کد خبر 642842
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹

براساس نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه و به دنبال اظهارات 'نیکلا استرجن' وزیر اول اسکاتلند در مورد انتشار لایحه استقلال این منطقه، منتشر شد، در حدود نیمی از مردم بریتانیا باور دارند که اسکات ها در طی یک دهه آینده از این کشور جدا خواهند شد.

به گزارش مشرق، براساس نتایج این نظرسنجی که از سوی شبکه اسکای نیوز صورت گرفته است، 49 درصد از مردم بریتانیا می گویند که اسکاتلند در ده سال آینده استقلال خواهد یافت و 43 درصد از مردم این کشور عنوان کرده اند که این امر غیرمتحمل خواهد بود.

در همین حال 72 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت داشته اند، گفته اند که استقلال اسکاتلند درصورتی که انگلیسی ها در همه پرسی 23 ژوئن رأی به ادامه حضور در اتحادیه اروپا می دادند، غیرمتحمل بود و تنها 20 درصد گفته اند که حتی در صورت وقوع این امر باز هم اسکات ها خواهان استقلال می شدند.

شبکه اسکای نیوز این نظرسنجی را در 12 اکتبر و از میان یک هزار و 105 نفر از مشترکان این شبکه انجام داده است.

در نظرسنجی قبلی شبکه اسکای نیوز در ماه آوریل گذشته، 54 درصد از مردم بریتانیا گفته بودند که در صورت وقوع برگزیت، اسکاتلند طی یک دهه آینده از این کشور جدا خواهد شد.
در همین حال آخرین نظرسنجی های صورت گرفته، حاکی از رقابت نزدیک میان کارزارهای تبلیغاتی حامی و مخالف استقلال اسکاتلند است.

براساس نظرسنجی های صورت گرفته توسط موسسه های 'ایپسوس- موری'، 'تی ان اس'، 'سورویشن ' و 'یوگو' میزان حمایت اسکات ها از کارزار تبلیغاتی ادامه حضور اسکاتلند در بریتانیا در حدود 53 درصد و موافقان استقلال 47 درصد است.

'نیکولا استرجن'، وزیر اول اسکاتلند، روز پنجشنبه گذشته تایید کرد که دولت محلی اسکاتلند برگزاری مجدد همه پرسی برای استقلال از بریتانیا را در دستور کار خود قرار داده است.

استرجن رهبر حزب ملی اسکاتلند در جریان کنفرانس سالانه این حزب در شهر گلاسکو گفت: من می توانم تایید کنم که لایحه همه پرسی استقلال از بریتانیا را برای به شور گذاشتن در هفته آینده منتشر خواهد شد.

اقدام اسکات های ملی گرا برای انتشار این لایحه؛ اولین گام برای برگزاری همه پرسی استقلال شمرده می شود.

اولین همه پرسی استقلال اسکاتلند در روز 18 سپتامبر 2014میلادی (27 شهریور 1393) برگزار شد که در جریان آن 55درصد از رأی دهندگان به ماندن در انگلیس و 45 درصد به ترک انگلیس رأی دادندکه این نتیجه منجر به استعفای 'الکس سالموند' از رهبری حزب ملی گرای اسکاتلند و سر وزیری اسکاتلند شد.

دولت محلی اسکاتلند به دنبال همه پرسی 23 ژوئن که منجر به برگزیت شد، بار دیگر طرح همه پرسی مجدد استقلال را به طور جدی مطرح کرد.

در همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) نیز 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.

در این همه پرسی از میان اجزای تشکیل دهنده بریتانیا شامل انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی، اکثریت انگلیسی ها و ولزی ها به برگزیت و بیشتر اسکاتلندی ها و ایرلندی ها به ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا رأی دادند.

در این همه پرسی 62 درصد از اسکاتلندی ها خواهان ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا بودند و تنها 38 درصدشان بر برگزیت تأکید داشتند.

استرجن از زمان برگزاری همه پرسی 23 ژوئن، اعلام کرده که گزینه برگزاری همه پرسی جدید در خصوص استقلال از انگلیس، همچنان «روی میز» است.

دولت محلی اسکاتلند پیش از برگزاری این همه پرسی نیز تهدید کرده بود که در صورت رأی مردم انگلیس به برگزیت حق دارد دوباره همه پرسی استقلال را برگزار کند تا بتواند در اتحادیه اروپا باقی بماند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ایران در کمترین زمان باید طبق یک برنامه بلند مدت اطلاعاتی ملیگراهای افراطی و تند ایرلند و اسکاتلند که حاضر به مقابله مسلحانه علیه انگلیس هستند را شناسایی و بصورت غیر مستقیم حمایت کند،تنها راه مقابله با کشوری که تمام بدبختیهای دنیا زیر سرش هست یک برنامه بلند مدت اطلاعتی دقیق نیاز هست پیش نیاز به کار گیری مدیرانی که ملی گرا باشن و ایران را خانه خود بدانند دست دزدها در داخل قطع شود و بصورت جدی برخورد شود حمایت و حال دادن اساسی به مردم در تمامی زمینه ها از جمله بیمه درمانی کامل ، دراختیار قرار دادن کالاهای ارزان و باکیفیت تاثیر گذار بر روحیه به منظور حمایت همه جانبه از تمامی اقشار برای تاثیر گذاری بر شکل روانی دیدگاه ها و امنیت اجتماعی.(به عنوان مثال خودرو یکی از تاثیر گذار ترینهاست) در اصل (خاطر جمعی از هزینه های درمانی اولویت،داشتن خودرو و مسکن و امنیت روانی و اجتماعی عوامل جذاب و در نتیجه راضی کردن عموم هست) مطمئنن راه قابل پیمودنه ،فقط یک راننده پر انرژی و خستگی ناپذیر میخواهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس