حضور مؤثر خواهران عزادار در این دسته عزاداری در عین حفظ کرامت و شأن زن مسلمان و با رعایت کامل قواعد شرعی یکی از مهمترین ویژگی‌های این دسته بود.

به گزارش مشرق، در روز عاشورای حسینی و به یاد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، دسته بزرگ عزاداری هیئت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با حرکت از درب اصلی این دانشگاه به سمت میدان شهید طهرانی مقدم (کاج سابق) در خیابان سعادت‌آباد به اقامه عزا و تعظیم شعائر حسینی پرداخت.

دسته بزرگ عزاداری هیئت میثاق با شهدا از ساعت 9 صبح و با حضور بیش از نه هزار نفر از عزاداران حسینی با مداحی مداح اهل‌بیت حاج میثم مطیعی در مسیر پل مدیریت تا چهارراه قدس و از چهارراه قدس تا میدان شهید طهرانی مقدم به اقامه عزا پرداخت. در طول حرکت این دسته عزاداری که به یاد ملت مظلوم و مقاوم یمن و در محکومیت ظلم و جنایات شجره ملعونه سعودی برگزار شد.

علاوه بر مرثیه‌سرایی در رثای سیدالشهدا علیه‌السلام و اصحاب آن حضرت، با تأسی به فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با اجرای اشعاری به ترویج فرهنگ نهضت حسینی و محکومیت و ابراز نفرت از مستکبران و طواغیت عالم علی‌الخصوص سعودی خائن جنایتکار و اربابان مستکبرش آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخته شد.

این دسته عزاداری سپس در میدان شهید طهرانی مقدم به تجمع بزرگ عاشورائیان ملحق گردیده و در این تجمع که به همت پایگاه مقاومت بسیج مسجد الرسول (ص) و با حضور هیئآت مذهبی منطقه سعادت‌آباد و شهرک قدس برپا گردیده بود به عزاداری و ابراز انزجار از آمریکا جنایتکار و هم پیمانان خودباخته‌اش در منطقه پرداخت.

حسن ختام این تجمع برگزاری نماز باشکوه ظهر عاشورا در میدان شهید طهرانی مقدم و به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام بود.

اما در متن این دستهٔ عزاداری چند نکات قابل توجه و حائز اهمیتی وجود داشت که از جمله آنان می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

* حضور مؤثر خواهران عزادار در این دسته عزاداری در عین حفظ کرامت و شأن زن مسلمان و با رعایت کامل قواعد شرعی یکی از مهمترین ویژگی‌های این دسته بود. می‌توان گفت این حضور علاوه بر اینکه نمونه‌ای از حضور عفیفانه و بسیار مؤثر بانوان در جامعه اسلامی بوده است؛ نمودی عظیم از تقید بانوان گرامی به حجاب فاطمی می‌باشد.

* نکته دیگر حضور خانوادگی عزادارن حسینی در این برنامه است که محمل و بستری برای تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی است.

* ملاحظهٔ دیگر که در این دسته به چشم می‌آمد توجه عموم عزادارن به حفظ سنتهای صحیح در برپایی دستجات عزاداری و پرهیز از تغییر جهت و انحراف از مسیر عزاداری سنتی صحیح است.

هیئت میثاق با شهدا الگویی برای جوانان مذهبی و انقلابی 
 
هیئت میثاق با شهدا الگویی برای جوانان مذهبی و انقلابی 
 
 هیئت میثاق با شهدا الگویی برای جوانان مذهبی و انقلابی
 
هیئت میثاق با شهدا الگویی برای جوانان مذهبی و انقلابی 
 
هیئت میثاق با شهدا الگویی برای جوانان مذهبی و انقلابی 
 
هیئت میثاق با شهدا الگویی برای جوانان مذهبی و انقلابی 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس