نخست وزیر انگلستان با آرزوی تحقق روندی آرام و سازنده برای «برگزیت» از عمل به تعهدات انگلستان در قبال اعضای اتحادیه اروپا سخن گفت.

 به گزارش مشرق، به نقل از بی بی سی، «ترزا می» نخست وزیر انگلستان که برای نخستین حضور خود در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می برد از عزم لندن برای عمل به تعهدات خود در قبال اتحادیه تا پیش از اجرای برگزیت سخن گفت و در عین حال وعده داد که حتی پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا این کشورهمچنان شریکی قابل اعتماد برای اعضای این اتحادیه خواهد بود.

انتظار می رود می که قرار است تا پایان مارس ۲۰۱۷، ماده ۵۰ پیمان لیسبون را که به هر یک از کشورهای عضو اجازه خروج از اتحادیه را می دهد عملی کند، در عین حال از تمایل دولت لندن برای تحقق برگزیت در قالب روندی آرام، سازنده و منظم سخن بگوید.

با این حال، نخست وزیر انگلستان این روزها با فشار بیشتری از سوی اعضای پارلمان این کشور روبرو است که خواهان مشورت هر چه بیشتر از سوی وی هستند.

اعمال فشارها تا حدی پیش رفته که یکی از کمیته های مجلس اعیان انگلستان هشدار داده که ممکن است پارلمان صرفا به یک عنصر تایید کننده بدل شود تا یک تصمیم گیرنده.

ناگفته نماند که نشست امروز اتحادیه اروپا بر روی مسئله برگزیت متمرکز نیست و بیشتر به منظور بررسی بحران مهاجرت، تجارت و همچنین آینده رابطه با روسیه برگزار می شود حال آنکه احتمال صحبت از برگزیت نیز همچنان به قوت خود باقی است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس