کد خبر 645533
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴

حمله آمریکا به گروه داعش نیرنگ بزرگی است که واشنگتن می‌خواهد به وسیله آن توجیهی برای پشتیبانی از تروریسم در عراق و سوریه و ویران سازی و قطع ارتباط جغرافیایی این ۲ کشور برای خدمت به طرح رژیم صهیونیستی در منطقه داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الوطن عمان، فرار دسته جمعی فرماندهان گروه تروریستی داعش به همراه اعضای خانواده خود از شهر موصل به سوی سوریه نشان می دهد که آمریکا و هواداران آن تلاش می کنند راه های امنی را برای عبور این گروه تکفیری فراهم کنند. اعضای این گروه در نتیجه ضربه هایی که ارتش عراق در موصل به آن وارد کرده است در حال فرار به سوریه هستند.

این مساله با آنچه هیلاری کلینتون کاندید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ دیگر کاندید انتخابات گفته مطابقت دارد. کلینتون در این مناظره گفت اگر در انتخابات پیروز شود برای کنترل و محاصره گروه داعش در مرزهای عراق و سوریه تلاش خواهد کرد. از این رو آنچه اکنون در جریان است همان دیدگاه کلینتون است. تفاوتی ندارد که او در انتخابات پیروز شود یا شکست خورد.

این رخدادها نشان می دهد که آمریکا و همپیمانان آن، گروه های تروریستی داعش، جبهه النصره و دیگر گروه ها را فرماندهی می کنند و با توجه به اینکه آمریکا هنوز نتوانسته است در سوریه و عراق به هدف های خود دست یابد از این گروه ها فاصله نخواهد گرفت.

آنچه واشنگتن درباره طرح ب در سوریه گفته است و آنچه ترکیه درباره طرح ب و ج در عراق از آن سخن به میان می آورد نشان می دهد که هنوز هم آنها برای ادامه طرح ویران سازی و تجزیه پافشاری می کنند تا نقشه منطقه را بار دیگر بر پایه توافق سایس پیکو ترسیم کنند تا از این راهبرد منافع آمریکا و غرب و امنیت رژیم صهیونیستی تامین گردد.

حمله آمریکا به گروه داعش نیرنگ بزرگی است که واشنگتن می خواهد به وسیله آن توجیهی برای پشتیبانی از تروریسم در عراق و سوریه و ویران سازی و قطع ارتباط جغرافیایی این 2 کشور برای خدمت به طرح رژیم صهیونیستی در منطقه داشته باشد.  از این رو گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره به آسانی از حمایت واشنگتن و همپیمانان آن برخوردار هستند.

اگر آمریکا در مبارزه با گروه های تروریستی جدی بود از تامین راه فرار امن برای عناصر داعش در موصل جلوگیری می کرد. همچنین در بیابان های میان سوریه و عراق به این گروه ها حمله می کرد و توافق با روسیه را که یکی از بندهای آن جداسازی گروه های میانه رو از جبهه النصره بود عملی می ساخت و با همکاری مسکو گروه های تروریستی را هدف قرار می داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس