رئیس جمهور سوریه گفت: بازپس گیری شهر حلب از تروریست ها به ارتش سوریه کمک خواهد کرد تا آنها را وادار کنند به ترکیه بازگردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با یک روزنامه روسی، از تبعات نامطلوب پیروزی نیروهای ارتش کشورش در برابر تروریست‌های حلب برای همسایه شمالی یعنی ترکیه سخن گفت.
 
اسد که به سوالات خبرنگار «کومسومولسکایا پراودا» پاسخ می‌داد، اعتقاد داشت که تروریست‌ها به غیر از فرار یا مرگ، گزینه دیگری ندارند؛ بشار اسد در این خصوص گفت: «ما باید به پاکسازی این منطقه ادامه دهیم و تروریست‌ها را به سمت ترکیه یعنی همان جایی که از آن آمده‌اند، عقب برانیم یا اینکه آنها را بکشیم. گزینه دیگری وجود ندارد.»
 
رئیس‌جمهور سوریه که حساب ویژه‌ای روی عملیات در حلب و موفقیت ارتش در آن و شروع شکست‌های پی در پی تروریست‌ها از این شهر باز کرده، در توصیف عملیات آزادسازی حلب گفت: «حلب به عنوان یک شهر بزرگ، برای حرکت به سمت مناطق دیگر و آزاد کردن آنها از (یوغ) تروریست‌ها سکوی پرتاب مهمی برای این حرکت خواهد بود.»
 
بشار اسد که ترکیه را مبدأ حرکت تروریست‌ها به سمت کشورش و مقصد احتمالی روزهای آتی آنها دانسته بود، در این مصاحبه، همچنین اقدامات ترکیه را در حکم به راه انداختن جنگ در کشورش ارزیابی کرد و گفت که این اقدام با قوانین بین المللی متناقض است.
 
بشار اسد به جنگ لطفی مقامات آمریکایی و روسی بر سر حمله احتمالی آمریکایی‌ها به ارتش سوریه و اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو برای کوتاهی در حمایت از آتش‌بس هم اشاره کرد و گفت که سوریه به موضع مناقشه بین این 2 ابرقدرت تبدیل شده است.
 
رئیس‌جمهور سوریه در این مصاحبه از پیشنهادهای یکی از دشمنان اصلی این روزهای دولتش یعنی عربستان برای حمایت مشروط از دمشق هم خبرهایی داشت.

بشار اسد گفت: «آنها (سران عربستان سعودی) خیلی ساده و صریح به من گفتند که اگر از ایران دور شوی و اعلام کنی که همه روابط سوریه با ایران را قطع کرده‌ای، به تو کمک خواهیم کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محسن ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    آل سعود ملعون این پیشنهاد رو به عمر البشیر هم داد و او پذیرفت برخلاف بشار اسد درود بر شرف حافظ اسد و پسرش بشار ما کمکهای شما را در دوران جنگ تحمیلی 8ساله هرگز فراموش نخواهیم کرد...
  • وحید ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    پیشنهاد عربستان به بشار اسد، بلا تشبیه مثل پیشنهاد شمر به حضرت ابوالفضل است؛ لعنت خدا بر سعودی های ملعون! انشاءالله ترکیه در آتشی که افروخته، به بدترین و فجیع ترین شکل ممکن، بسوزد!
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    من نمی دانم ترک ها پس ورود تروریست ها به کشورشان چه خواهند کرد!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    اما ترکیه زرنگ تر بود . پیشدستی کرد تا موج اوارگان را سد کند .
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    ملت ترکیه سر افراز بماند اردوغان ملعون نابود شود اردوغان خبیث وهابی صهیونیستی نابود باد
  • مهران ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    همین ملت ترکیه هستند که به اردوغان ملعون رای میدند و میارنش سر کار من یکبار با یک ترکیه ای صحبت میکردم گفتم چرا شما به اردوغان رای میدین گفت ما أردوغان را دوست داریم همین مردم ترکیه دستشان در خون مردم سوریه شریک هست و خون مردم سوریه به زودی گریبانگیر مردم ترکیه میشود و یه بلایی خدا سر مردم ترکیه بیاره که بدونن نباید به یک آدم جنگ طلب و خونریز رای بدن
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    آفرین بر بشار اسد. من به اسد توصیه میکنم که قانون حجاب را در سوریه اجرا کند. این خواست قاطبه ملت سوریه است و بهانه را از تکفیری های دشمن اسلام میگیرد.
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    جناب آقای بشار اسد اولا آن موقع نه گروه مقاومتی ونه ملتی بتو کمک خواهد کرد چون مقاومت وقهرمانی های چندین ساله تو دود میشود به فنا میرود کشور مظلوم وستم دیده چندین ساله سوریه یار ویاور جنایتکاران میشود .لذا هر چه زودتر به سرنگونی خود کمک خواهی کرد چون سران خبیث عربستان اگرچه کمک تو باشد بخون تو تشنه است تورا نابود خواهد کرد. دوما حکومت جنایتکار سران عربستان هیچ بعید نیست پایدار بماند زیرا بعلت جنایت بزودی نابود خواهد شد. سوما اینگونه صحبت کردن در رسانه ها دوستان خودرا ناراحت میکنی چگونه میتوانی سالهاست گروه مقاومت ایران وروسیه بتوکمک کرده اگر اینها نبودند کشور ترکیه الان حاکم قسمتی از خاک وطنت بود .خیانت کنی. حالا ارتش آزاد و جبهه النصره وداعش بماند این تروریستها درست است از طرف عربستان حمایت میشوند ولی در عمل تابع عربستان نیستند وووو
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    اردوغان را همین ملت سرکار آوردند
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    اردغان نماینده مردم ترکیه هست . لطفا توهم نزنید
  • ناشناس ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    در صورت تبدیل نظام ترکیه از پارلمانی به ریاست جمهوری و با توجه به اینکه کردها اقلیت هستندکاملا از سیستم اجرایی و قانون گذاری ترکیه حذف می شوند وشرکت انها در انتخابات معنایی ندارد.ترکیه بسمت دیکتاتوری پیش می رود
  • ناشناس ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    مردم دیاربکر،حکاری،وان،سرت،نصف جمعیت استامبول،ماردین،شرناک...نه تنها اردوغان را رئیس جمهور خود می دانند بلکه دشمن قسم خورده و قاتل انها است
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    ناشناس 1209 این بنده خدا چی گفت مگه ؟ طلب کاری شما؟ اولین بار اتفاقا بشار اسد و حافظ اسد بودن که به ما کمک کردن اینو یادت باشه که ما در جواب خوبیشون داریم خوبی میکنیم یعنی اونا یه قدم از ما جلوترن پس جو گیریو بزارید کنار واقعیت اینه که با این آدم باید با احترام صحبت شه .
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    اردوغان کثیف ترین انسانی که در نهایت نفاق و کثیفی شده فاحشه بین المللی
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    واقعا بعد از سید حسن نصرالله تنها مرد دنیای عرب بشار اسد هستش مثل پدرش که در جنگ تحمیلی پشت ایران رو خالی نکرد حتا اگر دفاع از حرم هم نبود حتا اگر جنگ با داعش در سوریه به نفع ایران نبود حتا اگر.... باز هم باید به بشار کمک میکردیم چراکه همیشه در سحت ترین شرایط این چند ساله پشتیبان ایران بوده و الان وقتشه با مردانگی پشت اون باشیم...
  • وحید ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    اردوغان عاقبت خوبی نخواهد داشت و به مرگ طبیعی نخواهد مرد ملک سلمان هم در فضاحت و فلاکت آلزایمری و بدون هیچ یاد خوبی در تاریخ، به بدی یاد خواهد شد. این عاقبتِ ستمکاران است.
  • وحید ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    مردم ترکیه، بعد از کودتای الکی اردوغان، چرا باز از این جنایتکار حمایت می کنند؟
  • وحید ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    یعنی واقعاً عربستان ملعون، آنقدر قدرت دارد که بتواند بر فرض محال، سوریه را به روز اوّلش بر گرداند؛ بشّار، قُمپُزهای وهّابی ها را دوباره تکرار نکن. مرگ بر عرستان سعودی
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    دوست عزیز بشار دار خباثت وهابی ها را نشون می دهد و ارج و قرب ایرانی را را به رخ دنیا می کشد
  • ناشناس ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    ترکیه اما اتفاقا در اتش زرنگ بازی و باعرضه بازی وگرگ زادگی و بوزگوردی گریش خواهد سوخت حالا ببینید
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ترکیه مصداق کامل یک همسایه خائن، مزدور، پست و نامرد است. امیدوارم ترکیه به همان بلایی گرفتار شود که سر سوریه آورد. هیچ وقت خیانت ترک ها را فراموش نخواهیم کرد.
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    ملت و دولت ترکیه یکی هستن و دستشان به خون مردم سوریه آلوده است. مطمئن باش تاوان این جنایت ها را خواهند داد.
  • ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    مرگ بر اردوغان قاتل و خائن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس