کد خبر 644515
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

سرمربی فولاد خوزستان گفت: با علم به اینکه در ابتدای فصل امکان دارد تیمم دچار مشکل شود، کار را آغاز کردم و حالا شرایط تغییر کرده است.

به گزارش مشرق، نعیم سعدوای پاسخگوی سوالاتی در مورد روند خوب این تیم بود که این مصاحبه را می‌خوانید.

شرایط تیم‌تان از ابتدای فصل دچار تغییر شده. این تغییرات از کجا می‌آید؟

در ابتدای فصل تصمیم بر این شد که ما یک تیم جدید را شکل بدهیم و اصل کارمان را بر اساس چارچوب برنامه‌ریزی شده توسط مدیریت باشگاه، بر تحول گذاشتیم. تکیه‌مان بر نیروهای بومی بود و توانستیم با دو طیف مختلف، تیم را جمع و جور کنیم. اول جذب بازیکنان جوان و مستعد و سپس جذب بازیکنان باتجربه که در هر دو بخش عملکرد خوبی داشتیم.

ابتدای فصل برخی از بازیکنانی که امروز در ترکیب اصلی هستند، اصلاً‌ برای فولاد بازی نمی‌کردند. دلیل این امر چه بود؟

بله، ما بازیکنان خوبی داشتیم و ساختار فکری من و همکارانم بر اساس همان چارچوب باشگاه شکل گرفته بود ولی در هفته‌های ابتدایی یوسف وکیا، اسماعیل شریفات و چند بازیکن مصدوم دیگر داشتیم. از سوی دیگر ایوب والی، سروش سعیدی، ساسان انصاری و وحید طالب‌لو نیز دیرتر به جمع بازیکنان ما اضافه شدند که این موضوع سبب ایجاد خللی در برنامه‌های ما شد.

فولاد یکی از تیم‌هایی بود که بهره خوبی از تعطیلات تیم ملی برد. این موضوع را قبول دارید؟

فضاهایی برای تیم ما ایجاد شد که به خاطر همین تعطیلات لیگ بود اما به این معنا نیست که بگوییم تعطیلات برای فوتبال کشورمان مفید است. به هر حال در آن زمان، توانستیم نگرش تیم را تغییر دهیم، خواسته‌های‌مان را به تیم منتقل کنیم و انگیزه بازیکنان را بالا ببریم. بازیکنان هم، کادرفنی را همراهی کردند و بالاخره همه دست به دست هم دادیم تا فولاد از آن روزها عبور کند.

می‌توان گفت فولاد دچار یک نوع بحران در ابتدای فصل شده بود؟

نه من اعتقادی به بحران ندارم. با توجه به شرایطی که داشتیم، مطمئن بودم که در ابتدای راه با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد اما نمی‌توان نام این شرایط را بحران گذاشت. به عنوان مثال ما در هفته اول به خاطر ناداوری و سپس بدشانسی به ماشین‌سازی تبریز باختیم. بعد از آن مقابل پرسپولیس و یا سیاه‌جامگان عملکرد بسیار خوبی داشتیم. حتی باخت به ذوب‌آهن هم به علت بدشانسی ما بود ولی دیدید که تیم را جمع و جور کردیم و فولاد راه خودش را به سمت موفقیت پیدا کرد.

مدل تمرینی شما در این مدت دچار تغییر شده بود؟

تمام تلاش من و همکارانم این بود که بازیکنان را با تنوع تمرینی و ثبات کاری، نظم و آرامش که داشتیم به بهترین شرایط ممکن برسانیم. همین اتفاق هم رخ داد. جدا از تقویت تیم با جذب ساسان انصاری و وحید طالب‌لو، جلسات تمرینی را افزایش دادیم و حتی یک اردوی بسیار خوب و مفید را در منطقه کردان کرج پشت سر گذاشتیم که باعث شد به بهترین شرایط ممکن برسیم. تلاش و انگیزه بازیکنان در هر جلسه تمرینی نیز مزید برعلت شد تا فولاد از آن وضعیت اوایل فصل به اینجا برسد.

بازی با صبا برای تیم‌تان چطور بود؟

قبل از هر چیز باید به مرفاوی بابت ساختن یک تیم خوب و پرقدرت تبریک بگویم چون با وجود همه مشکلاتی که در صبا دارد، توانسته تیم خوبی بسازد. در آن بازی توانستیم به خوبی فرصت‌سازی کنیم و از لایه‌های دفاعی صبا رد شویم. در همان نیمه اول نیز دو گل به ثمر رساندیم و اگر درخشش حامد لک دروازه‌بان صبا نبود، گل‌های بیشتری هم وارد دروازه‌ این تیم می‌کردیم.

هواداران هم انصافاً برای فولاد سنگ تمام گذاشتند.

بله از همه آنهایی که به حمایت از ما پرداختند، ممنونم. هواداران آمدند و بچه‌های ما را تشویق کردند که همین موضوع، عامل اصلی پیروزی‌ ما بود. از تماشاگران و کسانی که فولاد را دوست دارند، درخواست می‌کنم تیم جوان فولاد را تنها نگذارند و به حمایت‌شان از ما ادامه دهند. اگر حمایت‌ها ادامه یابد، شرایط‌مان دگرگون می‌شود.

بازگشت ساسان انصاری نیز برای فولاد سبب خیر شد. انگیزه‌های ساسان را چطور تقویت کردید؟

او وقتی به جمع بازیکنان ما اضافه شد، به لحاظ آمادگی در شرایط خوبی قرار داشت و فقط باید در تاکتیک و سیستم مورد نظر ما قرار می‌گرفت. البته من از روزی که ساسان وارد باشگاه فولاد شد، در کنارش بودم و از این بازیکن شناخت کاملی دارم و در هفته‌های ابتدایی، اصرار زیادی داشتم تا هر طور شده، ساسان را به فولاد برگردانیم که خدا را شکر، تلاش مدیران باشگاه جواب داد و در نهایت انصاری به جمع بازیکنان ما اضافه شد. او انگیزه‌های فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند در طول فصل نیز کمک زیادی به ما کند.

فکر می‌کنید مهم‌ترین مشکل فولاد که باید خیلی زود مرتفع شود، چیست؟

احساس می‌کنم هنوز در خط دفاع مشکلاتی داریم که به لحاظ ساختاری باید آن را از بین ببریم. در زمان حمله نیز فرصت‌های خوبی می‌سازیم ولی تعداد زیادی از موقعیت‌های‌مان را از دست می‌دهیم که این موضوع نیز باید هر چه زودتر اصلاح شود.

سه چالش پیش‌رو یعنی بازی با تراکتورسازی، استقلال و سپاهان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، ما ابتدا باید مقابل تراکتورسازی بازی کنیم سپس استقلال و بعد وارد جام حذفی می‌شویم. در گام اول باید به مصاف فولاد یزد برویم و در صورت کسب برد، منتظر برنده دیدار نفت‌وگاز گچساران و راه‌آهن هستیم تا دومین بازی‌مان را انجام دهیم. در بازگشت به لیگ باید به مصاف سپاهان برویم که به هر حال همه بازی‌های‌مان سخت است ولی باید برنامه‌ریزی کامل و منظمی داشته باشیم و از همه این بازی‌ها به خوبی استفاده کنیم.

در مورد دیدار با تراکتورسازی که این هفته برگزار می‌شود، بیشتر صحبت می‌کنید؟

تراکتورسازی تیمی باشخصیت است که به خاطر داشتن هواداران خونگرم و متحدش، همواره در صف مدعیان قرار دارد. ما در فولاد سیاست‌گذاری‌مان بر سه اصل است؛ کیفیت، پیشرفت و نتیجه‌گیری که در حال حاضر تا حدود زیادی به هر سه اصل نزدیک شده‌ایم. با همین سیاست نیز به مصاف تراکتورسازی می‌رویم و مقابل این تیم، تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا صاحب بهترین امتیاز ممکن شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس