نمایندگان پارلمان کانادا روز پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور وزیر خارجه این کشور خواستار اقدامات بیشتر دولت نخست‌وزیر «جاستین ترودو» برای بازگرداندن چهار فرزند یک مادر کانادایی از ایران شدند.

به گزارش مشرق، نمایندگان پارلمان کانادا روز پنجشنبه در جلسه‌ای با حضور وزیر خارجه این کشور خواستار اقدامات بیشتر دولت  نخست‌وزیر «جاستین ترودو» برای بازگرداندن چهار فرزند یک مادر کانادایی از ایران شدند.

رسانه‌های کانادایی می‌گویند «آلیسون آذر» در ماه‌های گذشته از دولت کشورش خواسته به بازگرداندن چهار فرزندش که به ادعای وی ربوده‌ شده‌اند کمک کند.

«آلیسون آذر» ادعا کرده همسر سابقش به نام «صلاح‌الدین محمودی‌آذر» («سارن آذر») که یک پزشک و شهروند کُرد ایران است، چهار فرزند وی را ربوده است. پلیس کانادا، ماه اوت، در پی سفر بدون بازگشت محمودی‌آذر به اروپا همراه با فرزندانش، دستور جلب وی را صادر کرد.    

رسانه‌های کانادا فروردین‌ماه سال جاری با انتشار عکسی مدعی شدند آقای محمودی‌آذر در مراسم خاکسپاری یکی از استادان بازنشسته دانشگاه در شهر مهاباد دیده شده است. مهاباد شهر زادگاه دکتر محمودی‌آذر و گفته می‌شود که مادر و چهار خواهر و چهار برادر وی نیز در این شهر زندگی می کنند.

«آلیسون آذر» چند ماه پیش در دیدار با جاستین ترودو خواستار بازگرداندن فرزندانش از ایران شد. ترودو گفته که پیگیری این پرونده را در اولویت دستور کار دولتش قرار خواهد داد. 

طرح موضوع مربوط به فرزندان «آلیسون آذر» در نشست روز پنجشنبه پارلمان کانادا با جنجال‌هایی که در نهایت به عذرخواهی وزیر خارجه کانادا در روز جمعه منجر شد، همراه بود.

هنگامی که یک نماینده حزب محافظه‌کار روز پنجشنبه موضوع فرزندان آلیسون آذر را مطرح کرد «استفان دیون»، وزیر خارجه کانادا انگشتان شست هر دو دستش را به سمت پایین گرفت. آلیسون آذر، بعد از پایان نشست پارلمان کانادا گفت که این حرکت «توهین‌آمیز» دیون وی را مأیوس کرده است.

«دیون» روز جمعه از آلیسون آذر  عذرخواهی کرد و گفت: «متاسفم که خانم آذر فکر کردند که منظور من ایشان بوده است. منظور من این بود.» 

 وزیر خارجه کانادا در ادامه گفت که نمایندگان حزب محافظه‌کار خواستار سیاسی‌ کردن پرونده خانم آذر هستند و این به نفع او و فرزندانش نیست. وی همچنین از نمایندگان حزب مخالف دولت خواست فشارها بر دولت کانادا برای متقاعد کردن ایران جهت بازگرداندن فرزندان خانم آذر را کاهش دهند.

روز جمعه، نخست‌وزیر کانادا هم درباره این پرونده اظهارنظر کرد و وعده داد تلاشها برای بازگرداندن فرزندان آلیسون آذر را ادامه دهد.  

جاستین ترودو با انتقاد از اقدام دولت قبلی این کشور در قطع روابط با ایران گفت در صورتی که روابط دیپلماتیک با تهران قطع نشده بود، حل این پرونده آسان‌تر انجام می‌شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس