کد خبر 643805
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

راهکارهای گسترش همکاری مشترک موسسه آموزشی و تحقیقات صنایع دفاعی وزارت دفاع و دانشگاه تبریز در محل این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، مدیر اکتساب فناوری های بدیع و نوظهور موسسه آموزشی و تحقیقات صنایع دفاعی در این نشست گفت: دانشگاه تبریز از جمله دانشگاه های جریان ساز و تاثیرگذار کشور است و در طول تاریخ کشور نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی داشته و به همین منظور می خواهیم در حوزه های مختلف از ظرفیت های دانشگاه تبریز در توسعه همه جانبه کشور استفاده شود.
 
علی رحیمی اضافه کرد: ما هنوز در تولید فناوری های نو در مقایسه با کشورهای توسعه یافته فاصله داریم، لذا از اساتید دانشگاه ها و محققان با توجه به نیاز روز جامعه و آینده تولید علم و دانش انتظار می رود این فاصله ها را پر کنند از این رو با در نظر گرفتن پتانسیل های موجود، وزارت دفاع آماده توسعه همکاری مشترک با این دانشگاه است.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این نشست گفت: دانشگاه تبریز با برخورداری بیش از 760 عضو هیات علمی با تخصص های مختلف از جمله فنی مهندسی و هوا فضا، وجود 24 هزار دانشجو ، 200 آزمایشگاه مجهز، 21 دانشکده، 10 مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده و قطب علمی و همچنین داشتن بیش از 50 مرکز رشد فعال از پتانسیل بالایی در زمینه همکاری با وزارت دفاع برخوردار است.
 
محمد مقدم واحد افزود: این دانشگاه آماده هر گونه توسعه همکاری مشترک با سایر دستگاه ها و سازمان ها بوده و در حال حاضر بیش از 80 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های مختلف امضا کرده که نزدیک 60 مورد از آنها در طول 2 تا 3 سال اخیر بوده است.
 
وی اظهار کرد: این دانشگاه در حال حاضر 13 تفاهم نامه همکاری با بخش های مختلف دفاعی کشور دارد که در قالب 84 طرح مشترک اجرا می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    آفرین تبریز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس