کد خبر 643045
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

جیانی اینفانتنو شانس کشورهای امریکای شمالی و مرکزی را برای میزبانی جام جهانی 2026 بیشتر از بقیه کشورها دانست.

به گزارش مشرق، به نقل از گلوبوی برزیل، جلسه شورای فنی فیفا در زوریخ برگزار شد. در این جلسه تصمیمات زیادی درباره مسائل مختلف فوتبالی و پیشرفت این رشته ورزشی گرفته شد.

جیانی اینفانتینو درباره میزبان جام جهانی 2026 گفت: هنوز نمی توان درباره میزبان جام جهانی 2026 صحبت کرد. به نظر من کشورهای آسیایی و اروپایی به سبب میزبانی در جام‌های جهانی 2018 و 2022 شانسی برای این میزبانی ندارند. همچنین این تصمیم گرفته شد تا به کشورهایی که پیشتر میزبانی جام جهانی را بر عهده داشتند، بار دیگر شانس میزبانی این دوره از رقابت ها را بدهیم.

این گفته های اینفانتینو باعث شد تا چین که برای میزبانی جام جهانی 2026 درخواست داده بود، شانس کمی برای میزبانی این دوره از رقابت ها پیدا کند. تاکنون کشورهای مکزیک و آمریکا از قاره آمریکا میزبانی جام جهانی را بر عهده داشتند و اکنون با گفته های اینفانتینو، کشورهای آمریکای مرکزی نیز این شانس را دارند تا به صورت مجزا درخواست میزبانی جام جهانی 2026 را به فیفا ارسال کنند. در کنار کشورهای آمریکای مرکزی، کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک نیز خواستار میزبانی جام جهانی 2026 هستند.

تصمیم دیگری که در جلسه شورای فنی فیفا گرفته شد، به خاطر تبانی و رشوه‌هایی بود که در انتخاب میزبان های دوره های قبل وجود داشت. اینبار اینفانتینو تاکید کرد کشورهای عضو فیفا میزبان جام جهانی را انتخاب می کنند و رییس فدراسیون فوتبال هر کشور در انتخاب میزبان جام جهانی 2026 نقش خواهند داشت.

اینفانتینو در پایان نیز اضافه کرد: امیدواریم کشورهای زیادی درخواست میزبانی جام جهانی را بدهند. منتظریم تا کشورهای زیادی آمادگی خودشان را برای میزبانی جام جهانی اعلام کنند. درباره تعداد تیم های جام جهانی نیز باید تاکید کنم بحث افزایش تعداد تیم هاست و قرار است در جلسات بعدی درباره آن به جمع بندی نهایی برسیم.

گولاتی یکی از مسئولان آمریکایی فیفا نیز در این زمینه گفت: کشوری داریم که 320 میلیون جمعیت دارد. استادیوم و زیرساخت های فوق العاده ای هم داریم. پیشتر نیز یک بار جام جهانی را به خوبی میزبانی کردیم و مردم هم شور و شوق زیادی برای میزبانی جام جهانی دارند. این گفته های فیفا افق را برای ما تغییر داده است. حالا شانس ما برای میزبانی جام جهانی بیشتر شده  و شرایط جدیدی در میزبانی جام جهانی فراهم شده است.

فیفا همچنین 9 ژانویه را زمان برگزاری مراسم بهترین های فوتبال جهان اعلام کرد و از زوریخ به عنوان میزبان این مراسم نام برد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس