کد خبر 646274
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

سرمربی و مدیرعامل باشگاه سایپا از بی‌هنری و فرصت‌سوزی بازیکنان‌شان گلایه کردند و آن را علت ناکامی تیم‌شان دانستند اما شاید دلیل ناکامی این تیم فراتر از این مسایل باشد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال سایپا در کمال تعجب با یک برد و 5 مساوی و 3 شکست در رده چهاردهم جدول لیگ برتر قرار گرفته است. تیم سایپا در هفته نهم لیگ برتر هم دو بر صفر بازی را به استقلال واگذار کرد و بعد از این باخت حسین فرکی از بازیکنانش انتقاد نرمی کرد و آنها را بی ‌هنر خواند. با این حال اگر کنکاشی در احوال باشگاه و تیم فوتبال سایپا داشته باشید می‌توان برای ناکامی 9 هفته‌ای سایپا دلایلی بهتر و مهم‌تر از بی‌هنری بازیکنان و فرصت‌سوزی مهاجم این تیم پیدا کرد.

خواندن این گزارش تحلیلی را به مدیران و مربیان سایپا توصیه می‌کنیم شاید این نوشته نکاتی داشته باشد که بتواند به آنها مطالبی را گوشزد کند و برای‌شان مفید باشد.

4 دلیل ناکامی سایپا عبارتند از:

دلیل اول: مدیرعامل تازه‌وارد

رضا درویشی مدیرعاملی که حدود 4 ماه است به باشگاه سایپا آمده، اهالی ورزش به خوبی رضا درویش را می‌شناسند او را مردی آشنا با ورزش می‌دانند و همه از معرفت و مشتی‌گری او تعریف و تمجید می‌کنند از علی پروین گرفته تا بهرام افشارزاده! با این حال این مدیر معرفتی و مشتی هنوز آنطور که باید و شاید با برخی از مسایل باشگاه به طور کامل آگاهی نداشته باشد. به عبارت عامیانه‌تر شاید دوست و دشمنش را به خوبی در باشگاه نمی‌شناسد!

دلیل دوم: سرمربی تازه وارد

حسین فرکی یکی از برترین مربیان اخلاقی و فنی فوتبال ایران است. مربی که در کارنامه مربیگری‌اش قهرمانی در لیگ برتر دیده می‌شود و همه اهالی فوتبال او را یکی از محجوب‌ترین مربیان ایران می‌شناسند اما این مربی هم به تازگی وارد تیم سایپا شده است. از سویی دیگر شنیده می‌‌شود که او با برخی از دستیارانش اختلاف نظر دارد. اختلاف نظر در بین اعضای کادرفنی امری بدیهی و طبیعی است اما اینکه بازیکنان یک تیم به خوبی نظر هر یک از مربیان را بدانند باعث می‌شود کار برای فرکی سخت شود. بازیکنان سایپا ظاهرا به خوبی می‌دانند که کدام مربی چه نظر فنی دارد؟! این مساله می‌تواند برای تیم حاشیه‌هایی ایجاد کند.

دلیل سوم: پرداخت دستمزدهای نامتقارن!

در باشگاه سایپا در سال‌های گذشته مرسوم بوده که تقریبا همه بازیکنان به یک اندازه دستمزد می‌گرفتند و رقم قراردادهای آنها با یکدیگر تفاوت فاحشی نداشت تا اینکه جواد نکونام یا آندرانیک تیموریان به تیم سایپا پیوستند با این حال حضور این دو بازیکن هم حاشیه زیادی در تیم ایجاد نکرد زیرا دستمزدهای زیاد این دو بازیکن نسبت به سایر نارنجی‌پوشان جای اعتراضی نداشت. زیرا هردوی آنها کاپیتان‌های تیم ملی بودند و سال‌ها در تیم‌های معتبر و بین‌المللی بازی کردند اما این فصل دستمزدهای نامتقارن برخی از بازیکنان باعث نارضایتی دیگر بازیکنان شده و حاشیه‌هایی در تیم ایجاد کرده است. در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس شاید بروز چنین حاشیه‌هایی طبیعی باشد اما تیمی مثل سایپا که همواره بازیکن‌ساز و فرهنگی بوده بروز چنین حاشیه‌هایی مثل سم مهلک برای این تیم است. برخی از بازیکنان از دستمزدهای زیاد هم تیمی‌هایشان و دستمزد کم خود گلایه‌مند هستند.

دلیل چهارم: حضور 12 بازیکن جدید در تیم سایپا

در این فصل 12 بازیکن جدید به تیم سایپا آمده‌اند از دروازه‌بان برزیلی گرفته که مقابل استقلال به دلیل سه اخطاره بودن نتوانست بازی کند تا سه خارجی دیگر و البته بازیکنان ایرانی تازه وارد. در بازی استقلال و سایپا فقط 4 بازیکن فصل گذشته سابقه حضور در سایپا را داشتند. روزبه شاه‌علیدوست، حامد شیری، حامد فلاح‌زاده و مهدی ترابی سایپایی قدیمی محسوب می‌شدند و سایر بازیکنان در این تیم تازه وارد محسوب می‌شدند حتی غلامرضا رضایی هم فقط فصل گذشته سابقه حضور در سایپا را داشت. حضور این بازیکنان جدید در یک تیم نیازمند زمان است تا آن تیم به هماهنگی مطلوب برسد. بنابراین اگر سایپا تا هفته نهم نتوانسته نتایج مورد انتظار اهالی فوتبال را بگیرد شاید این 4 دلیل نقشی مهم‌تری نسبت به از دست دادن 2 موقعیت گلزنی مقابل استقلال داشته است.

سایپا در هفته دهم لیگ برتر هم باید به مصاف سپاهان برود سپاهانی که فصل گذشته با رفتاری ناپسند حسین فرکی را از خود دور کرد و اکنون این مربی با تیمی جدید مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس آذری ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 0
    این دست تیم ها فقط جلوی پرسپولیس درست و دقیق و محکم بازی می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس