زیرا تمام وعده‌هایی که آمریکا و عراق داده‌ و گفته‌اند حزب کارگران کردستان و گروه‌های شیعه بخشی از این عملیات نخواهند بود، ما را متقاعده نکرده است.»

ترکیه در هفته‌های گذشته بر سر حضور نیرو‌هایش در پایگاه نظامی «بعشیقه» در نزدیکی موصل تنش‌های زیادی با دولت مرکزی عراق داشته است. نیروهای ترک در این پایگاه هزاران سرباز منطقه اقلیم کردستان را آموزش داده‌اند.

در حالی که مقامات بغداد می‌گویند عراق برای آزادسازی موصل از دست داعش نیازی به نیروهای آنکارا ندارد، «رجب طیل اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ادعایی صدام‌گونه را مطرح کرده است. اردوغان که توهمش دوباره عود کرده است، روز گذشته در سخنانی مدعی شد که «موصل از نظر تاریخی متعلق به ترکیه است». حال آنکه موصل زمانی تحت قلمرو پادشاهی عثمانی بوده که هیچ ارتباطی به جمهوری ترکیه امروزی ندارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    یکی نیست بهش بگه این ترکیه هم جزو ایران بوده خوب حالا باید چکار کنیم یه قولنامه بنویسیم فعلا تا بعدا به نام بزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس