در حالی که از آغاز محرم تا کنون چندین خطیب حسینی در بحرین بازداشت شده‌اند، روحانیون این کشور با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی تمام خطبا شدند و به دولت بحرین هشدار دادند این کار فقط پشیمانی در پی خواهد داشت.

به گزارش مشرق، روحانیون بحرین با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف سرکوب فرقه‌ای و آزادی خطبای منبر حسینی و آغاز راهکار سیاسی شدند.

در این بیانیه تاکید شده دولت بحرین، سیاست برنامه‌ریزی شده و در حال افزایش علیه طایفه شیعه در بحرین به کار گرفته و این سیاست امروز علیه خطیبان حسینی به کار گرفته شده است.

در این بیانیه آمده است: در گذشته نزدیک خطیبانی که بر منبرهای حسینی یا مسجدها سخنرانی می‌کردند فراخوانده شده و بازداشت می‌شدند اما امروز واکنش شدیدتر شده و این خطیبان تنها به خاطر یک کلمه دینی و سخنرانی متعارف بازداشت می‌شوند در حالی که سخنرانی درباره کربلا صدها سال است انجام می‌شود .

طایفه شیعه در کشورهای مختلف بیشتر از 100 سال است که به برگزاری مجالس عزا برای سید‌الشهداء متمایز است و در بحرین نیز همینگونه بوده و جز تعدادی ستمگر متعرض این موضوع نشده‌اند..آیا از عاقبت بد آنها و باقی ماندن مناسک حسینی پند نگرفته‌اید؟

خصومت نظام علیه ملتی که خواستار حقوق بر حق خود است و سرکوب مقدسات دینی این ملت، نتیجه‌ای جز پشیمانی در پی نخواهد داشت.

از آغاز ماه محرم بسیاری از نمادهای عاشورایی در مناطق مختلف بحرین بازداشت شده‌اند و چندین خطیب حسینی برای بازجویی فرا خوانده شده‌اند که از جمله این افراد «شیخ بشار العالی» و «شیخ میثم السلمان» هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس