کد خبر 644325
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

فیلم اصلی «دراکولا» نخستین فیلمی بود که رسما از سوی فلورنس بالکومب، بیوه استوکر مورد تأیید قرار گرفت و او در نهایت حقوق رسمی ساخت فیلم را به کمپانی یونیورسال آرتیستس فروخت.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - آهنگی جدید برای فیلم «دراکولا» محصول سال 1931 بلا لوگوسی ساخته شده و هدف از آن این است که برم استوکر را به عنوان یکی از پسران محبوب ایرلند به تصویر بکشد.
به گزارش  نقل از گاردین، به زودی و با فرا رسیدن آخر هفته هالووین،‌ صدایی جدید و هولناک از دراکولا در سراسر پایتخت کشور ایرلند طنین انداز خواهد شد.در شهری که خالق خون آشام به دنیا آمد، دو آهنگساز ایرلندی می‌خواهند برای نخستین فیلم هالیوودی که با اقتباس از داستان گوتیک برام استوکر ساخته شد، یک آهنگ  جدید ضبط کنند.
 
در قالب تجلیل از دودمانی دوبلینی استوکر، در نمایش زنده فیلم سال 1931 «دراکولا»‌با نقش آفرینی بلا لوگوسی برای حضار «نشنال کنسرت هال» در روز بیست و نهم اکتبر، یک آهنگ جدید برای آن ضبط می‌شود. متیو نولان و شان مک ارلین گفتند آهنگ جدید 60 دقیقه‌ای آنها برای «دراکولا» بخشی از تلاش‌های این دو در باز پس گیری استوکر به عنوان یکی از معروف‌ترین پسران دوبلین و ایرلند است.

این دو گفتند تا حدودی به این خاطر تصمیم به ساخت این موسیقی جدید برای این فیلم گرفتند که سال 2016 صدمین سالگرد نخستین قدم ایرلند به سوی استقلال یعنی قیام «Easter Rising» است. نولان می‌گوید: همیشه فکر می‌کردم که امسال بهترین سال است. بسیاری از منتقدان و آکادمیک‌ها در رمان استوکر نشانه‌های پیغام‌های ضد مستعمره‌ای را می‌بینند؛ اینکه دنیای قدیمی کنت مورد حمله یک نفر از امپراتوری بریتانیا قرار می‌گیرد.
 

استوکر در دوران کودکی‌اش داستان‌هایی درباره مردگان زنده در دوران طاعون بزرگ دهه 1840 می‌شنید که در جاده‌ها، خیابان‌ها و مزارع ایرلند زبان به زبان می‌چرخیدند. همچنین مادرش برای او از اپیدمی وبا در دهه 1830 گفته بود. نولان می‌گوید: افسانه‌ها و اساطیر سلتی پر از موجودات فراطبیعی بودند که او از آن‌ها الهام گرفت. بنابراین خوش آیند بود که بتوانیم امسال این آهنگ را ضبط کنیم و ارتباط ایرلندی را به داستان دراکولا بازگردانیم.

فیلم اصلی «دراکولا» نخستین فیلمی بود که رسما از سوی فلورنس بالکومب، بیوه استوکر مورد تأیید قرار گرفت و او در نهایت حقوق رسمی ساخت فیلم را به کمپانی یونیورسال آرتیستس فروخت.به گزارش بانی فیلم،  پیش از آن،‌ بنیاد استوکر با موفقیت از کارگردان اکسپرسیونیست آلمانی یعن اف دبلیو مورنو شکایت کرده بود چون او فیلم خون آشامی «نوسفراتو» را بدون گرفتن اجازه از خانواده استوکر ساخته بود.

آخرین آهنگی که برای فیلم «دراکولا» نوشته شده بود مربوط به 17 سال پیش و فیلیپ گراس می‌شود. «دراکولا» فیلمی بود که لوگوسی مجار برای آن در هالیوود به شهرت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مانترا ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
    0 0
    ما تا حالا شنیده بودیم افسانه دراکولا از دوران فرون وسطی در رومانی پیدا شده به هر حال در نقطه به نقطه اروپا هم خرافات موج میزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس