در حالی که وزیر ورزش بارها از سفرهای بی رویه و ریخت‌پاش‌ها در فوتبال انتقاد کرده بود، حالا از همین وزارتخانه نمایندگان به سفرهایی می‌روند که هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش مشرق، سفرهای مدیران و نمایندگان وزارت ورزش با تیم‌ها به کشورهای خارجی حرف دیروز و امروز نیست و این موضوع بارها اتفاق افتاده است این در حالی است که برخی فدراسیون‌ها حتی هزینه اعزام نفرات بیشتر را ندارند.

نمونه این اعزام‌ها را در سفر به آمریکا بارها دیده و شنیده‌ایم. بعد از آن هم در جریان برگزاری بازی‌های المپیک ریو افرادی از وزارت ورزش اعزام شدند که مشخص نبود چه برنامه‌ای برای این حضور دارند، این در حالی است که محمود گودرزی وزیر ورزش به این سفر نرفت و در مقابل شاهد حضور تمامی معاونان از جمله همگانی و پارلمانی بودیم، آن هم در سفری که حرف اول را قهرمانی می‌زند.

اخیرا نیز به گوش رسیده در سفر اعزام وزنه‌برداران به مالزی یکی از نمایندگان مالی وزارت ورزش وزنه‌برداران را در این سفر همراهی می‌کند.

تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده که پیش از این وزیر ورزش اعلام کرده بود از اعزام نفرات اضافی به کشورهای خارجی همراه با تیم‌ها جلوگیری می‌کند. بارها دیده‌ایم که به خاطر کمبود بودجه سفر ملی‌پوشان لغو شده و یا بازیکن و مربی نتوانسته‌اند به دلیل مشکلات مالی در مسابقات شرکت کنند. به عنوان مثال تیراندازی به دلیل نداشتن بودجه برخی از اردوها و حضورش در تورنمنت های مختلف برای مسابقات کسب سهمیه را لغو کرد و یا دوومیدانی‌کاران در هیچ تورنمنتی به دلیل کمبود بودجه مربی تخصصی ورزشکاران را اعزامی‌نمی‌کند.

جالب اینجاست سفرهای کمیته ملی المپیک نیز در رقابت‌هایی مثال بازی‌های آسیایی و یا بازی‌های ساحلی با تصمیم شورای برون‌مرزی کیفی انجام می‌شود، اما مشخص نیست که شورای برون‌مرزی چطور مجوز حضور نمایندگانش را در همراهی تیم‌ها صادر می‌کند؟ حضور این نمایندگان چه بار فنی برای فدراسیون دارد و چه کمکی به پیشرفت تیم‌ها می‌کند؟

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال اقتصاد مقاومتی نامیده شده مشخص نیست هدف وزارت ورزش از اعزام نمانیدگانش به رقابت‌های مختلف بین‌المللی چیست؟

نکته مهم اینکه گودرزی در بازی‌های آسیایی اینچئون در سال 2014 فقط نزدیک به یک هفته به اینچئون رفت و نه حق ماموریت گرفت نه پول توجیبی و حتی تاکید کرد هزینه سفر را از حقوقش کسر کنند. وی که به خاطر ریخت و پاش در فوتبال و حتی پرداخت هزینه‌های گزاف در نقل و انتقالات به یکی از باشگاه‌های مطرح کشور ایرادات کلانی گرفت و البته انتقادات زیادی را به خاطر این صحبت‌ها به جان خرید حالا یا از این اتفاقات و سفرها خبر ندارد که خودش یک ضعف مدیریتی است و یا اگر اطلاع پیدا کرده در سال اقتصاد مقاومتی بهتر است با این گونه سفرهای بدون خروجی مخالفت و مقاومت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس