کتاب «خطبه‌های آتشین» خطبه‌های حضرت زینب و امام سجاد در کوفه، شام و مدینه است.

به گزارش مشرق، در مقاطع حساسی از تاریخ شاهد تاثیرگذاری عمیق سخن در قلب انسان‌ها هستیم به گونه‌ای که بسیاری از قدرت‌ها و توانمندیهای ظاهری را تحت الشعاع قرار داده‌اند و توانسته است مسیر تاریخ را دگرگون کند. این روزهای ماه محرم یادآور وقایع پس از عاشورا و روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است که با کلام خود توانستند پیام عاشورا را زنده نگه دارد.

 از شگفت آورترین سخنانی که آثار آن به سرعت در میان مردم پدیدار و موجب تغییرات اساسی در جامعه خویش شد و افکار را در قبال موضوعی بسیار مهم دگرگون کرد، کلام بانویی بلیغ از خاندان رسالت است که در خطابه خود رسالت جد بزرگوار و بلاغت پدر مظلومش را به نمایش گذاشت و بینی ستمگران و مستکبران را چنان به خاک مالید که تا ابد موجب عبرت و درس آموزی خواهد بود.  

کتاب «خطبه‌های آتشین» به بیان آن سخنانی می‌پردازد که برخاسته از دل، بهره گرفته از معنی و قالب یافته در الفاظ زیبا و آرایه‌های دل نشین و جان نواز است. سخنانی که موجب انقلاب، تحول و ماندگاری کلام و پیام عاشورا شدند و  آثار پربرکت آن تا به امروز نهضت امام حسین (ع) را زنده نگه داشته است.

این کتاب خطبه‌های حضرت زینب و امام سجاد در کوفه، شام و مدینه است که به همت محمد مهدی آجیلیان مافوق ترجمه شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

«به خدا من جز از خدا بیم ندارم و جز به او شکایت نمی‌برم. پس هر نیرنگی که داری به کار بند و همه تلاشت را بکن و از هیچ کوششی فروگذار مکن! به خدا سوگند لکه ننگ آنچه بر سرما آوردی، هرگز سترده و پاک نخواهد شد. سپاس خدا را که کار سادات جوانان بهشت را با سعادت پایان داد و بهشت را برای آنان واجب ساخت.»

انتشارات به نشر چاپ دوم کتاب «خطبه‌های آتشین» را در 64 صفحه و قطع جیبی با قیمت 4500 تومان منتشر کرده است.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روح الله مصائبی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس