کد خبر 645277
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، هرگونه مذاکره پنهانی با دولت افغانستان را رد کرد.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در پی خبر روزنامه گاردین مبنی بر مذاکرات پنهانی این گروه در قطر با دولت کابل در بیانیه‌‌ای امروز هرگونه مذاکره با دولت کابل را رد کرد.

در این بیانیه آمده است که روزنامه غربی گاردین گزارش خود را بر اساس منابع نامعلوم منتشر کرده است.

مجاهد تاکید کرده است که هیچ گفت‌وگو و یا مذاکره بین دولت و طالبان در دفتر سیاسی قطر اتفاق نیافتاده است.

در این بیانیه آمده است که نمایندگان طالبان با «معصوم ستانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان و هیچ مقام دیگری از دولت کابل دیدار نکرده‌اند.

مجاهد تاکید کرد که سیاست طالبان بسیار واضح و روشن است و موضع امارت اسلامی در مورد مذاکرات صلح افغانستان هیچ تغیری نکرده است.

وی در پایان بیانیه خود از رسانه‌ها خواسته تا از انتشار اخبار بدون منبع معتبر خودداری کنند.

روزنامه گاردین روز گذشته نوشت که از زمان توقف ماکرات صلح در پی کشته ملا اختر منصور رهبر سابق طالبان افغان، این مذاکرات اولین گفت‌وگوهایی است که میان این گروه و دولت کابل صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، «ملا عبدالمنان آخند» برادر ملاعمر نیز در  مذاکرات پنهانی اکتبر و سپتامبر طالبان و دولت افغانستان در قطر حضور داشته است.

گفته می‌شود ملا عبدالمنان آخند با «معصوم استانکزی» رئیس امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

گاردین گفته بود که «ملا یعقوب» پسر ملا عمر نیز به احتمال زیاد بزودی به گروه دوحه خواهد پیوست.

روز گذشته همچنین «محمد سهیل شاهین» عضو ارشد و سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گزارش اخیر «گاردین» مبنی بر مذاکرات طالبان با دولت افغانستان در دوحه را رد کرده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس