مدیرعامل بانک پارسیان تسریع در فرآیند تک نرخی شدن ارز را مورد تاکید قرار داد و گفت: نرخ‌های متعدد از شفافیت اقتصاد می‌کاهد.

به گزارش مشرق، کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه تک نرخی کردن ارز یک ضرورت در اقتصاد ملی است، گفت: طی  کردن هر چه سریعتر فرآیند تک نرخی شدن ارز به مصلحت کشور است. 

مدیرعامل بانک پارسیان با تأکید بر اینکه بانک مرکزی نسبت به تک‌نرخی کردن ارز مصمم است،افزود: جهت حرکت بانک مرکزی به سمت تک نرخی شدن ارز است. 

وی تصریح کرد: اگر مسائلی که در ارتباط با فضای اقتصادی بین‌الملل بوجود آمده و همچنین مسائلی که پیش‌بینی شده بود را به عنوان نتایج برجام مورد توجه قرار دهیم،حتما تک‌نرخی کردن ارز می‌توانست یکی از موضوعات مورد توجه اقتصاد ملی ما باشد. 

پرویزیان در پاسخ به این سؤال که آیا وعده دولت برای تک‌نرخی کردن ارز تا پایان سال با توجه به شرایط اقتصادی موجود محقق می‌شود، گفت: در این مورد دولت باید پاسخگو باشد. 

مدیرعامل بانک پارسیان در مورد تأثیر تک نرخی کردن ارز بر تجارت اظهار داشت: تک نرخی کردن ارز به شفافیت فضای بین فعالان اقتصادی -صادرکنندگان و واردکنندگان- کمک می‌کند. 

پرویزیان گفت: نرخ‌های متعدد ارز شفافیت اقتصادی را کم می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا علیرغم انتظار بعد از برجام هنوز تبادلات مالی با بانک‌های بزرگ شکل نگرفته است، بیان داشت: تحریم‌ها به یکباره شکل نگرفت، تا مسائل مربوط به آن هم یکباره حل شود، حل مسائل مربوط به تحریم‌ها و برقراری اعتماد مجدد بین بنگاه‌های مالی زمان‌بر است. 

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: بخش سیاسی تحریم‌ها هنوز برقرار است و وضع‌کنندگان تحریم‌ها باید به صراحت اعلام کنند که این تحریم‌ها را برداشته‌اند. 

پرویزیان تصریح کرد: برای برقراری تبادلات بانک نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله مدیریت ریسک و رعایت برخی از مقررات هستیم. 

وی گفت: برخی از مقررات تغییر کرده و استانداردها عوض شده و باید در بخش آموزش و تطابق استانداردها اقداماتی را برای برقراری تبادلات بانکی انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس