کد خبر 641306
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

بر اساس آمار گمرک واردات روغن پالم به کشور در نیمه نخست امسال با رشد ۱۱۰ درصدی به ۱۷۹ هزار تن رسیده است.

به گزارش مشرق، براساس آمار 6 ماهه تجارت خارجی کشور بالغ بر 125میلیون دلار روغن پالم وارد کشور شده است.

بر این اساس، در 6ماهه نخست امسال به میزان 179هزار تن از این روغن از طریق گمرکات به کشور وارد شده است. این در حالی است که در 6ماهه نخست سال 94، واردات روغن پالم به کشور 85هزار تن و ارزش آن 65میلیون دلار بوده است. مقایسه این دو آمار نشان میدهد در مدت مشابه رشد واردات این محصول به کشور بیش از 94هزار تن بوده و رشد 110درصدی  را داشته است.

روغن پالم در تولید برخی محصولات لبنی، صنایع غذایی مانند پفک، چیپس، شیرینی و شکلات به کار می‌رود. در ماههای گذشته مقامهای مرتبط با این حوزه، هشدارهایی را در خصوص مضرات استفاده بیش از حد این روغن داده بودند. در حالی که واردات روغن پالم منوط به مجوز دولت میباشد در سالهای اخیر علی رغم انتقاد کارشناسان، شاهد واردات گسترده این محصول به کشور بوده‌ایم.

گفتنی است،  ایران رتبه 15 مصرف روغن پالم در جهان را به خود اختصاص داده است و استفاده روغن پالم در شیر و ماست پر چرب تخلف است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    روحاني مچكريم.
  • مانترا ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
    0 0
    خوب معلومه تبلیغات وسیعی که روی روغن سر خ کردنی میشه وواردات زیاد دستگاههای سرخ کن خانگی که مردم را به مصرف غذاهای سرخ کرده تشویق میکنه وهردفعه باید حداقل نصف بطری روغن سرخ کردنی را دران بریزید تا عمل سرخ کردن غذا انجام شود یا با گسترش بی رویه کارخانجات چیپس و سوسیس وکالباس و پنیرهای پیتزا و خامه ای وماستها وبستنیهای پرچرب شده با روغن پالم ومصارف دیگر مشخصه که هرروز واردات روغن پالم بیشتر هم خواهد شد بخصوص با گسترش روابط عمدتا اقتصادی با کشور مالزی که یکی ا ز صادر کنندگان عمده این روغن درجهان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس