کد خبر 643798
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده درس مدیریت بحران به عنوان درس اختیاری در نیمسال دوم سال تحصیلی دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، بهنام سعیدی گفت: با توجه به ضرورت گسترش موضوع مدیریت سوانح در بخش های مختلف جامعه به ویژه بخش های دانشگاهی و علمی، گنجاندن درس مدیریت بحران به عنوان یکی از دروس دانشگاهی سراسر کشور در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفت.
 
وی عنوان کرد: توجه به فرهنگ سازی گسترده مدیریت سوانح طبیعی با شعار "هر دانشجو نماینده یک خانواده" نتیجه بخش بودن این روش آموزشی و لزوم اخذ نمره قبولی توسط دانشجو، از اهداف این برنامه ملی است.
 
معاون پیش بینی و پیش گیری تصریح کرد: براین اساس جلسات متعددی برای نحوه تحقق موضوع برگزار شد که نهایتاً پس از تشکیل نشست کمیته تصمیم گیری در وزارت علوم، درس مدیریت بحران مورد تأیید واقع شد و مقرر گردید در نیمسال دوم تحصیلی سال جاری به عنوان یکی از دروس اختیاری دانشگاه های سراسر کشور لحاظ گردد.
 
وی گفت: وزیر کشور طی مکاتبه با وزیر علوم، از وی خواسته است تا با توجه به امکان بروز حوادث مختلف در کشور و همچنین حفظ آمادگی و نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی و مدیریت بحران، نسبت به عملیاتی‌کردن مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اقدام کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس