کد خبر 642472
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

دبیر اول بخش سیاسی سفارت ژاپن در تهران همزمان با اذان ظهر عاشورا به همراه همسر و فرزندش در آیین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) درحسینیه دربند حضور یافت.

دبیر اول سفارت ژاپن تحت تاثیر عزاداری عاشورا
به گزارش مشرق، «تاکه شی کوموتو» (Takeshi komoto) که تحت تاثیر ابراز احساسات و ارادت عزاداران نسبت به امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهدای کربلا قرار گرفته بود در گفت وگو با ایرنا افزود: از اینکه از وی و خانواده اش برای حضور در این آیین دعوت شده، بسیار خوشحالم و تشکر می کنم. یک کتاب درباره امام حسین(ع) خوانده و در قم نیز در آیین تعزیه عاشورا حضور داشته است.
 
وی افزود: من بیشتر با امام علی (ع) آشنا هستم و ایشان را بیشتر می شناسم؛ نهج البلاغه حضرت علی (ع) را خوانده ام که بر من تاثیر بسیاری گذاشت.
 
دبیر اول سفارت ژاپن در تهران گفت: در نهج البلاغه خواندم که اگر به کسی قولی می دهی و پیمانی می بندی باید به آن عمل کنی؛ این سخن بزرگ خیلی بر من تاثیر گذاشته است.
 
کوموتو با بیان اینکه فرهنگ مردم ایران را بسیار دوست دارم، افزود: به عنوان یکی از اعضای سفارت ژاپن تلاش خواهم کرد روابط میان دو کشور در همه زمینه ها بویژه در بخش فرهنگی تقویت و گسترش یابد.
 
وی که به دعوت حجت الاسلام والمسلمین «حسین دین پرور» معاون بنیاد نهج البلاغه به این مراسم دعوت شده بود، تا پایان مراسم سوگواری عزاداران در حسینیه دربند حضور داشت.
 
تاکه شی کوموتو تحصیلات خود را در مقطع دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران دریافت کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
    0 1
    باشد که شیعه شود.
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
    0 1
    باشد که شیعه شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس