ژوزه مورینیو امروز همراه با منچستریونایتد باید برابر چلسی در استمفوردبریج به میدان برود که این یک بازگشت تاریخی به ورزشگاه آبی‌ها در لندن است.

به گزارش مشرق، امروز یک دیدار ویژه در لیگ برتر برگزار خواهد شد. ژوزه مورینیو و چلسی در استمفوردبریج هستند ولی دیگر مرد پرتغالی روی نیمکت آبی‌ها نیست و باید در جایگاه مهمان و روی نیمکت پرافتخارترین تیم انگلیس قرار بگیرد.

دیگر در استمفوردبریج خبری از پرچم «ONE OF US» نیست. وقتی در دوره دوم و جدایی از رئال مادرید، ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی چلسی انتخاب شد، خود را «آقای خوشحال» نامید. به گفته خودش به جایی آمده بود که دوستش دارند.

به جایی که به آن تعلق دارد و افتخارات زیادی آنجا کسب کرده است. او عنوان کرده بود که آمده است تا سال‌ها در استمفوردبریج بماند و در همان سال نخست با چلسی به جمع چهار تیم اول اروپا رسید و در رده سوم لیگ برتر هم قرار گرفت.

او در سال دوم یک قهرمانی مقتدرانه را با چلسی کسب کرد و جام اتحادیه را نیز با آبی های لندن بدست آورد. دیگر چلسی ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ نبود که جان تری، فرانک لمپارد، پتر چک، ریکاردو کاروالیو، کلود ماکلله، دیمین داف، یسپر گرانشائر، دیدیه دروگبا و ایگو گودیانسن و خیلی های دیگر را در تیم داشته باشد ولی چلسی در آن فصل با بازیکنانی چون سسک فابرگاس، ادن هازارد، دیگو کاستا، برانیسلاو ایوانوویچ و نمانیا ماتیچ، توانست هفته ها در صدر قرار بگیرد و قهرمان شود.  

چلسی دوباره همان تیم خطرناک و ترسناک در جزیره شد ولی فصل بعد همه چیز مطابق انتظار پیش نرفت. ابتدا شکست برابر آرسنال و از دست دادن جام خیریه و در ادامه در همان هفته نخست تساوی خانگی برابر سوانزی و ماجرای «اوا کارنیرو» و شروع یک بحران در چلسی مورینیو را دسامبر از نیمکت چلسی جدا کرد.

آقای خاص تصمیم گرفت در لندن بماند و برای اینکه روی نیمکت منچستریونایتد بنشیند، ماه‌ها صبر کرد و بالاخره به عنوان جانشین لوییس فان خال انتخاب شد.  

مورینیو قبلا زمانی که در اینتر بود، با این تیم ایتالیایی به استمفوردبریج آمد و توانست چلسی را شکست بدهد ولی او حالا او در لیگ برتر و اینبار روی نیمکت منچستریونایتد نشسته است. هواداران چلسی دلیلی برای دوست نداشتن مورینیو نخواهند داشت و بدون شک برنامه ویژه ای برای استقبال از بهترین مربی تاریخ خود خواهند داشت.

یونایتد و چلسی تاکنون ۱۴۶ بار برابر هم به میدان رفتند که ۵۹ بار یونایتد توانسته به برد برسد و در ۴۳ دیدار نیز شکست خورده است. همچنین ۴۴ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. یونایتد ۲۳۵ گل به ثمر رسانده است و ۱۸۳ بار نیز دروازه خودی را باز شده دیده است. یونایتد از سال ۲۰۰۲ در استمفوردبریج تنها یک بار پیروز شده است که آن هم با گل دقایق پایانی خاویر هرناندس بود.

بازگشت خاص «آقای خاص» به استمفوردبریج
 
سومین قهرمانی مورینیو با چلسی

نکته‌ها

فصل گذشته آخرین دیدار دو تیم در استمفوردبریج برگزار شد که بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. یونایتد تا دقایق پایانی با یک گل از چلسی پیش بود که دیگو کاستا توانست گل تساوی را به ثمر برساند.  

چلسی تاکنون ۲۰ کارت زرد در این فصل داشته و یونایتد در طرف مقابل ۱۸ کارت زرد داشته است. دو تیم تاکنون بازیکن اخراجی در این فصل نداشتند و از این حیث در زمره خوش اخلاق ترین تیم های جزیره قرار دارند.  

دیگو کاستا با زدن هفت گل، بهترین گلزن چلسی بوده که یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر نیز بوده است. در طرف مقابل زلاتان ایبراهیموویچ با چهار گل زده، بهترین گلزن یونایتد بوده است.  

احتمال می رود ویلیان و اسکار به دلایل شخصی در این دیدار نتوانند برای چلسی به میدان بروند.

چلسی - منچستریونایتد 

یکشنبه ۲ آبان ساعت: ۳۰: ۱۸

داور: مارتین آتکینسون 

محرومان: -

مصدومان: فیل جونز (یونایتد)، فابرگاس، ایوانویچ، فان گینخل و کورت زوما (چلسی)

ترکیب احتمالی:

چلسی:  کورتوا، گری کیهیل، داوید لوییس، سسار آسپلیکوئتا، کانته، نمانیا ماتیچ، ویکتور موسس، ادن هازارد، دیگو کاستا، پدرو و مارکوس آلونسو

منچستریونایتد: داوید دخئا، اریک بایی، آنتونیو والنسیا، کریس اسمالینگ، دالی بلیند، پل پوگبا، آندر هررا، آنتونی مارسیال، پل پوگبا، مارکوس راشفورد و زلاتان ایبراهیموویچ

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس