کد خبر 644892
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

رنو کوئید قرار است جانشین پراید شود. خودرویی که توسط شرکت رنو برای هندی ها ساخته شده و حالا قرار است به ایران و برزیل نیز وارد شود.

به گزارش مشرق، اگرچه قیمت خودرو "رنو کوئید" در ایران حدود 30 میلیون تومان عنوان شده اما محصولات مشابه در هند در بازه 12 تا 20 میلیونی قرار دارد. مسئولان شرکت رنو می گویند که کوئید ایران متفاوت از کوئید هندی است و به همتای برزیلی خود شبیه است.
 
مقایسه قیمت جانشین پراید در ایران، هند و برزیل 
 
بررسی تفاوت قیمت این خودرو در ایران و سایر کشور ها، مقایسه آن با پراید و آزمون امنیت آن گزارش امروز را شکل می دهد.
 
اختلاف حدود 50 درصدی قیمت  رنو کوئید ایران با هند
 
قیمت 30 میلیونی رنو کوئید برای ایران، بسیار بیشتر از چیزی بود که انتظار آن را داشتیم، به ویژه این که عنوان می شد که کوئید قرار است جانشین پراید 20 میلیونی شود.
 
حال سوال اینجاست که آیا قیمت رنو کوئید در دنیا نیز آن قدر بالاست یاخیر.
 
بررسی های خراسان نشان می دهد که در حال حاضر محصولی با نام رنو کوئید به صورت گسترده تنها در هند عرضه می شود. این محصول با 7 آپشن متفاوت در این کشور به فروش می رسد.
 
وب سایت رنو قیمت نهایی محصول برای مصرف کننده (on road price)  را 288.761 تا 430.679 روپیه ذکر کرده است که این رقم با توجه به نرخ 47.7 تومان به ازای هر روپیه، بین 13 میلیون و 571 هزار تومان تا 20 میلیون و 241 هزار تومان است.
 
جدول زیر قیمت مدل های مختلف این محصول را نشان می دهد که تفاوت آن ها در آپشن هاست و به نظر می رسد محصولی که به ایران عرضه می شود، از گزینه هایی است که آپشن های بیشتری دارد. چرا که گزینه های اولیه آن از امکاناتی نظیر پخش صوت یا کولر نیز برخوردار نیست.
 
مقایسه قیمت جانشین پراید در ایران، هند و برزیل 
 
اما آن طور که از سایت های محلی برزیل برمی آید، عرضه این محصول در برزیل هنوز به صورت گسترده صورت نگرفته است. قرار است که مدل جدید رنو کوئید که آن را کوئید 2017 می نامند، وارد بازار های برزیل شود. محصولی که به گفته مسئولان شبیه کوئید ایرانی است. سایت معتبر برزیلی precso carros درباره قیمت احتمالی این خودرو در برزیل می نویسد: این خودروی ارزان قیمت در هند از 16 میلیون تومان شروع می شود و تا 20 میلیون تومان ادامه پیدا می کند. با این حال، به دلیل وجود مالیات های سنگین در برزیل قیمت این خودرو براساس گمانه زنی ها به 33 میلیون تومان می رسد. تمامی اعداد با نرخ دلار 3550 تومان تبدیل شده است.
 
اما در ایران گفته شده است که قیمت این خودرو 30 میلیون تومان خواهد بود. البته این قیمت با توجه به آپشن ها کم و زیاد می شود. اگر بپذیریم که خودروی رنوکوئید 2017 برزیلی با نمونه ایرانی یکسان است، تفاوت قیمت اندکی میان این دو نمونه وجود دارد، اما با موارد مشابه هندی فاصله ای زیاد دارد. علت این تفاوت، مالیات، بیمه و... است. برای مثال، هر خودرو باید 9 درصد کل ارزش تمام شده را مالیات بر ارزش افزوده بدهد.
 
برای یک خودروی 20 میلیونی این رقم یک میلیون و 800 هزار تومان است. هزینه بیمه شخص ثالث پراید هم حدود 850 هزار تومان است که اجباری است و به قیمت خودرو اضافه می شود. هزینه پلاک و شماره گذاری نیز از دیگر مواردی است که به قیمت خودرو می افزاید. این ها باعث می شوند که تفاوت قیمت تا اندازه ای توضیح داده شود اما این موارد حدود 3 میلیون تومان می شود و بقیه تفاوت قیمت مشخص نیست که به چه دلیل است.
 
تفاوت های دو رقیب
 
اما نگاهی بیندازیم به تفاوت های پراید با رنو کوئید. برای این کار، پراید 132 را با دو نوع رنو کوئیدی که در هند تولید شده بررسی می کنیم. در جدول، این اطلاعات آمده است.
 
همانطور که مشاهده می شود رنو کوئید علیرغم این که دارای طول و عرض کمتری از پراید است، ارتفاع بالاتری نسبت به آن دارد.از سوی دیگر، پراید و رنو کوئید به ترتیب با داشتن وزن 920 و حدود 670 کیلوگرم، تفاوت قابل ملاحظه ای (در حدود 250 کیلوگرم) با هم دارند و شاید هم همین موضوع به همراه تعداد سیلندر و حجم موتور کمتر باعث کاهش مصرف سوخت این خودرو شده است. بر اساس اطلاعات این جدول، رنو کوئید سه سیلندر بوده و دارای حجم موتور 800 و 1000 سی سی است. در حالی که پراید چهار سیلندر بوده و حجم موتور آن هم بیش از 1300 سی سی است. لذا رنو کوئید حدود 4.5 لیتر و پراید، حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر، بنزین می سوزاند.
 
با این حال نیاز کمتر رنو کوئید به مصرف سوخت باعث شده تا باک بنزین آن هم حجم کمتری داشته باشد. باک این خودرو حدود 12 لیتر، کمتر از پراید 132 گنجایش دارد.
در خصوص توان و قدرت گشتاور این دو خودرو نیز تقریباً می شود گفت پراید ویژگی های بهتری نسبت
 
 به کوئید دارد. همین موارد هم باعث شده است تا صفر تا صد این نوع پراید، حدود 14.5 ثانیه بوده و 2 ثانیه کمتر از رنو کوئید های مورد اشاره باشد./خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • اتا ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    واقعا ، میشه بگید بعد از بیست و دو سال تولید پراید این کوبید الان پیشترفت صنعت خودرو سازی محصول میشه، این که همه چیش ضعیفتر از پرایده ، تازه همون پراید رو هم ملت بخاطر قیمتش میخریدن این که از اون هم گرونتره ، واقعا ملت احمق نیستن میفهمن دارید سرشون کلاه میزارید ،متاسفم واسه هر کی ازینا رو مسخره
  • اتا ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    واقعا ، میشه بگید بعد از بیست و دو سال تولید پراید این کوبید الان پیشترفت صنعت خودرو سازی محصول میشه، این که همه چیش ضعیفتر از پرایده ، تازه همون پراید رو هم ملت بخاطر قیمتش میخریدن این که از اون هم گرونتره ، واقعا ملت احمق نیستن میفهمن دارید سرشون کلاه میزارید ،متاسفم واسه هر کی ازینا رو مسخره
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    اينكه چه ماشيني جايگزين پيكان و پرايد بشه فقط مردم تصميم ميگيرند بقيه حرف زيادي مي زنند...............
  • حامد ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    وزنش 670 کیلو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پراید با 100 تا سرعت میخواد پرواز کنه...
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    باک 12 لیتری؟؟؟ شوخیه؟؟ نخرین که یکسره جاتون تو پمپ بنزینه.
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    واسه تلاش برای بالا بردن قیمت خودرو در ایران وفشار به مردم به مدیران با غیرت و وطن پرست این صنعت و ادارات ناظر بر آنها بباید تبریک گفت
  • حسن ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    این بود نتیجه حمایت از تولید داخل برای پیشرفت مملکت ؟؟؟
  • محمد ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    مردم بعد پیکان پراید رو انتخاب کردن چون دیگه هیچ راه انتخابی براشون نمونده بود این از سیاست سایپا و ایرانخودروست که همه ی محصولاتشون با یه اختلاف قیمت قرار داره تا تداخلی بین خودروهای بیکیفیتشون نباشه اگه شما دو محصول هم قیمت از این دو لگن سازی یافتید بگید من دروغ میگم.
  • محمد ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    مردم بعد پیکان پراید رو انتخاب کردن چون دیگه هیچ راه انتخابی براشون نمونده بود این از سیاست سایپا و ایرانخودروست که همه ی محصولاتشون با یه اختلاف قیمت قرار داره تا تداخلی بین خودروهای بیکیفیتشون نباشه اگه شما دو محصول هم قیمت از این دو لگن سازی یافتید بگید من دروغ میگم.
  • محمود ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    بابا وارد کنین بدین چهل ملیون اپشن ماپشن هم نمیخواد ماایرانی ها ماشین ندیده ایم هرچی بدین میخریم فقط چارتا چرخ داشته باشه حله
  • کج فهم ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    قرار بود ال نود جایگزین پیکان 6 میلیونی بشه شده 40 میلیون خدا به خیر کنه که این رنو جدید قرار جایگزین پراید 20 ملیونی بشود
  • وحید ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر همین کوئید را 45 تا 55 میلیون نفروختند هر چه خواستید بگویید!
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    گفت 12 لیتر کمتر. پراید 30 تا جا داره 12 کمتر میشه 18 لیتر
  • وحید ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    در ضمن، به جز میزان مصرف سوخت که آن هم به خاطر سه سیلندر بودنش است، هیچ نکته ی مثبتی در جدول دیده نمی شود! واقعاً برای خودمان متأسفم که هیچ حق انتخابی نداریم و باید هرچه فروختند بخریم، هرچی مونتاژ کردند، سوار شویم.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    خداییش کدام یک از این مدیران فعلی خودروسازی ها پراید سوار میشن که حالا آشغال تر از اون رو برای مردم تجویز می کنن !!! انشالله خدا نیست و نابود کنه کسانی که با مردم عزیز ایران این چنین تا می کنن
  • ابلیس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    کار اشتباهی می کنند،گویا اصلا به فکر اقتصاد مملکت نیستن، باید یه خودرو ارزونتر و ضعیفتر برا جایگزینی پراید انتخاب کنن بعد هم ،همین 30 میلیون بفروشنش ؛مردم محصور ایران هم که در نبود پراید مجبورن بخرنش ، اینجوری هم سودش بیشتره هم کیفش هم در بخش اورژانس جاده ای و بیمارستانها اشتغالزایی میشه هم زودتر می تونن قطعاتش رو داخلی سازی کنن و با تعویض چراغها تبدیلش کنن به یه خودروی ملی توپ
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    نه بابا قیمت این ماشین به این خاطر 31 میلیون اعلام شده که به بازار فروش پراید و تیبا آسیب نزنه و یه وقت سایپا تو زحمت تولید خودروی جدید نیوفته!! مدیرای ما به جای اصلاح تولید، قیمت ها رو اصلاح میکنن، وجدانن این دیگه نوبره.
  • محمد باقری ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    با یه مشت دزدِ کلاهبردار طرفیم تو این مملکت
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    لیاقتتون همینه که دولت راستگویان جنس بنجل 15 میلیونی 40 میلیون بهتون بندازه.
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    لیاقتتون همینه که دولت راستگویان جنس بنجل 15 میلیونی 40 میلیون بهتون بندازه.
  • کورش ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    شاید مردن با رنو کئید با کلاس تر باشد.
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    افرین این شد حرف حساب یه زمانی هم قرار بود ال 90 رو رو قیمت 7-8 میلیون بدن دست مردم الان شده 45 میلیون اینو کمه کم رو 35 میلیون میبندن
  • عباس مقدسی ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    مدیران با غیرت بدانید که تاریخ به نیکی از شما یاد خواهد کرد؟
  • محمد ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    سطح درامد کشورها هم مهم هست با یک ملیون در ماه دوچرخه هم نمیشه خرید چه برسه بیست میلیون. پولدارها هم که این ماشینو نمیخرن مقامات کشوری شاید بخرن برا خود بینی
  • ایرانی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    باپراید مسافر کشی میکنن با این هم میشه؟؟؟؟؟
  • مرتضی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    یک مشت دزد که جون این ملت براشون مهم نیست فقط میخوان جیباشون پر باشه شدن مسوول خودرو سازی این مملکت و نمیذارن هیچ خودرو ساز خصوصی پا بگیره، فکر می کنن مردم هنوز قاطر سوار می شن پس پراید براشون خوبه وقتی جناب وزیر هزار میلیاردیمون از سهامدارای مهم این خودروسازی ها هستش چه انتظاری هستش که این صنعت بهتر بشه.
  • ایرانی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    انتقاد ها به جاست اما قیمت ال ۹۰ قبلا همون ۸و ۹ میلیون بود بعدا که قیمت همه ماشین ها بالا رفت ۴۰ شد ‌
  • هاکیف ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    گرسنه شده اند دم از سیاست تولید داخلی میزنن .باوام های کلان به همه تحمیل می کنند .وبعدا سخن از ربا حرام وحلال صحبت می‌کنند.
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    در دولت معجزههزاره سوم که چند ماهه پراید 8 میلیونی شد 22 میلیون شما خواب نبودی؟
  • پويا ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    پس سالي 300 هزار دستگاه پرايد رو باباي من ميخره ؟
  • پويا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    مردم مقصرند ، نخرند ...
  • پويا ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    اگه پرايد 50 ميليون هم بشه اين مردم ميخرند و جاي هيچ نگراني براي خودروسازان داخلي نيست، نهايتش ميندازند زير پاشون يه جوري اقساط رو با مسافر كشي درميارند اصلاً هم جون خودشون و خانواده شون و بقيه مهم نيست.
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    250 کیلوگرم سبک تر از پراید!! مگه جون مردم برای شما ها ارزش نداره! بدنه پلاستیک این قارقارک چه ایمنی برای مردم دارد؟! چرا آخر چرا باید مردم خودمان را اینقدر تحقیر کنیم؟!!
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    250 کیلوگرم سبک تر از پراید!! مگه جون مردم برای شما ها ارزش نداره! بدنه پلاستیک این قارقارک چه ایمنی برای مردم دارد؟! چرا آخر چرا باید مردم خودمان را اینقدر تحقیر کنیم؟!!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    250 کیلوگرم سبک تر از پراید!! مگه جون مردم برای شما ها ارزش نداره! بدنه پلاستیک این قارقارک چه ایمنی برای مردم دارد؟! چرا آخر چرا باید مردم خودمان را اینقدر تحقیر کنیم؟!!
  • مهدی ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    مردم ایران لایق از این بدترن خدایا بدتر سرشون بیار چون حقشون نیست زندگی خوب داشته باشن .اکثرا دزد و خیانت کار و ادم فروشن و لیاقت زندگی بهتر ندارن
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    250 کیلوگرم سبک تر از پراید!! مگه جون مردم برای شما ها ارزش نداره! بدنه پلاستیک این قارقارک چه ایمنی برای مردم دارد؟! چرا آخر چرا باید مردم خودمان را اینقدر تحقیر کنیم؟!!
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    موتور من توی باکش 13 لیتر بنزین جا میگیره! بعد این ماشینه 18 لیتره!
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    در زمان همان دولت معجزه هزاره سوم قیمتن جهانی طلا سه برابر شد که طبیعتا روی همه چیز تاثیر می گذارد، پراید 8 میلیونی هم سال ها بود که قیمتش همون مونده بود در حالی که تورم هر سال بیشتر شده بود و نرخ رشد قیمتش به جای اینکه پلکانی باشه الکی پایین نگه داشته شده بود ولی بعدش مجبور شدن موشکی قیمتش رو بالا ببرند! در ضمن زمانی که پراید رشد قیمت را آغاز کرد حدود 10 میلیون بود نه 8 میلیون تازه یکدفعه هم نشد 22 میلیون بلکه اول از حدود ده تومن رسید به حدود 15 و بعدش کم کم افزایش قیمت داشت .
  • فعال صنعت خودرو ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    خدا شاهده قیمت واقعی قطعات تندر 90 رو اگر بذاری کنار هم و تمام سرباره های قیمتی مثل کارگری و حق لایسنس و غیره رو کنار هم بذاری با وضعیت نرخ تورم و غیره، تندر 90 قیمتش میشه اندازه پراید
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
    0 0
    دزد و خانت کار بودن همه رو قبول ندارم چون اینطور نیست ولی مردم ایران کاملا زود باور، عجول و احساساتین، نمونشو تو قضیه وام 25 میلیونی خرید خودرو دیدیم!!
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    مصرفش پایین تر از پراید هست
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    1 0
    مردم اگه با هم متحد شوند و فقط یکسال گاری های این دو شرکت رو نخرند خودشون عاقبت مجبور میشن به قیمت واقعی بفروشند.
  • مهدی ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    میگن وقتی ما پنجاه سال پیش اولین خط تولید خودرو رو دراسیازدیم کل کشورای اسیایی از جمله ژاپن اومدند ببینند خط تولید چه شکلیه!!! حالا بعد چند دهه انحصار تولید از بی لیاقتی مدیران این دوشرکت داریم گاری های قدیمی وبی کیفیت خارجی هارو منتاژ میکنیم!!!! اگه راست میگندچرا خودشون خودرو داخلی سوارنمیشند؟؟؟مطمئن باشید این مدیران خود شریک جرم کشته شدن هزاران ایرانی درجاه ها هستتد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس