سرخپوشان پایتخت، از چارچوب هفته نهم مسابقات لیگ برتر، به مصاف مدافع عنوان قهرمانی خواهند رفت.

به گزارش مشرق، شاگردان برانکو ایوانکوویچ با کسب پیروزی شیرین سه بر صفر مقابل نفت تهران و صدرنشین شدن در جدول رقابت‌ها، در حالی رهسپار اهواز خواهند شد که خاطرات خوبی از آخرین سفر خود به این شهر ندارند.

سرخپوشان پایتخت، آخرین مرتبه در اردیبهشت ماه همین امسال، پس از برتری شیرین 4 بر 2 در شهرآورد هشتاد و دوم پایتخت، راهی شهر دوم آبی‌ها، اهواز شدند که با وجود پیروزی دو گله در باران سنگ ورزشگاه تختی، خاطرات خوبی را از دیار کارون به یاد ندارند. البته جدال با استقلال خوزستان که در دیدار فصل گذشته یکی از پنج شکست برانکو را به وی تحمیل کرده‌اند، یک نبرد حساس میان قهرمان و نایب قهرمان لیگ پانزدهم نیز به شمار می‌رود.

برانکو ایوانکوویچ که با عملکرد بسیار خوب خود، رضایت هواداران و پیشکسوتان باشگاه را به همراه داشته، از یک رکورد بسیار ویژه در آستانه این دیدار بهره می‌برد. مرد کروات که از فروردین ماه سال 1394 سکان هدایت پرسپولیس را در دست داشته و با 52 حضور بر روی نیمکت پرسپولیس، با پیشی گرفتن از افشین قطبی، چهارمین سرمربی باسابقه پرسپولیس قلمداد می‌شود، تاکنون 22 مرتبه در دیدار های خارج از خانه پرسپولیس، تیمش را هدایت کرده که 11 مرتبه موفق به پیروزی شده و 8 تساوی نیز کسب کرده‌است. همچنین شاگردان برانکو با 17 دیدار شکست ناپذیری در رقابت‌های خارج از خانه، بهترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر از خود بر جای گذاشته اند.

آخرین شکست پرسپولیس در یک دیدار خارج از خانه، مقابل سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر در چارچوب هفته سوم لیگ پانزدهم رقم خورده که شاگردان برانکو در هفته هفتم لیگ شانزدهم، موفق شدند با گرفتن انتقام آن دیدار، حریف خود را برای نخستین بار در فولادشهر شکست داده و طلسم سپاهان را بشکنند. اتفاقی که هواداران پرسپولیس امیدوارند در دیدار با استقلال خوزستان نیز رخ داده و سرخپوشان انتقام شکست هفته دوم فصل گذشته در ورزشگاه غدیر مقابل شاگردان ویسی را بستانند.

نتایج کسب شده پرسپولیس در دیدار های خارج از خانه از زمان هدایت برانکو، به شرح زیر هستند:
 
لیگ چهاردهم

استقلال خوزستان 1-1 پرسپولیس

سایپا البرز 2-2 پرسپولیس

گسترش فولاد تبریز 2-1 پرسپولیس
 
لیگ پانزدهم:

استقلال خوزستان 2-1 پرسپولیس

فولاد مبارکه سپاهان 4-2 پرسپولیس

فولاد خوزستان 0-2 پرسپولیس

تراکتورسازی تبریز 0-1 پرسپولیس

سیاه جامگان خراسان 1-2 پرسپولیس

استقلال تهران 1-1 پرسپولیس

نفت تهران 1-1 پرسپولیس

راه‌آهن 0-2 پرسپولیس

پدیده خراسان 2-2 پرسپولیس

ذوب آهن اصفهان 2-2 پرسپولیس

سایپا تهران 1-1 پرسپولیس

صبای قم 0-1 پرسپولیس

ملوان انزلی 0-1 پرسپولیس

استقلال اهواز 0-2 پرسپولیس

گسترش فولاد تبریز 2-4 پرسپولیس
 
لیگ شانزدهم

سایپا تهران 0-1 پرسپولیس

گسترش فولاد تبریز 0-1 پرسپولیس

تراکتورسازی تبریز 0-0 پرسپولیس

فولاد مبارکه سپاهان 1-3 پرسپولیس
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس