کد خبر 641658
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶

«معاون صدراعظم آلمان به خاطر اظهارات مداخله‌جویانه‌اش در تهران مجازات شد».

به گزارش مشرق، روزنامه اتریشی دی‌پرسه، با اشاره به اظهارات زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان در خصوص سوریه و اسرائیل نوشت: ایران این مقام آلمان را به علت دخالت در امور کشورش مجازات کرد. این مجازات شامل لغو برخی دیدارها در تهران بود؛ دقایقی قبل از آن که علی لاریجانی رئیس مجلس ایران با گابریل دیدار کند، اعلام شد که این دیدار بدون علت لغو شد.
 
دی پرسه افزود: شواهد نشان می‌دهد که قدرت شیعیان ایرانی در منطقه یکی از تأثیرگذارترین موضوعات در درگیری‌های سوریه به خصوص در طرفداری از بشار اسد رئیس جمهوری این کشور در کنار روسیه است.
 
روزنامه اتریشی نوشت: معاون صدراعظم آلمان پیش از این در امور ایران دخالت و اعلام کرد که تهران اگر به دنبال روابط دوستی و طبیعی با آلمان است نه تنها باید از حمایت اسد دست بردارد بلکه باید موجودیت اسرائیل را نیز به رسمیت بشناسد. همین اظهارات کافی بود تا رسانه‌های ایرانی تصویر گابریل را در تیررس خود قرار دهند و بگویند که جای صهیونیست‌ها در کشور ما نیست و حتی رئیس قوه قضائیه ایران نیز در اظهارات خود بگوید که اگر جای روحانی بود اجازه ورود این فرد را به کشور نمی‌داد.
 
این روزنامه اتریشی افزود: با این وجود، حسن روحانی از این سفر حمایت کرد. حتی سخنگوی دولت ایران نیز برای کم اهمیت نشان دادن این انتقادها گفت که گابریل هم به مردم ایران و هم به دولت ایران احترام می‌گذارد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس