براساس آمارها در 5 ماه امسال 35 هزار و 600 میلیارد تومان درآمد مالیاتی وجود داشته که نسبت به مصوب آن در این مدت حدود 9 هزار میلیارد تومان عدم تحقق دارد.

به گزارش مشرق، درآمدهای مالیاتی دولت در 5 ماهه امسال بالغ بر 19 هزار و 800 میلیارد تومان مالیات‌های مستقیم وصول شده این در حالی است که رقم مصوب 5 ماهه 21 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

همچنین جمع مالیات‌های غیرمستقیم 15 هزار و 800 میلیارد تومان بوده که نسبت به مصوب 22 هزار و 800 میلیارد تومان 7 هزار میلیارد تومان کمتر از پیش‌بینی‌ها وصول شده است.

طبق‌ آمارهای بانک مرکزی از این درآمدها مالیات بر واردات 2 هزار و 900 میلیارد تومان و مالیات بر کالا و خدمات 12 هزار و 800 میلیارد تومان بوده است. در این بین 8 هزار و 300 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده وصول شده است.

همچنین در این مدت مالیات بر فروش سیگار 150 میلیارد تومان و مالیات بر درآمد 6 هزار میلیارد تومان وصول شده است.

براساس این گزارش مالیات اشخاص حقوقی 12 هزار و 770 میلیارد تومان بوده که کمتر از مصوب 14 هزار و 260 میلیارد تومان محقق شده است. 210 میلیارد تومان نیز در 5 ماهه امسال سهم مالیات واردات خودرو وصول شده است.

در این بین بالغ بر 2630 میلیارد تومان از محل فروش فرآورده‌های نفتی مالیات وصول شد. در مجموع جمع کل مالیات‌های وصول شده (مستقیم و غیرمستقیم) 35 هزار و 600 میلیارد تومان بوده که نسبت به مصوب 5  ماهه بالغ بر 44 هزار میلیارد تومان بوده رقمی حدود 9 هزار میلیارد تومان از این درآمدها وصول نشده است.

بر اساس آمار، مجموع عملکرد درامد مالیاتی دولت در ۵ ماه سال جاری ۳۵۶ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مصوب ۵ ماهه سال جاری که باید ۴۴۰ هزار میلیارد ریال می‌شد، از تحقق ۸۰.۹ درصدی برخوردار شده است.
 
کارشناسان معتقدند رکود حاکم بر اقتصاد و نقص نظام مالیاتی برای شناسایی و پوشش کامل فعالان اقتصادی منجر به عدم وصول کامل این درآمدها شده است، البته در مورد مالیات بر درآمد سال ۹۴ که از تیرماه ۹۵ وصول می‌شود، طبق توافق سازمان امور مالیاتی و اصناف برخی واحدهای صنفی مالیات خود را به صورت قسطی تا دیماه ۹۵ می‌پردازند، که تا آن زمان میزان تحقق درامد نسبت به مصوب بهتر خواهد شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    0 0
    در عوض چندین برابرش وصول شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس