کد خبر 647296
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا تأکید کرد در حال حاضر مذاکرات جدیدی درباره سوریه در اروپا برنامه‌ریزی نشده و دور بعدی مذاکرات ضدتروریسم روسیه با اتحادیه اروپا قرار است در ماه نوامبر در مسکو برگزار شود.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر شیژوف» نماینده روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرد،‌مسکو به صورت مستمر اوضاع در سوریه را با اتحادیه اروپا به بحث و گفت‌وگو می‌گذارد با این وجود دور جدید مذاکرات در این رابطه برنامه ریزی نشده است.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» درباره شفاف‌سازی مواضع مسکو درباره سوریه برای اتحادیه اروپا گفت: «گفت‌وگوها میان دو طرف در این رابطه همچنان ادامه دارد و بر همین اساس، در تاریخ 16 اکتبر نیز «میخائیل بوگدانوف»،‌ معاون وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا رفته و با «هلگا اشمیت» از مسئولین اتحادیه اروپا در این رابطه دیدار و گفت‌وگو کرد. علاوه براین، فدریکا موگرینی مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا نیز تماس‌های مکرری با «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه دارد».

وی در ادامه گفت، با وجود اینکه روسیه بسیار تمایل دارد تا همکاران اروپایی خود درباره سوریه گفت‌وگو کند اما مذاکرات جدیدی در این زمینه برنامه ریزی نشده است و همزمان اوضاع در سوریه نیز به سرعت در حال تغییر است.

در تاریخ 20 اکتبر، سران اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل حملات هوایی نیروهای روسیه در حلب را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. آنها ادعا می‌کنند که نیروهای سوریه و روسیه غیرنظامیان را در حلب هدف می‌گیرند در حالی که مسکو و دمشق مکررا این ادعاها را رد کرده و همواره اسنادی را نیز درباره هدف گرفتن مواضع گروه‌های تروریستی ارائه کرده‌اند.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در ادامه اظهاراتش تأکید کرد، دور بعدی مذاکرات میان روسیه و اتحادیه اروپا درباره مسائل مبارزه با تروریسم در ماه نوامبر در مسکو برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس